Bu araştırmada, pandemi sürecindeki uzaktan eğitim faaliyetlerine ve COVID-19’a farklı bir bakış açısı ile yaklaşılması amaçlanmıştır. Alanyazında bulunan birçok çalışmanın tek bir veri toplama aracı ya da sınırlı sayıda veri ile hazırlandığı görülmektedir. Bu kapsamda veri çeşitlemesi yapılarak farklı bir bakış açısı getirilmesi düşünülmüştür. Araştırmada temel karma yöntem desenlerinden birleştirme (çeşitleme) deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Türkiye’de bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde 2020- 2021 akademik yılında öğrenim gören 9 farklı bölümde ve 4 farklı sınıf düzeyinde bulunan 865 öğretmen adayı katılmıştır. Bu araştırma, Kastamonu Üniversitesi Etik Kurulu'nun 25.03.2021 tarih ve 1 numaralı toplantısında alınan 96 sayılı kararı ile etik kurul iznine sahiptir. Araştırmada veri toplama aracı olarak metafor uygulaması, kelime ilişkilendirme testi, yarı yapılandırılmış görüşme ve araştırmacılar tarafından hazırlanan 20 soruluk bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel, içerik ve çıkarımsal istatistik yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda 7 farklı kategori ve toplam 153 farklı metafor saptanmıştır. Kelime ilişkilendirme testi sonucunda 6 ana kavram ve toplam 46 alt kavram oluşmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme ve ölçek sonuçları öğretmen adaylarının teknik altyapı, ölçme-değerlendirme ve uzaktan eğitim sürecine yönelik tutumlarının düşük olduğunu ve memnuniyet oranlarının beklentilerinin altında çıktığını göstermektedir.
This research aims to approach distance education activities and to COVID-19 from a different perspective during the pandemic process. It is seen that many studies in the literature were prepared with a single data collection tool or a limited number of data. In this context, it was thought to bring a different perspective by making data diversification. This research has the ethics committee document issued number 1, dated 25.03.2021, with decision number 96 obtained from the Ethical Board of Kastamonu University. In the research process, one of the basic mixed-method designs, combining (diversification) pattern was used. 865 teachers candidates from 9 different departments and 4 different grade levels, studying in the education faculty of a state university in Turkey in the 2020-2021 academic year, participated in the research. In the research, metaphor application, a word association test, a semi-structured interview and a 20-question scale prepared by the researchers were used as data collection tools. The obtained data were analyzed using descriptive, content and inferential statistical methods. As a result of the research, 7 different categories and a total of 153 different metaphors were found out. As a result of the word association test, 6 main concepts and a total of 46 sub-concepts formed. The semi-structured interview and scale results demonstrate that the attitudes of the teacher candidates towards the technical infrastructure, measurement-evaluation, and distance education process are low and that their satisfaction rates are below their expectations.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 3 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.