The purpose of this paper is to examine the
articles in the field of Career Counseling and Vocational Guidance between the
years 2002-2017 in Turkey and determine the research trends in this area. In
line with this aim, 93 articles published in the National Academic Network and
Information Center refereed journals were included in the analysis. The
articles were evaluated in 6 different themas including study method, study group,
study group size, number of authors and subject areas in "Publication
Coding Form". This study was carried out with qualitative research method.
Data were collected by document analysis method and analyzed by using content
analysis and correspondence analysis. According to the results of
correspondence analysis, there was no correspondence between years and
preferred methodology. Furthermore, relational researches have been found to be
majority. The subjects of job satisfaction and vocational maturity are
researched the most.
Bu araştırmanın amacı, 2002-2017 yılları
arasında Kariyer Psikolojik Danışmanlığı ve Mesleki Rehberlik alanında
Türkiye’de yayınlanan makaleleri inceleyerek bu alandaki araştırma eğilimlerini
belirlemektir. Bu araştırmada Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi’nde (ULAKBİM)
yer alan hakemli dergilerde yayınlanan 93 makale analiz kapsamına alınmıştır.
Makaleler “Yayın Kodlama Formu”ndaki araştırma yılı, yazar sayısı, araştırma
yöntemi, çalışma grubu, çalışma grubu büyüklüğü ve konu alanları olmak üzere 6
farklı temada değerlendirilmiştir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemiyle
yürütülmüştür. Veriler doküman incelemesi yöntemiyle toplanmış, içerik analizi
ve uyum analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre;
yıllar ve tercih edilen araştırma yöntemleri arasında bir uyum olmadığı tespit
edilmiştir. Ayrıca en fazla lise öğrencileri örneklemiyle çalışıldığı,
ilişkisel araştırmaların çoğunlukta olduğu, en fazla iş doyumu ve mesleki
olgunluk konularında çalışmaların yapıldığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: Eğitim & Psikoloji |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.