There are some societal values beyond the monetary value of each
product, and these values-meaning sequences are reproduced daily by the users.
The symbolic consumption tendency is becoming increasingly prevalent as an
output of the consumption culture and the culture industry that feeds it, and
consumers expect much more from every product they buy than from its
self-existent utility. In this research, consumer's tendency to symbolic
consumption was searched and it was tried to learn whether this tendency was
different according to various demographic factors and the social class in
which consumers identify and feel themselves. As a result, the symbolic
consumption tendency has been differentiated according to different age, sex,
occupation, marital status and number of children, as well as the way of
self-definition and the social class felt.
Symbolic consumption Conspicious consumption Consumer behaviors Demographic factors Akçakoca
Her ürünün parasal değerinden öte toplumsal bazı değerleri bulunmakta ve
bu değerler-anlamlar dizisi her gün yeniden kullanıcılar tarafından
üretilmektedir. Sembolik tüketim eğilimi, tüketim kültürünün ve onu besleyen
kültür endüstrisinin bir çıktısı olarak giderek yaygınlık kazanmakta ve tüketiciler
satın aldıkları her üründen, onun kendinde varolan faydasından çok daha
fazlasını beklemektedirler. Bu araştırmada tüketicilerin sembolik tüketim
eğilimleri araştırılmış ve bu eğilimin çeşitli demografik faktörlere ve
tüketicilerin kendilerini tanımlama ve ait hissettikleri sosyal sınıfa göre
farklılaşıp farklılaşmadığı öğrenilmeye çalışılmıştır. Sonucunda da sembolik
tüketim eğiliminin farklı yaş, cinsiyet, meslek, medeni durum ve çocuk sayısına
göre, ayrıca kendini tanımlama biçimi ve ait hissedilen sosyal sınıfa göre
farklılaştığı soncuna ulaşılmıştır.
sembolik tüketim gösterişçi tüketim tüketici davranışları Akçakoca Demografik Faktörler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 6 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.