Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Pandemi Dönemi, Uzaktan Eğitim ve Diğer Konular: Bir Değerlendirme

Yıl 2021, , 1631 - 1650, 25.12.2021
https://doi.org/10.18506/anemon.946037

Öz

Bu araştırmada, pandemi sürecindeki uzaktan eğitim faaliyetlerine ve COVID-19’a farklı bir bakış açısı ile yaklaşılması amaçlanmıştır. Alanyazında bulunan birçok çalışmanın tek bir veri toplama aracı ya da sınırlı sayıda veri ile hazırlandığı görülmektedir. Bu kapsamda veri çeşitlemesi yapılarak farklı bir bakış açısı getirilmesi düşünülmüştür. Araştırmada temel karma yöntem desenlerinden birleştirme (çeşitleme) deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Türkiye’de bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde 2020- 2021 akademik yılında öğrenim gören 9 farklı bölümde ve 4 farklı sınıf düzeyinde bulunan 865 öğretmen adayı katılmıştır. Bu araştırma, Kastamonu Üniversitesi Etik Kurulu'nun 25.03.2021 tarih ve 1 numaralı toplantısında alınan 96 sayılı kararı ile etik kurul iznine sahiptir. Araştırmada veri toplama aracı olarak metafor uygulaması, kelime ilişkilendirme testi, yarı yapılandırılmış görüşme ve araştırmacılar tarafından hazırlanan 20 soruluk bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel, içerik ve çıkarımsal istatistik yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda 7 farklı kategori ve toplam 153 farklı metafor saptanmıştır. Kelime ilişkilendirme testi sonucunda 6 ana kavram ve toplam 46 alt kavram oluşmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme ve ölçek sonuçları öğretmen adaylarının teknik altyapı, ölçme-değerlendirme ve uzaktan eğitim sürecine yönelik tutumlarının düşük olduğunu ve memnuniyet oranlarının beklentilerinin altında çıktığını göstermektedir.

