This
study was designed as correlational survey model to determine relationship
between preservice teachers' social entrepreneurship characteristics and
empathic tendencies. Sample group consists of 500 preservice teachers (124
female, 376 male)who studying at Kütahya Dumlupınar University Faculty of
Education.Data were obtainedby researchers in the spring
term of 2017-2018 academic year, using Empathic Tendency Scale (Dökmen, 1988)
and Social Entrepreneurship Characteristics Scale (Konaklı and Göğüş, 2013).In
analysis t-test for independent groups, one-way ANOVA and simple linear
regression analysis were used. As a result of study, it was determined that
social entrepreneurship scores differed significantly between groups in terms
of age, department and grade variables. Empathic tendency scores differed
significantly between groups in terms of gender, age, department, grade,
academic average variables. It was determined that preservice teachers’
empathic tendencies predicted 23% of social entrepreneurship characteristics.
Empathic Tendency Pre-service Teachers Social Entrepreneurship
Bu
araştırma, öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik özellikleri ile empatik
eğilimleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır.
Araştırmanın örneklemini, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde
öğrenim gören 500 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının 124’ü
(%24.8) kadın, 376’sı (%75.2) erkektir. Veriler, Empatik Eğilim Ölçeği (Dökmen,
1988) ve Sosyal Girişimcilik Özellikleri Ölçeği (Konaklı ve Göğüş, 2013)
kullanılarak, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde araştırmacılar
tarafından toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar için t-testi,
tek yönlü varyans analizi ve basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik puanlarının yaş,
bölüm ve sınıf değişkenlerinde; empatik eğilim puanlarının ise cinsiyet, yaş,
bölüm, sınıf ve akademik not ortalaması değişkenlerinde anlamlı farklılık
gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının empatik
eğilimlerinin sosyal girişimcilik özelliklerinin %23’ünü yordadığı
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.