Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of External Factors on Purchasing Behaviours of The Young

Yıl 2019, , 203 - 210, 13.12.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.522104

Öz

There are many parameters that affect the purchasing behavior of people.
The most dominant of these is undoubtedly direct experience. However, most of
the actions of young people, including procurement behaviors, are not based on
experience. Instead, ideas and experiences of the person's immediate
surroundings can be effective in their decisions. There are other factors that
may prevent optimal decision-making on purchasing behaviors or lead to
different preferences. The aim of this study is to determine the effect of
external factors like advertisement, promotion, campaign of companies
’including work activities on purchasing behaviors of young people. In the
research results; it has been found that campaigns have a significant impact on
the purchasing behavior of young people, men give more importance to the brand,
and women pay more attention to criticism that come from their environment than
men.

Kaynakça

  • Aslan, K. (2003), Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, Yıl 2 Sayı 3, ss.83-103
  • Aydın, K. (2007), Uluslararası ve Küresel Pazarlamada Kültürel Etkiler, 2. Baskı, İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım
  • Ayhan, A. (2009). Üniversite Gençliğinde Marka-Tüketim Bağlamında Bilinç-Biliş Düzeyi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 26, Yıl: 2009/1 (27-45 s.)
  • Bali, R. N. (2013). “Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a; Yeni Seçkinler, Yeni Mekanlar, Yeni Yaşamlar”, İstanbul: İletişim
  • Cereci, S. Ve Özdemir H. (2015). Medyanın Toplumsal Gelişimi: Medya Toplumları, The Journal of Academic Social Science Studies, Number: 33, p. 1-10, Spring I 2015
  • Durmaz, Y., Bahar, R. ve Kurtlar M. (2011). Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt:2 Sayı:1
  • Fromm, E. (2008). “Sevginin ve Şiddetin Kaynağı”, (Nalan İçten, Yurdanur Salman, Çev.) 7. Baskı, İstanbul: Payel Yayınevi
  • Güzel, E. (2016). Dijital Kültür ve Çevrimiçi Sosyal Ağlarda Rekabetin Aktörü ‘Dijital Habitus’, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4 (1).
  • Hacıoğlu Deniz, M. (2011). Markalı Ürün Tercihlerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi’, Sosyal Siyaset Konferansları / Journal of Social Policy Conferences, Sayı / Issue: 61, 243–268.
  • Hogg, M. A. (2007), “Sosyal Psikoloji” (Çev.: İ. Yıldız ve A. Gelmez), Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hortaçsu, N. (2003), “Çocuklukta İlişkiler: Ana Baba, Kardeş ve Arkadaşlar”, Ankara: İmge Kitapevi
  • Hortaçsu, N. (2007). “Ben biz siz hepimiz: toplumsal kimlik ve gruplar arası ilişkiler”, Ankara: İmge Kitapevi
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2008), “Günümüzde İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş”, İstanbul: Evrim Yayınları
  • Karabulut, M. (1989) “Tüketici Davranışı: Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılışı”, Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul: İşletme İktisadı Enstitüsü, Yayın No: 164.
  • Karppinen, K. ve Moe, H. (2014). “What We Talk about When We Talk about “The Market”: Conceptual Contestation in Contemporary Media Policy Research”. Journal of Information Policy, (4), 327-341
  • Keskin, S. ve Baş, M. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkisinin Belirlenmesi, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 17, Sayı 3 ss. 51-69
  • Kızılçelik, S., (2004). “Zalimler ve Mazlumlar; Küreselleşmenin İnsani Olmayan Doğası”, Ankara: Anı Yayıncılık
  • Kocagöz, E. (2011), “Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı” (içinde Pazarlama İlkeleri, Ed.: Canan Ay ve Tülin Ural), 1. Baskı, İstanbul: Lisans Yayıncılık
  • Kozanoğlu, C. (2001). “Cilalı İmaj Devri, 1980'lerden 90'lara Türkiye ve Starları”, İstanbul: İletişim
  • Lentz, B. (2014). “Building the Pipeline of Media and Technology Policy Advocates: The Role of “Situated Learning””. Journal of Information Policy, (4), 176-204.
  • Mazlum, M. (2010). “Pazarlama İlkeleri”, Adana: Çağ Üniversitesi Yayınları.
  • Mucuk, İ. (2009), “Pazarlama İlkeleri”, Geliştirilmiş 17.Basım, İstanbul: Türkmen Kitapevi
  • Odabaşı, Y. (2006). “Tüketim Kültürü”, İstanbul: Sistem Yayıncılık
  • Özsungur, F. (2017). Bilişsel Yönü İle Tüketici Satın Alma Karar Süreci Ve Global Sınıflar Teorisi, Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 2017, 1(2), 117-148
  • Tarhan, N. (2010). “Güzel İnsan Modeli Ailede, Toplumda, Siyasette Değerler Psikolojisi,”, İstanbul: Timaş Yayınları
  • Tarhan, N. (2010). “Var mı beni anlamak isteyen? Gençlik Psikolojisi”, İstanbul: Timaş Yayınları
  • Tarhan, N. (2013). “Toplum Psikolojisi”, İstanbul: Timaş Yayınları
  • Yaman, E. (2012). “Değerler Eğitimi, Eğitimde Yeni Ufuklar”, Ankara: Akçağ Yayınları
  • Yıldırım, Y. (2016). Tüketicinin Satın Alma Karar Sürecinde Bilgi Kaynakları ve Güvenirlikleri: Referans Grubu Olarak Yakın Çevrenin Etkisinin İncelenmesi, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, İlkbahar 2016 Cilt: 7 Sayı:1
  • Baudrillard, J. (2004). “Tüketim Toplum”u, Çev.: Hazal Deliceçaylı- Ferda Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Aydın, K. (2007), Uluslararası ve Küresel Pazarlamada Kültürel Etkiler, 2. Baskı, İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım
  • Demirel ve Yegen (2015) Tüketim, Postmodernizm ve Kapitalizm Örgüsü, İLEF Dergi, 115-138.
  • Featherstone, M. (2005). “Postmodernizm ve Tüketim Kültürü”, Çev.: Mehmet Küçük, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Güzel, Y., İpek, G. ve Yılmaz, Y. (2018). “Tüketici Profili ve Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu”, Türkiye Ticaret Bakanlığı, Türkiye Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, Ankara: Kalkan Matbaacılık, Aralık 2018
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2007), “Tüketici Davranışları”, 7.Basım, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Öngen, T. (1993) Tekelci Kapitalizm ve Sınıf Yapısı. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 49 (3-4), s. 303-349.
  • Saygılı, A. (2011), Gençlerin Tüketim Davranışlarını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler: Sakarya Üniversitesi ve Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Örneği, Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Tükel, İ. (2014). Tüketimin Yeni Aktörleri: " Y Kuşağı". Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi.