Kaynakça

  • Acar, İ. H. (2017). Temel ve gelişmiş karma yöntem desenleri. M. Sözbilir (Çev. Edt.). Karma yöntem araştırmalarına giriş içinde, (s. 35-51). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ageitos, N., & Puig, B. (2021). Critical thinking to decide what to believe and what to do regarding vaccination in schools. A case study with primary pre-service teachers. Critical Thinking in Biology and Environmental Education. Facing Challenges in a Post-Truth World.
  • Alfitriyani, N., Pursitasari, I. D., & Kurniasih, S. (2021). Biotechnology module based on sociosaintific issues to improve student's critical thinking ability through online learning. Jurnal Pendidikan Matematika dan IPA, 12(1), 23-39. http://dx.doi.org/10.26418/jpmipa.v12i1.43179
  • Al Lily, A. E., Ismail, A. F., Abunasser, F. M., & Alhajhoj Alqahtani, R. H. (2020). Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Technology in Society, 63, 1-11. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101317
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin COVID-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Angoletto, R., & Queiroz, V. C. (2020). COVID-19 and the challenges in education. The Centro de Estudos Sociedade e Tecnologia, 5(2), 1-2. https://www.cest.poli.usp.br/en/boletins/
  • Atik, A. D. (2020). Fen bilimleri öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 148-170.
  • Avcı, A. (2021). Pandemia (COVID-19), university students and distance education experience. HABITUS Journal of Sociology, (2), 71-83.
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (COVID-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi-USBED, 3(4), 117-154.
  • Balaman, F., & Hanbay-Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (COVID-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Baz, B. (2021). COVID-19 salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim Dergisi, 3(1), 6-19. https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.1.3
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Burnard, P., Colucci-Gray, L., & Sinha, P. (2021). Transdisciplinarity: Letting arts and science teach together. Curric Perspect, 41, 113-118. https://doi.org/10.1007/s41297-020-00128-y
  • Burns, R. (2020). A COVID-19 panacea in digital technologies? Challenges for democracy and higher education. Dialogues in Human Geography, 10(2), 246–249.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (11. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (4. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Canbazoğlu-Bilici, S. (2019). Örnekleme yöntemleri. H. Özmen ve O. Karamustafaoğlu (Eds.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde, (s. 56-78). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cantürk, G., & Cantürk, A. (2021). İngilizce öğretmenlerinin COVID-19 küresel salgını sürecinde gerçekleştirdikleri uzaktan eğitim deneyimleriyle ilgili görüşlerinin metaforlar yoluyla belirlenmesi. Uluslararası Dil, Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Güncel Yaklaşımlar Dergisi (CALESS), 3(1), 1-38.
  • Çakın, M., & Külekçi-Akyavuz, E. (2020). The COVID-19 process and its reflection on education: An analysis on teachers’ opinions. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demirbilek, N. (2021). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime ilişkin metaforik algıları. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(1), 1-15. https://doi.org/10.19160/ijer.786303
  • Domenici, V. (2020). Distance education in chemistry during the epidemic Covid-19. Substantia, 4(1), 961. https://doi.org/10.13128/Substantia-961
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçek ve ölçek geliştirme-I: Temel kavramlar ve işlemler (1.Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • ETF (2020). Coping with COVID-19: Mapping education and training responses to the health crisis in ETF partner countries. ETF Publishing.
  • Foti, P. (2020). Research in distance learning in Greek kindergarten schools during the crisis of COVID19: Possibilities, dilemmas, limitations. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 5(1), 1-22. https://doi.org/10.5281/zenodo.3839063
  • Fraenkel, W., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education (8th Edition). McGraw-Hill Education.
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (COVID-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 134-158. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.782142
  • Gök, A., & Kara, A. (2021). Individuals’ conceptions of COVID-19 pandemic through metaphor analysis. Current Psychology, 1-10. https://doi.org/10.1007/s12144-021-01506-z
  • Gökbulut, B. (2021). Uzaktan eğitim öğrencilerinin bakış açısıyla uzaktan eğitim ve mobil öğrenme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(1), 160-177.
  • Görgülü-Arı, A., & Arslan, K. (2020). Ortaokul öğrencilerinin COVID-19’a yönelik metaforik algıları. Turkish Studies, 15(6), 503-524. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.44425
  • Gürsoy-Ulusoy, Ş. (2021). COVID-19 ve uzaktan eğitim. Kesit Akademi Dergisi, 7(26), 25-37. http://doi.org/10.29228/kesit.49853
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergencyremote-teaching-and-online-learning
  • Hua, J., & Shaw, R. (2020). Corona Virus (COVID-19) "Infodemic" and emerging issues through a data lens: the case of China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(7), 2309. https://doi.org/10.3390/ijerph17072309
  • Iwai, Y. (2020). Online learning during the Covid-19 pandemic: What do we gain and what do we lose when classrooms go virtual? https://blogs.scientifi camerican.com/observations/online-learning-during-theCOVID-19-pandemic/
  • İmer-Çetin, N., Timur, S., & Pehlivan, H. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin COVID-19 pandemi sürecinde “virüs” kavramına yönelik metaforik algılarının incelenmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 12(43), 47-59. http://doi.org/10.35826/ijoess.2864
