The aim of this study is to determine dealer and customer behaviours during the trade and mutual bazaar strategies used in the bazaar. With this purpose, face to face interview was conducted with 10 dealers and 5 men and 5 women totally 10 customers at two open-air public bazaars and one covered public bazaar in Bandırma in Balıkesir. A qualitative phenomenological model was used in this study. Research data was acquired using by semi-structered interview form improved by the authors. According to research results, it has been determined that dealers have cared stall appearance, communication, their own appearance and their own behaviour to attract the customers. In addition, it has been determined that the reasons why customers preferred bazaar are cheaper and fresher product, availability of bargain and product range. Customers complained about dealers mixing decay and fresh products and differences between front of and back of stall.
Bazaar Strategies Qualitative Research Phenomenology Traditional Bazaar Dealer
Bu çalışmanın
amacı pazar ortamında alıcı ve satıcının alışveriş esnasındaki davranışları ve
pazarda uygulanan stratejileri tespit etmektir. Bu amaçla, Balıkesir’in
Bandırma ilçesinde kurulan 2 açık 1 kapalı olmak üzere 3 halk pazarındaki, 10
pazar esnafı ve 5 kadın, 5 erkek olmak üzere, 10 alıcı ile yüz yüze derinlemesine
mülakat yapılmıştır. Araştırmada olgubilim (fenomenoloji) deseni
kullanılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacıların geliştirdiği yarı
yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırma
sonucunda; satıcıların, alıcıları çekmek için, tezgâhın düzenine,
iletişimlerine, dış görünüşlerine ve davranışlarına dikkat ettikleri tespit edilmiştir.
Pazarda ürün çeşitliliğinin fazla olması, ürünlerin taze ve ucuz olması,
pazarlık yapma şansının olması, alıcıların pazarı başlıca tercih etme nedenleri
olarak belirlenmiştir. Alıcılar, satıcılardan, çürük ürünleri araya
karıştırmaları, tezgâhın önü ile arkasındaki ürünlerin aynı olmaması gibi
nedenlerden dolayı şikâyetlerde bulunmuşlardır.
Pazar Stratejileri Nitel Araştırma Olgubilim Halk Pazarı Pazar Esnafı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: ICEESS’ 18 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.