Humanity faces
the fourth industrial revolution through the integration of information
technologies and industrial activities. The name of new age is Industry 4.0. The
factor that leads to emergence of this era is to educate individuals with high
intellectual capacity who can express the relationship between whole and part. The aim of this study is to analyze Turkey’s
Industrial 4.0 capacity and recommends some social and economic dynamics. In
this study, Turkey’s demographic and economic, human capital, education,
politics and competitiveness indicators were discussed with some Organization for Economic Cooperation
and Development (OECD) and
developing countries. Finally, primary indicators that will welcome Industry
4.0 are lower than the OECD countries, and education is far from meeting needs
of era.
İnsanlık
sanayi devrimin dördüncüsüne bilişim teknolojileri ve endüstri faaliyetlerinin
bir araya getirilmesiyle girmektedir. Bu yeni çağın adı Endüstri 4.0 çağıdır. Bu
çağın çıkışına neden olan faktör eğitimin entelektüel kapasitesi yüksek, bütün
ve parçalar arasındaki ilişkileri ifade edebilen bireyler yetiştirmesidir. Bu
çalışmanın amacı Türkiye’nin Endüstri 4.0 kapasitesine yönelik bir analiz yapmak
ve bazı sosyal ve ekonomik dinamiklere yönelik önerilerde bulunmaktır. Bunun
için Türkiye ile bazı Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) ülkelerinin
ve bazı gelişmekte olan ülkelerin demografik ve ekonomik, insan sermayesi,
eğitim, politik ve rekabet edebilirlik göstergeleri tartışılmıştır. Sonuç
olarak Türkiye’de Endüstri 4.0 çağını karşılayabilecek temel göstergelerin OECD
ülkelerinden daha düşük düzeyde olduğu, eğitimin de çağın ihtiyaçlarını
karşılamaktan uzak olduğu sonucuna ulaşılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.