Medya ve Diğer Dış Etkenlerin Gençlerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi

Yıl 2019, , 203 - 210, 13.12.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.522104

Öz

İnsanların
satın alma davranışlarını etkileyen pek çok parametre bulunmaktadır. Bunlar
arasında en baskın olanı şüphesiz doğrudan tecrübedir. Ancak, özellikle
gençlerin, satına alma davranışları da dahil çoğu eylemleri tecrübeye
dayanmamaktadır. Onun yerine kişinin yakın çevresinin fikirleri ve deneyimleri
kararlarında etkili olabilmektedir. Satın alma davranışlarında optimum karar
vermeyi engelleyecek veya farklı tercihlere gerekçe olabilecek başka unsurlar
da bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, bireyin yakın çevresi ile firmaların
reklam, promosyon, kampanya vb. çalışmaları dahil dış etkenlerin, gençlerin
satın alma davranışları üzerindeki etkisini belirlemeye çalışmaktır. Çalışmada
elde edilen veriler, yüz yüze görüşmeye dayalı anket tekniğiyle elde
edilmiştir. Araştırma sonuçlarında; kampanyaların gençlerin satın alma
davranışlarında önemli etkisinin olduğu, erkeklerin markaya daha fazla önem
verdiği, kadınların çevrelerinden gelen eleştirileri erkeklere oranla daha
fazla dikkate aldığı ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Aslan, K. (2003), Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, Yıl 2 Sayı 3, ss.83-103
  • Aydın, K. (2007), Uluslararası ve Küresel Pazarlamada Kültürel Etkiler, 2. Baskı, İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım
  • Ayhan, A. (2009). Üniversite Gençliğinde Marka-Tüketim Bağlamında Bilinç-Biliş Düzeyi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 26, Yıl: 2009/1 (27-45 s.)
  • Bali, R. N. (2013). “Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a; Yeni Seçkinler, Yeni Mekanlar, Yeni Yaşamlar”, İstanbul: İletişim
  • Cereci, S. Ve Özdemir H. (2015). Medyanın Toplumsal Gelişimi: Medya Toplumları, The Journal of Academic Social Science Studies, Number: 33, p. 1-10, Spring I 2015
  • Durmaz, Y., Bahar, R. ve Kurtlar M. (2011). Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt:2 Sayı:1
  • Fromm, E. (2008). “Sevginin ve Şiddetin Kaynağı”, (Nalan İçten, Yurdanur Salman, Çev.) 7. Baskı, İstanbul: Payel Yayınevi
  • Güzel, E. (2016). Dijital Kültür ve Çevrimiçi Sosyal Ağlarda Rekabetin Aktörü ‘Dijital Habitus’, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4 (1).
  • Hacıoğlu Deniz, M. (2011). Markalı Ürün Tercihlerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi’, Sosyal Siyaset Konferansları / Journal of Social Policy Conferences, Sayı / Issue: 61, 243–268.
  • Hogg, M. A. (2007), “Sosyal Psikoloji” (Çev.: İ. Yıldız ve A. Gelmez), Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hortaçsu, N. (2003), “Çocuklukta İlişkiler: Ana Baba, Kardeş ve Arkadaşlar”, Ankara: İmge Kitapevi
  • Hortaçsu, N. (2007). “Ben biz siz hepimiz: toplumsal kimlik ve gruplar arası ilişkiler”, Ankara: İmge Kitapevi
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2008), “Günümüzde İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş”, İstanbul: Evrim Yayınları
  • Karabulut, M. (1989) “Tüketici Davranışı: Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılışı”, Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul: İşletme İktisadı Enstitüsü, Yayın No: 164.
  • Karppinen, K. ve Moe, H. (2014). “What We Talk about When We Talk about “The Market”: Conceptual Contestation in Contemporary Media Policy Research”. Journal of Information Policy, (4), 327-341