  • Kaçan, A., & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-21.
  • Kagkara, D. (2020). Development of a distance-learning model for psycho-educational support for teachers in non-urban, rural schools regarding to their learning disabled. Unpublished Ph.D. thesis, Department of Special Education, University of Thessaly, Greece.
  • Karakuş, İ., & Yanpar-Yelken, T. (2020). Uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin sosyal bulunuşluk ile işlemsel uzaklıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1),186-201.
  • Karalis, T., & Raikou, N., (2020). Teaching at the times of COVID-19: Inferences and implications for higher education pedagogy. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 10(5), 479-493.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kurnaz, M. A., & Bayraktar, G. (2012). Nanoteknoloji tutum ölçeği: Geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenilirliği. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 41-53.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28, 563-575.
  • Lee, S. A. (2020). Coronavirus anxiety scale: A brief mental health screener for Covid19 related anxiety. Death Studies, 44(7), 1-9. http://doi.org/10.1080/07481187. 2020.1748481
  • Lee, S. A., Mathis, A. A., Jobe, M. C., & Pappalardo, E. A. (2020). Clinically significant fear and anxiety of COVID-19: A psychometric examination of the Coronavirus Anxiety Scale. Psychiatry Research, 290, 113112. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.113112
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2009). Research in education: Evidence-based inquiry (7th Edition). Pearson.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd Edition). Sage Publications, Inc.
  • Molotsi, A. R. (2020). The university staff experience of using a virtual learning environment as a platform for e-learning. Journal of Educational Technology & Online learning, 3(2), 133-151.
  • Mulenga, E. M., & Marbán, J. M. (2020). Is Covid-19 the gateway for digital learning in mathematics education? Contemporary Educational Technology, 12(2), 1-11. https://doi.org/10.30935/cedtech/7949
  • Nguyen, A., & Catalan, D. (2020). Digital mis/disinformation and public engagment with health and science controversies: Fresh perspectives from COVID-19. Media and Communication, 8(2), 323–328. https://doi.org/10.17645/mac.v8i2.3352
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev. M. Bütün ve S. B. Demir, Ed.) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Plano-Clark, V. L., & Creswell, J. W. (2015). Understanding research: A consumer’s guide. Pearson.
  • Puig, B., Blanco-Anaya, P., & Pérez-Maceira, J. J. (2021). “Fake news” or Real Science? Critical thinking to assess information on COVID-19. Frontiers in Education, 6, 92. https://doi.org/10.3389/feduc.2021.646909
  • Roser, M., Ritchie, H., Ortiz-Ospina, E., & Hasell, J. (2020). Coronavirus disease (COVID-19)-Statistics and research. Our World in Data. https://www.sipotra.it/wpcontent/uploads/2020/03/Coronavirus-DiseaseCOVID19%E2%80% 93- Statistics-and-Research.pdf
  • Salih-Mohamed, H. A. (2021). A critical analysis of the use of war metaphors in the news discourse of the COVID-19 pandemia. HABITUS Journal of Sociology, (2), 33-53.
  • Sarıer, Y., & Uysal, Ş. (2021). Öğretmen adaylarının COVID-19 pandemi sürecindeki “öğretmen” ve “öğrenci” kavramlarına ilişkin metaforik algıları. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi Academy, 3(5), 606-642. https://doi.org/10.47994/ usbad.868350
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Shariare, M. H., Parvez, M. A. K., Karikas, G. A., & Kazi, M. (2020). The growing complexity of COVID-19 drug and vaccine candidates: Challenges and critical transitions. Journal of Infection and Public Health, 14(2), 1-7. https://doi.org/10.1016/j.jiph.2020.12.009
  • Shute, N. (1957). On the beach. New York: W. Morrow. https://www.fadedpage.com/ showbook.php?pid=20131214
  • Sun, L., Tang, Y., & Zuo, W. (2020). Coronavirus pushes education online. Nature Materials, 19(6), 687. https://doi.org/10.1038/s41563-020-0678-8.
  • Şen, Ö., & Kızılcalıoğlu, G. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin ve akademisyenlerin uzaktan öğretime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 4(3), 239-252. https://doi.org/10.46519/ij3dptdi.830913
  • Tyrrell, D., & Calinger, M. (2020). Breaking the COVID-19 Ice: Integrating socioscientific issues into problem-based learning lessons in middle school. In Proceedings of EdMedia + Innovate Learning (pp. 120-125). Online, The Netherlands: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). https://www.learntechlib.org/ primary/p/217293/.
  • Uyanık, G. (2016). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına ilişkin bilgi düzeylerinin ve tutumlarının incelenmesi. Online Fen Eğitimi Dergisi, 1(1), 30-41.
  • Yıldız, E. P., Çengel, M., & Alkan, A. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına ilişkin tutum ölçeği. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(33), 132-153. https://doi.org/10.26466/opus.811510
  • Yılmaz, A. (2021). Fen bilimleri eğitimi kapsamında uzaktan eğitimde kalite standartları ve paydaş görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 26-50. https://doi.org/10.33418/atauni kkefd.850063
  • Yılmaz, A., & Yanarateş, E. (2020). Öğretmen adaylarının “su kirliliği” kavramına yönelik metaforik algılarının veri çeşitlemesi yoluyla belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1500-1528. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722554
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Zhou, L., Wu, S., Zhou, M., & Li, F. (2020). ’School’s Out, But Class’s On’, The largest online education in the world today: Taking China’s practical exploration during the COVID-19 epidemic prevention and control as an example. Best Evid Chin Edu, 4(2), 501-519.

