This
study aims to investigate the effect of educational levels of mathematics and
science teachers on the academic achievement of 8th grade students in
mathematics and science using TIMSS-2015 data of Turkey, first ranked country
and latest ranked country. In this study, correlational design was used. The
study population is consisted of South Africa, Singapore, Saudi Arabia 8th
grade students who participated in the TIMSS-2015. As the entire population was
reached, sampling methods was not used. The data were obtained from the teacher
and student questionnaires included in the database provided by IEA for open
access. Multiple linear regression was used to analyze the data. As a result of
the research, it can be argued that the educational level of teachers is not a
statistically significant variable for science achievement of the students of Singapore,
Turkey and South Africa, and for mathematics achievement of Singaporean and
Saudi students.
Academic Achievement Science Achievement Education Level of Teachers Mathematics Achievement TIMSS
Öğretmenlerin
eğitim düzeyinin, öğretmen kalitesinin ve öğrenci performansının belirleyicileri
arasında yer aldığı söylenebilir. Bu araştırma, TIMSS-2015’te birinci ve
sonuncu sıradaki ülkeler ile Türkiye’deki matematik ve fen öğretmenlerinin
eğitim düzeylerinin, sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik ve fen başarısı
üzerindeki belirleyiciliğini incelemek amacıyla ilişkisel tarama deseni
kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni, TIMSS-2015’e Güney
Afrika, Singapur, Suudi Arabistan ve Türkiye’den katılan öğrencilerdir. Evrenin
tamamına ulaşıldığından örneklem tayinine gidilmemiştir. Veriler, IEA’nın veri
tabanında yer alan öğretmen ve öğrenci anketlerinden elde edilmiştir. Verilerin
analizinde çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda,
öğretmenlerin eğitim düzeylerinin Singapurlu, Türk ve Güney Afrikalı öğrencilerin
fen başarısında, Singapurlu ve Suudi öğrencilerin ise matematik başarısında istatistiksel
olarak anlamlı bir belirleyici olmadığı, Türk öğrencilerin matematik başarısı
için önem düzeyi düşük bir belirleyici olduğu saptanmıştır.
Öğretmenlerin Eğitim Düzeyi Akademik Başarı TIMSS Fen Başarısı Matematik Başarısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.