Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Use of Graffiti in Teaching of Writing Rules

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 5, 647 - 654, 13.04.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.379413

Öz

Writing
education is a multifaceted process that is associated with reading, listening
and observation skills.  The rules of
writing, on the other hand, is one of the componets of the writing education.  The language used in a writing is of great
importance for the integrity and esthetics of a writing. In this study, writing
mistakes that individuals make during or after their education will be
examined. The mistakes done in writing the capital and small letters, compund
words and conjuctions have a negative impact on both the content and style of a
writing.  In this article, the role of
grafiti in the avoidance of the spelling errors has been analysed
qualitatively. It has been concluded that grafitti can be used for teaching of
the writing rules during education process, particulary during the education at
secondary and high school.   

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Bağcı, H. (2011). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretleri ile Yazım Kurallarını Uygulayabilme Düzeyi, TurkishStudies - International
  • PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic Volume 6/1 Winter, p. 693-706, TURKEY
  • Sarıkaya, B (2017). Türkçe Öğretiminde Görsel Okuma. (anemon) Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 5(3).
  • Carter, J. (2013). CreatingWriters A Creative Writing Manual For Schools, Routledge, New York.
  • Balyemez, S. (2017). “Eğer ki ve İllaki Kelimelerinin Yazımı Hakkında” Littera Turca Journal of Turkish L anguage and Literature Volume:3, Issue:2, Spring 2017, (55-68).
  • Coşkun, E. (2007). Türkçe Öğretimi, (Ahmet Kırkkılıç, Hayati Akyol (Ed.), Yazma Becerisi içinde (sayfa: 49-91). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Demir, A. T. (2014). Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, (M. D. Erdem, A. Akkaya (Ed.), Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Temel Kavram ve Terimleri içinde (s: 1-56). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Fındık Dönmez, A. (20l3). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Öğretiminde Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerilerinin Gelişmesinde Karikatürün Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Kellogg, R. T. (2008). “Training writing skills: A cognitive developmentalperspective”, Journal of writingresearch, 1(1), 1-26.
  • Korkmaz, Z. vd. (2001). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı yayınevi, Ankara.
  • Kurudayıoğlu. M. ve Tüzel, M. S. (2010). 21. Yüzyıl Okuryazarlık Türleri, Değişen Metin Algısı ve Türkçe Eğitimi. TÜBAR, XXVIII, 283-298.
  • MEB, (2006). Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara.
  • Özbay, M. (2013). Özel Öğretim Yöntemleri 1, Öncü Kitap, Ankara.
  • Özbay, M. (2013). Yazma Eğitimi, M. Özbay (Ed.) Yazma Eğitiminde Noktalama ve İmla içinde (s: 181- 196), Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Özsoy, V. (2007). Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş Eğitimi Tarihsel ve Düşünsel Temelleri. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Raimes A. (1983): Techniques in TeachingWriting Oxford UniversityPress, Oxford.
  • Sezer, A.;Erdost Ö. (2011). Dil ve Anlatım Sanatları, Pulat Basımevi, Ankara.
  • Temizkan M., Ünlüoğlu C. (2017). “Görsel Destekli Yazma Etkinliklerinin Öğrencilerin Yazma Başarılarına ve Yazmaya Yöne lik Görüşlerine Etkisi” Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 30, Sayfa: (437- 448)
  • Uludağ, E. (2002). “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yazım ve Noktalama Kurallarını uygulama Beceri Düzeyleri”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt-Sayı: 4-1 Sayfa: (97-114)
  • Yalın, H. İ. (2010). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yazım Kılavuzu (2012). Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
  • Yıldırım A., Şimşek H. (2011) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Yıldız, S. (2009). İlkokuma Yazma Öğretiminde Çoklu Ortam Uygulamalarının Etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • İnternet Kaynakları URL 1: http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=3972

Yazım Kuralları Öğretiminde Duvar Yazılarından Yararlanma

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 5, 647 - 654, 13.04.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.379413