  • Keskin, S. ve Baş, M. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkisinin Belirlenmesi, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 17, Sayı 3 ss. 51-69
  • Kızılçelik, S., (2004). “Zalimler ve Mazlumlar; Küreselleşmenin İnsani Olmayan Doğası”, Ankara: Anı Yayıncılık
  • Kocagöz, E. (2011), “Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı” (içinde Pazarlama İlkeleri, Ed.: Canan Ay ve Tülin Ural), 1. Baskı, İstanbul: Lisans Yayıncılık
  • Kozanoğlu, C. (2001). “Cilalı İmaj Devri, 1980'lerden 90'lara Türkiye ve Starları”, İstanbul: İletişim
  • Lentz, B. (2014). “Building the Pipeline of Media and Technology Policy Advocates: The Role of “Situated Learning””. Journal of Information Policy, (4), 176-204.
  • Mazlum, M. (2010). “Pazarlama İlkeleri”, Adana: Çağ Üniversitesi Yayınları.
  • Mucuk, İ. (2009), “Pazarlama İlkeleri”, Geliştirilmiş 17.Basım, İstanbul: Türkmen Kitapevi
  • Odabaşı, Y. (2006). “Tüketim Kültürü”, İstanbul: Sistem Yayıncılık
  • Özsungur, F. (2017). Bilişsel Yönü İle Tüketici Satın Alma Karar Süreci Ve Global Sınıflar Teorisi, Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 2017, 1(2), 117-148
  • Tarhan, N. (2010). “Güzel İnsan Modeli Ailede, Toplumda, Siyasette Değerler Psikolojisi,”, İstanbul: Timaş Yayınları
  • Tarhan, N. (2010). “Var mı beni anlamak isteyen? Gençlik Psikolojisi”, İstanbul: Timaş Yayınları
  • Tarhan, N. (2013). “Toplum Psikolojisi”, İstanbul: Timaş Yayınları
  • Yaman, E. (2012). “Değerler Eğitimi, Eğitimde Yeni Ufuklar”, Ankara: Akçağ Yayınları
  • Yıldırım, Y. (2016). Tüketicinin Satın Alma Karar Sürecinde Bilgi Kaynakları ve Güvenirlikleri: Referans Grubu Olarak Yakın Çevrenin Etkisinin İncelenmesi, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, İlkbahar 2016 Cilt: 7 Sayı:1
  • Baudrillard, J. (2004). “Tüketim Toplum”u, Çev.: Hazal Deliceçaylı- Ferda Keskin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Aydın, K. (2007), Uluslararası ve Küresel Pazarlamada Kültürel Etkiler, 2. Baskı, İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım
  • Demirel ve Yegen (2015) Tüketim, Postmodernizm ve Kapitalizm Örgüsü, İLEF Dergi, 115-138.
  • Featherstone, M. (2005). “Postmodernizm ve Tüketim Kültürü”, Çev.: Mehmet Küçük, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Güzel, Y., İpek, G. ve Yılmaz, Y. (2018). “Tüketici Profili ve Bilinç Düzeyi Araştırma Raporu”, Türkiye Ticaret Bakanlığı, Türkiye Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, Ankara: Kalkan Matbaacılık, Aralık 2018
  • Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2007), “Tüketici Davranışları”, 7.Basım, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Öngen, T. (1993) Tekelci Kapitalizm ve Sınıf Yapısı. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 49 (3-4), s. 303-349.
  • Saygılı, A. (2011), Gençlerin Tüketim Davranışlarını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler: Sakarya Üniversitesi ve Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Örneği, Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Tükel, İ. (2014). Tüketimin Yeni Aktörleri: " Y Kuşağı". Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa İnce 0000-0001-8058-1076

Mevlüt Can Koçak Bu kişi benim 0000-0002-9496-0541

Yayımlanma Tarihi 13 Aralık 2019
Kabul Tarihi 29 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA İnce, M., & Koçak, M. C. (2019). Medya ve Diğer Dış Etkenlerin Gençlerin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(6), 203-210. https://doi.org/10.18506/anemon.522104

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.