Putting Things in Perspective: The COVID-19 Pandemic Period, Distance Education and Beyond

Yıl 2021, , 1631 - 1650, 25.12.2021
https://doi.org/10.18506/anemon.946037

Öz

This research aims to approach distance education activities and to COVID-19 from a different perspective during the pandemic process. It is seen that many studies in the literature were prepared with a single data collection tool or a limited number of data. In this context, it was thought to bring a different perspective by making data diversification. This research has the ethics committee document issued number 1, dated 25.03.2021, with decision number 96 obtained from the Ethical Board of Kastamonu University. In the research process, one of the basic mixed-method designs, combining (diversification) pattern was used. 865 teachers candidates from 9 different departments and 4 different grade levels, studying in the education faculty of a state university in Turkey in the 2020-2021 academic year, participated in the research. In the research, metaphor application, a word association test, a semi-structured interview and a 20-question scale prepared by the researchers were used as data collection tools. The obtained data were analyzed using descriptive, content and inferential statistical methods. As a result of the research, 7 different categories and a total of 153 different metaphors were found out. As a result of the word association test, 6 main concepts and a total of 46 sub-concepts formed. The semi-structured interview and scale results demonstrate that the attitudes of the teacher candidates towards the technical infrastructure, measurement-evaluation, and distance education process are low and that their satisfaction rates are below their expectations.

