Covid 19 pandemisi, devletleri derinden etkileyerek uluslararası sistemdeki kırılmaları arttırmıştır. Bu dönemde ülkeler medikal malzemelerde büyük sıkıntılarla karşılaşmıştır. Kriz dönemlerinde devletlerin gösterdiği dayanışma ve işbirliği ilişki inşa etme bakımından hayati öneme sahiptir. Türkiye insani diplomasi faaliyetleri ile öne çıkan bir ülke olarak, salgının ilk aşamasından itibaren küresel krize karşı dayanışma örneği göstermiştir. Çalışmada, Türkiye’nin insani diplomasi faaliyetlerinin Avrupa ve ABD basın kuruluşlarında söyleme nasıl yansıdığının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için Teun van Dijk’in eleştirel söylem analizi kullanılarak makaleler incelenmiştir. Araştırmada, Türkiye’nin insani yardımlarda önde gelen ülkeler arasında olmasına rağmen bu faaliyetlerle oluşturduğu yumuşak gücün, Avrupa ve ABD medyasında kendine fazla yer bulamadığı görülmüştür. İnsani diplomasisi alanında gösterilen çabalar, Türkiye karşıtı söylemsel yapıları aşarak hedef kamuoylarına ulaşmada sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir.
The Covid 19 pandemic has deeply affected states, increasing the ruptures in the international system. During this period, countries faced great difficulties in medical supplies. In times of crisis, the solidarity and cooperation shown by the states are vital in building relationships. Turkey stands out as a country with humanitarian diplomacy activities from the first phase of the epidemic was showing solidarity against the global crisis. In the study, saying Turkey's humanitarian diplomatic activities in the European and American press is intended to identify how that reflects. For this, the articles were examined by using Teun van Dijk's critical discourse analysis. In the study, despite being among the leading countries in Turkey's humanitarian aid, the soft power generated by these activities was seen in the European and American press does not find sufficiently himself. The efforts of humanitarian diplomacy of Turkey, passing the discursive structures against Turkey are facing problems in reaching their target audiences.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 10 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.