In
this study, it has been aimed to examine the attitudes of the students towards
the smart boards in terms of different variables in the Visual Arts lesson. The
study has been conducted with 251 students who take Visual Arts education
through smart boards in secondary schools in the central district of Muş in
2014-2015 education year. A new scale was required in accordance with the aim
of the study. In this respect, Attitude Scale Towards Smart Board in
Mathematics Course developed by Tataroğlu (2009) was used by adapting to Visual
Arts course in terms of content and appearance validity. According to the
results based on the findings and review, it has been determined that the
attitudes of the students towards the smart boards are positive and at an intermediate
level. Students' attitudes towards smart boards, with reference to the studying
time with interactive board variable, are statistically significant. However, a statistically significant
difference hasn’t been detected according to variables such as gender, grade
level, frequency of smart board using and success of Visual Arts lesson.
Bu
araştırmada Görsel Sanatlar dersinde öğrencilerin etkileşimli tahtaya yönelik
tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma,
2014-2015 eğitim-öğretim yılında Muş ili merkeze bağlı ortaöğretim kurumlarında
etkileşimli tahta ile Görsel Sanatlar eğitimi alan 251 öğrenci ile
yürütülmüştür. Araştırmanın amacına bağlı olarak yeni bir ölçeğe ihtiyaç
duyulmuştur. Bu doğrultuda Tataroğlu (2009) tarafından geliştirilen Matematik
dersinde Akıllı Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeğinin içerik ve görünüş geçerliği
bakımından Görsel Sanatlar dersine uyarlanarak kullanılmıştır. Elde edilen
bulgular ve yorumlara dayalı olarak varılan sonuçlar göre, öğrencilerin
etkileşimli tahtaya yönelik tutumlarının olumlu yönde ve orta düzeyde olduğu
belirlenmiştir. Öğrencilerin etkileşimli tahtaya yönelik tutumları, etkileşimli
tahta ile öğrenim görme süresi değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı
bulunmuştur. Cinsiyet, sınıf düzeyi, etkileşimli tahta kulanım sıklığı, Görsel
Sanatlar ders başarısı değişkenlerinde ise istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılık görülmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.