Öz

Yazma
eğimi, diğer temel dil becerileri ile ilişkili ve çok yönlü bir süreçtir. Yazım
kuralları konusu ise yazma eğitimi sürecindeki önemli unsurlardan biridir. Bir
yazıda kullanılan dilin yazım kurallarına uygunluğu, yazının bütünlüğü ve
estetiği açısından önem taşır. Bu araştırmada eğitim sürecinin hemen her
basamağında ve sonraki dönemlerde bireylerin sıklıkla yaşadığı problemlerden
biri olan yazım yanlışlıkları üzerinde durulmuştur. Büyük/küçük harflerin,
birleşik kelimelerin, ki ve de bağlaçlarının, eklerin yazımında
yapılan yanlışlıklar, yazının gerek içeriğini gerekse biçimsel yönünü olumsuz
yönde etkilemektedir. Bu makalede duvar yazılarının imla hatalarının
önlenmesine yönelik katkı sunacağı düşüncesinden yola çıkılarak niteliksel bir
çalışma yapılmıştır. Çalışmada duvar yazılarının eğitim-öğretim sürecinin hemen
her basamağında, bilhassa ortaokul ve lise döneminde yazım kurallarının
öğretilmesi amacıyla kullanılabileceğine vurgu yapılmaktadır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Bağcı, H. (2011). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretleri ile Yazım Kurallarını Uygulayabilme Düzeyi, TurkishStudies - International
  • PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic Volume 6/1 Winter, p. 693-706, TURKEY
  • Sarıkaya, B (2017). Türkçe Öğretiminde Görsel Okuma. (anemon) Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 5(3).
  • Carter, J. (2013). CreatingWriters A Creative Writing Manual For Schools, Routledge, New York.
  • Balyemez, S. (2017). “Eğer ki ve İllaki Kelimelerinin Yazımı Hakkında” Littera Turca Journal of Turkish L anguage and Literature Volume:3, Issue:2, Spring 2017, (55-68).
  • Coşkun, E. (2007). Türkçe Öğretimi, (Ahmet Kırkkılıç, Hayati Akyol (Ed.), Yazma Becerisi içinde (sayfa: 49-91). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Demir, A. T. (2014). Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, (M. D. Erdem, A. Akkaya (Ed.), Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Temel Kavram ve Terimleri içinde (s: 1-56). Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Fındık Dönmez, A. (20l3). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Öğretiminde Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerilerinin Gelişmesinde Karikatürün Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Kellogg, R. T. (2008). “Training writing skills: A cognitive developmentalperspective”, Journal of writingresearch, 1(1), 1-26.
  • Korkmaz, Z. vd. (2001). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı yayınevi, Ankara.
  • Kurudayıoğlu. M. ve Tüzel, M. S. (2010). 21. Yüzyıl Okuryazarlık Türleri, Değişen Metin Algısı ve Türkçe Eğitimi. TÜBAR, XXVIII, 283-298.
  • MEB, (2006). Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara.
  • Özbay, M. (2013). Özel Öğretim Yöntemleri 1, Öncü Kitap, Ankara.
  • Özbay, M. (2013). Yazma Eğitimi, M. Özbay (Ed.) Yazma Eğitiminde Noktalama ve İmla içinde (s: 181- 196), Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Özsoy, V. (2007). Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş Eğitimi Tarihsel ve Düşünsel Temelleri. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Raimes A. (1983): Techniques in TeachingWriting Oxford UniversityPress, Oxford.
  • Sezer, A.;Erdost Ö. (2011). Dil ve Anlatım Sanatları, Pulat Basımevi, Ankara.
  • Temizkan M., Ünlüoğlu C. (2017). “Görsel Destekli Yazma Etkinliklerinin Öğrencilerin Yazma Başarılarına ve Yazmaya Yöne lik Görüşlerine Etkisi” Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 30, Sayfa: (437- 448)
  • Uludağ, E. (2002). “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yazım ve Noktalama Kurallarını uygulama Beceri Düzeyleri”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt-Sayı: 4-1 Sayfa: (97-114)
  • Yalın, H. İ. (2010). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yazım Kılavuzu (2012). Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
  • Yıldırım A., Şimşek H. (2011) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Yıldız, S. (2009). İlkokuma Yazma Öğretiminde Çoklu Ortam Uygulamalarının Etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • İnternet Kaynakları URL 1: http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=3972
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Rezan Karakaş 0000-0001-9138-3825

Erhan Akın 0000-0003-2372-9331

Yayımlanma Tarihi 13 Nisan 2018
Kabul Tarihi 6 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Karakaş, R., & Akın, E. (2018). Yazım Kuralları Öğretiminde Duvar Yazılarından Yararlanma. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(5), 647-654. https://doi.org/10.18506/anemon.379413

Cited By

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.