This study has been
designed to investigate some physical and motoric performance profiles of male
and female children aged between 8-10 with different socio-economic status and
having primary education in the center of Ardahan province. A total of 525 children,
including 239 girls and 286 boys have participated with the consent of their
parents. Each child’s height, weight, body fat percentage, standing long jump,
hand grip strength, flexibility crunches and speed characteristics combined
with 5 x 10 m agility have been measured. Their total monthly income
differentiating the socio economic status of the children’s families
participated in the study, parents’ education levels and differences in their
residence address have been categorized with the answers obtained from
questions asked to the families. As a result of the study, it has been found
out that the families’ socio economic status has positive / negative effects on
children’s physical development and some motoric performance values.
Child Socio-Economic Status Physical Development Motoric Performance
Bu çalışma, Ardahan İl'i
merkezinde ilköğretim sürecine tabii olan farklı sosyo-ekonomik statüye sahip 8-10 yaş gurubundaki kız ve erkek
çocukların bazı fiziksel ve motorsal performans profillerini incelemek üzere
tasarlanmıştır. Çalışmaya ebeveynlerinin izni ile 239 kız ve 286 erkek olmak
üzere toplam 525 çocuk iştirak etmiştir. Her bir çocuğun; boy, vücut ağırlığı
ve vücut yağ yüzdesi ile durarak uzun atlama, el pençe kuvveti, esneklik, mekik
çekme ve 5 x 10 m çeviklikle kombine edilmiş hız özellikleri ölçülmüştür.
Çalışmaya katılan çocukların ailelerinin sosyo-ekonomik statülerini
farklılaştıran toplam aylık gelirleri, anne ve babanın eğitim düzeyleri ile
ikametgâh adreslerindeki farklılıklar ailelere sorulan sorulardan elde edilen
cevaplar ile kategorilendirilmiştir. Çalışma neticesinde, ailelerin sahip
olduğu sosyo-ekonomik statünün, çocukların fiziksel gelişimi ve bazı motorsal
performans değerleri üzerinde olumlu / olumsuz etkiye yol açtığı tespit
edilmiştir.
Çocuk Sosyo-Ekonomik Statü Fiziksel Gelişim Motorsal Performans
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.