The
purpose of this study is to determine the opinions of the students on STEM
practices used in teaching science course. 56 students studying in 7th grade
formed the study group. This study, which is conducted as case study design,
was completed in 8 weeks (4 hours per week) in fall semester of 2015-2016 academic
year. The study was conducted through the focus group discussions from the
qualitative research methods. In the context of the study, the data were
collected through a semi-structured interview form generated by the researcher.
The data were put through the content analysis. As a result of the analysis, it
was concluded that the STEM practices contributed to meaningful learning of the
students and improved the 21st century skills. In accordance with the results,
some recommendations were made on STEM practices.
Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersinin öğretilmesinde kullanılan STEM uygulamalarına yönelik öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 7. sınıflarda öğrenim görmekte olan 56 öğrenci oluşturmuştur. Durum çalışma deseni olarak yürütülen bu çalışma 2015-2016 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 8 haftada (haftada 4 saat) tamamlanmıştır. Çalışma kapsamında veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizine tabi tutulmuştur. Analizler sonucunda, STEM uygulamalarının öğrencilerin anlamlı öğrenmelerine katkı sağladığı ve 21. yüzyıl becerilerini geliştirdiği anlaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda STEM uygulamaları üzerine önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.