Kaynakça

  • Acar, İ. H. (2017). Temel ve gelişmiş karma yöntem desenleri. M. Sözbilir (Çev. Edt.). Karma yöntem araştırmalarına giriş içinde, (s. 35-51). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ageitos, N., & Puig, B. (2021). Critical thinking to decide what to believe and what to do regarding vaccination in schools. A case study with primary pre-service teachers. Critical Thinking in Biology and Environmental Education. Facing Challenges in a Post-Truth World.
  • Alfitriyani, N., Pursitasari, I. D., & Kurniasih, S. (2021). Biotechnology module based on sociosaintific issues to improve student's critical thinking ability through online learning. Jurnal Pendidikan Matematika dan IPA, 12(1), 23-39. http://dx.doi.org/10.26418/jpmipa.v12i1.43179
  • Al Lily, A. E., Ismail, A. F., Abunasser, F. M., & Alhajhoj Alqahtani, R. H. (2020). Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Technology in Society, 63, 1-11. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101317
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin COVID-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Angoletto, R., & Queiroz, V. C. (2020). COVID-19 and the challenges in education. The Centro de Estudos Sociedade e Tecnologia, 5(2), 1-2. https://www.cest.poli.usp.br/en/boletins/
  • Atik, A. D. (2020). Fen bilimleri öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 148-170.
  • Avcı, A. (2021). Pandemia (COVID-19), university students and distance education experience. HABITUS Journal of Sociology, (2), 71-83.
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (COVID-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi-USBED, 3(4), 117-154.
  • Balaman, F., & Hanbay-Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (COVID-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Baz, B. (2021). COVID-19 salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim Dergisi, 3(1), 6-19. https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.1.3
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Burnard, P., Colucci-Gray, L., & Sinha, P. (2021). Transdisciplinarity: Letting arts and science teach together. Curric Perspect, 41, 113-118. https://doi.org/10.1007/s41297-020-00128-y
  • Burns, R. (2020). A COVID-19 panacea in digital technologies? Challenges for democracy and higher education. Dialogues in Human Geography, 10(2), 246–249.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (11. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (4. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Canbazoğlu-Bilici, S. (2019). Örnekleme yöntemleri. H. Özmen ve O. Karamustafaoğlu (Eds.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde, (s. 56-78). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cantürk, G., & Cantürk, A. (2021). İngilizce öğretmenlerinin COVID-19 küresel salgını sürecinde gerçekleştirdikleri uzaktan eğitim deneyimleriyle ilgili görüşlerinin metaforlar yoluyla belirlenmesi. Uluslararası Dil, Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Güncel Yaklaşımlar Dergisi (CALESS), 3(1), 1-38.
  • Çakın, M., & Külekçi-Akyavuz, E. (2020). The COVID-19 process and its reflection on education: An analysis on teachers’ opinions. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demirbilek, N. (2021). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime ilişkin metaforik algıları. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(1), 1-15. https://doi.org/10.19160/ijer.786303
  • Domenici, V. (2020). Distance education in chemistry during the epidemic Covid-19. Substantia, 4(1), 961. https://doi.org/10.13128/Substantia-961
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçek ve ölçek geliştirme-I: Temel kavramlar ve işlemler (1.Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • ETF (2020). Coping with COVID-19: Mapping education and training responses to the health crisis in ETF partner countries. ETF Publishing.
  • Foti, P. (2020). Research in distance learning in Greek kindergarten schools during the crisis of COVID19: Possibilities, dilemmas, limitations. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 5(1), 1-22. https://doi.org/10.5281/zenodo.3839063
  • Fraenkel, W., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education (8th Edition). McGraw-Hill Education.
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (COVID-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 134-158. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.782142
  • Gök, A., & Kara, A. (2021). Individuals’ conceptions of COVID-19 pandemic through metaphor analysis. Current Psychology, 1-10. https://doi.org/10.1007/s12144-021-01506-z
  • Gökbulut, B. (2021). Uzaktan eğitim öğrencilerinin bakış açısıyla uzaktan eğitim ve mobil öğrenme. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(1), 160-177.
  • Görgülü-Arı, A., & Arslan, K. (2020). Ortaokul öğrencilerinin COVID-19’a yönelik metaforik algıları. Turkish Studies, 15(6), 503-524. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.44425
  • Gürsoy-Ulusoy, Ş. (2021). COVID-19 ve uzaktan eğitim. Kesit Akademi Dergisi, 7(26), 25-37. http://doi.org/10.29228/kesit.49853
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergencyremote-teaching-and-online-learning
  • Hua, J., & Shaw, R. (2020). Corona Virus (COVID-19) "Infodemic" and emerging issues through a data lens: the case of China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(7), 2309. https://doi.org/10.3390/ijerph17072309
  • Iwai, Y. (2020). Online learning during the Covid-19 pandemic: What do we gain and what do we lose when classrooms go virtual? https://blogs.scientifi camerican.com/observations/online-learning-during-theCOVID-19-pandemic/
  • İmer-Çetin, N., Timur, S., & Pehlivan, H. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin COVID-19 pandemi sürecinde “virüs” kavramına yönelik metaforik algılarının incelenmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 12(43), 47-59. http://doi.org/10.35826/ijoess.2864
  • Kaçan, A., & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-21.
  • Kagkara, D. (2020). Development of a distance-learning model for psycho-educational support for teachers in non-urban, rural schools regarding to their learning disabled. Unpublished Ph.D. thesis, Department of Special Education, University of Thessaly, Greece.
  • Karakuş, İ., & Yanpar-Yelken, T. (2020). Uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin sosyal bulunuşluk ile işlemsel uzaklıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1),186-201.
  • Karalis, T., & Raikou, N., (2020). Teaching at the times of COVID-19: Inferences and implications for higher education pedagogy. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 10(5), 479-493.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kurnaz, M. A., & Bayraktar, G. (2012). Nanoteknoloji tutum ölçeği: Geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenilirliği. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 41-53.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28, 563-575.
  • Lee, S. A. (2020). Coronavirus anxiety scale: A brief mental health screener for Covid19 related anxiety. Death Studies, 44(7), 1-9. http://doi.org/10.1080/07481187. 2020.1748481
  • Lee, S. A., Mathis, A. A., Jobe, M. C., & Pappalardo, E. A. (2020). Clinically significant fear and anxiety of COVID-19: A psychometric examination of the Coronavirus Anxiety Scale. Psychiatry Research, 290, 113112. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.113112
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2009). Research in education: Evidence-based inquiry (7th Edition). Pearson.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd Edition). Sage Publications, Inc.
  • Molotsi, A. R. (2020). The university staff experience of using a virtual learning environment as a platform for e-learning. Journal of Educational Technology & Online learning, 3(2), 133-151.
  • Mulenga, E. M., & Marbán, J. M. (2020). Is Covid-19 the gateway for digital learning in mathematics education? Contemporary Educational Technology, 12(2), 1-11. https://doi.org/10.30935/cedtech/7949
  • Nguyen, A., & Catalan, D. (2020). Digital mis/disinformation and public engagment with health and science controversies: Fresh perspectives from COVID-19. Media and Communication, 8(2), 323–328. https://doi.org/10.17645/mac.v8i2.3352
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev. M. Bütün ve S. B. Demir, Ed.) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Plano-Clark, V. L., & Creswell, J. W. (2015). Understanding research: A consumer’s guide. Pearson.
  • Puig, B., Blanco-Anaya, P., & Pérez-Maceira, J. J. (2021). “Fake news” or Real Science? Critical thinking to assess information on COVID-19. Frontiers in Education, 6, 92. https://doi.org/10.3389/feduc.2021.646909
  • Roser, M., Ritchie, H., Ortiz-Ospina, E., & Hasell, J. (2020). Coronavirus disease (COVID-19)-Statistics and research. Our World in Data. https://www.sipotra.it/wpcontent/uploads/2020/03/Coronavirus-DiseaseCOVID19%E2%80% 93- Statistics-and-Research.pdf
  • Salih-Mohamed, H. A. (2021). A critical analysis of the use of war metaphors in the news discourse of the COVID-19 pandemia. HABITUS Journal of Sociology, (2), 33-53.
  • Sarıer, Y., & Uysal, Ş. (2021). Öğretmen adaylarının COVID-19 pandemi sürecindeki “öğretmen” ve “öğrenci” kavramlarına ilişkin metaforik algıları. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi Academy, 3(5), 606-642. https://doi.org/10.47994/ usbad.868350
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Shariare, M. H., Parvez, M. A. K., Karikas, G. A., & Kazi, M. (2020). The growing complexity of COVID-19 drug and vaccine candidates: Challenges and critical transitions. Journal of Infection and Public Health, 14(2), 1-7. https://doi.org/10.1016/j.jiph.2020.12.009
  • Shute, N. (1957). On the beach. New York: W. Morrow. https://www.fadedpage.com/ showbook.php?pid=20131214
  • Sun, L., Tang, Y., & Zuo, W. (2020). Coronavirus pushes education online. Nature Materials, 19(6), 687. https://doi.org/10.1038/s41563-020-0678-8.
  • Şen, Ö., & Kızılcalıoğlu, G. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin ve akademisyenlerin uzaktan öğretime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 4(3), 239-252. https://doi.org/10.46519/ij3dptdi.830913
  • Tyrrell, D., & Calinger, M. (2020). Breaking the COVID-19 Ice: Integrating socioscientific issues into problem-based learning lessons in middle school. In Proceedings of EdMedia + Innovate Learning (pp. 120-125). Online, The Netherlands: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). https://www.learntechlib.org/ primary/p/217293/.
  • Uyanık, G. (2016). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına ilişkin bilgi düzeylerinin ve tutumlarının incelenmesi. Online Fen Eğitimi Dergisi, 1(1), 30-41.
  • Yıldız, E. P., Çengel, M., & Alkan, A. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına ilişkin tutum ölçeği. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(33), 132-153. https://doi.org/10.26466/opus.811510
  • Yılmaz, A. (2021). Fen bilimleri eğitimi kapsamında uzaktan eğitimde kalite standartları ve paydaş görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 26-50. https://doi.org/10.33418/atauni kkefd.850063
  • Yılmaz, A., & Yanarateş, E. (2020). Öğretmen adaylarının “su kirliliği” kavramına yönelik metaforik algılarının veri çeşitlemesi yoluyla belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1500-1528. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722554
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Zhou, L., Wu, S., Zhou, M., & Li, F. (2020). ’School’s Out, But Class’s On’, The largest online education in the world today: Taking China’s practical exploration during the COVID-19 epidemic prevention and control as an example. Best Evid Chin Edu, 4(2), 501-519.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Pinar Ayyildiz 0000-0002-2644-7981

Adem Yılmaz 0000-0002-1424-8934

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2021
Kabul Tarihi 3 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Ayyildiz, P., & Yılmaz, A. (2021). Putting Things in Perspective: The COVID-19 Pandemic Period, Distance Education and Beyond. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(6), 1631-1650. https://doi.org/10.18506/anemon.946037

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.