Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Content Analysis Of Youtube Kids Application In The Context Of New Media And Generation Z Relationship

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 6, 111 - 119, 13.12.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.526344

Öz

The digital revolution that took place as a result of the
advances in the new communication technologies has influenced almost every area
of life. Computers, internet and digital technologies led to a major
transformation in broadcasting. As the interactive web technology called as Web
2.0 reached users of all ages and all walks of life, the phenomenon of speed
came forth. With the evolution of the traditional media to new media, mass
communication tools took a new shape. As a consequence of this transformation
the differences between the generations became more apparent. The Generation Z,
which is defined as digital-native, was born and raised in the center of
technology compared to the Generation X and the Generation Y. Being
particularly enthusiastic about the social networks, the Generation Z uses the
video sharing sites intensely. However, the pornographic, sexual, violent and
hatred content on these platforms have a negative influence especially on the
mental and physical development of children and parental control is not really
possible. In order to solve these problems an application called YouTube Kids
was developed by Google. In addition to protect children from harmful content,
the YouTube Kids application also allows them to follow educative and
instructive content. In this study, a content analysis of three videos selected
from three different channels on YouTube Kids was conducted. The results showed
that YouTube Kids will be an influential application as a part of the new media
and it will play an important role in the development of children. 

Kaynakça

  • Alper, A. (2012). Sosyal Ağlar, Ankara: Pelikan Yayıncılık.
  • Aydemir, M., Şentürk, E. E. (2016). “Yeni Medyalar ve Mesleki Eğitimin Geleceği”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(46), ss. 656-663
  • Barbier; F., Lavenir, C. B. (2001). Diderot’tan İnternete Medya Tarihi (çev. Kerem Eksen), İstanbul: Okuyan Us Yayınevi.
  • Bulunmaz; B. (2015). “Yeni Medya Eski Medyaya Karşı: Savaşı Kim Kazandı Ya Da Kim Kazanacak?”, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi 1.7, ss. 22-29.
  • Dondurucu, Z. B. & Uluçay; A. P. (2015). “Yeni Medya Ortamlarında Nefret Söylemi: Eşcinsellere Yönelik Nefret Söylemi İçeren Videoların Youtube Üzerinden İncelenmesi”. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(3), ss. 875-902.
  • Duygulu, S. (2018). Yeni Medya Teknolojilerinin K-Kuşağının Ebeveynleri İle Olan İletişimine Etkisi. TRT Akademi, 3(6), 632-652.
  • Göztaş, A. & Yanık, A. (2016). İletişimin Kuşaklararası Köprü Rolü, İzmir Ekonomi Üniversitesi - PERYÖN 1. İnsan Kaynakları Zirvesi
  • Jarvis, J. (2012). E-Sosyal Toplum; Dijital Çağda Sosyal Medyanın İş ve Gündelik Hayata Etkisi, (çev. Çağlar Kök), İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Kara, M. (2018). “Google’ın çocuklar için geliştirilen ilk uygulaması YouTube Kids yayında”, https://webrazzi.com/2015/02/23/google-cocuk-uygulamasi-youtube-kids/, Erişim Tarihi: 21.04.2018.
  • Livingstone, S.-Ólafsson, K. Staksrud, E. (2011). Social networking, age and privacy, Londra, İngiltere: EU Kids Online
  • Mutlu, B. (2017). “Sosyal Medya Pazarlamasının Yeni Yüzleri Youtube İçerik Üreticileri Ve Kanal Toplulukları: Youtuber - Marka İşbirliği Videoları Üzerine Bir Araştırma”, İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Reklamcılık Anabilim Dalı Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Mirzoeff, N.(1999). An Introduction to Visual Culture, London: Routledge Pub.
  • Scolari, C. A.(2009). “Mapping Conversations About New Media: The Theoretical Field of Digital Communication”, New Media and Society, 11(6), pp.943-964.
  • Stone, P. J., Dunphy, D. C., Smith, M. S., Ogilvi; D. M. (1966). The General Inquirer: A Computer Approach to Content Analysis, Massachusetts: The M.I.T. Press.
  • Simonsen, T. M. (2011). “Categorising YouTube”, MedieKultur, 51, pp. 72–93.
  • Şahin; M. & Şahin; G. (2016). “Yeni Medya ve Canlı Yayınlar.”, Yeni Medya, Sayı: 1, ss. 50-63.
  • Şirin, M. R. (1999). Gösteri Çağı Çocukları, İstanbul: İz Yayınları.
  • Tan, L., Ng, S. H., Omar, A., & Karupaiah, T. (2018). What's on YouTube? A Case Study on Food and Beverage Advertising in Videos Targeted at Children on Social Media. Childhood Obesity, 14(5), 280-290.
  • Toffler, A. (1980). The Third Wave (Vol. 484), New York: Bantam Books. Törenli, N. (2005). Yeni Medya ve Yeni İletişim Ortamı, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya ve Yeni İletişim Ortamı, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Türk, G. D. (2013). “Demokrasinin Dördüncü Kuvveti Yeni Medya Teknolojileri”, XVIII. Türkiye’de İnternet Konferansı, İNETD 2013, ss. 55-60.
  • Yegen, C. (2018). Doğru Haber Alma Hakkı ve Sosyal Medya Dezenformasyonunu Doğruluk Payı ve Yalansavar ile Tartışmak. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 101-121.
  • Ying, H. (2007). Youtube, (çev. İlker Şahin), İstanbul: Pegasus Yayınları
  • Yüksel; O.(2014). İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı Ankara: Sinemis Yayın Grup.
  • YouTube Kids (2018). https://kids.youtube.com/, Erişim Tarihi: 23.04.2018.

Yeni Medya ve Z Kuşağı İlişkisi Bağlamında Youtube Kids Uygulamasının İçeriksel Analizi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 6, 111 - 119, 13.12.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.526344

Öz

Yeni
iletişim teknolojilerinin gelişim göstermesiyle birlikte meydana gelen dijital
devrim her alanda etkisini hissettirmiştir. Bilgisayar, internet ve sayısal
teknolojilerin varlığı ise yayıncılıkta kapsamlı bir dönüşüm yaşanmasını
sağlamıştır. Web 2.0 adı verilen etkileşimli web teknolojisinin her yaştan her
kesimden kullanıcıya ulaşması hız olgusunu da beraberinde getirmiştir.
Geleneksel medyadan yeni medyaya evirilişle birlikte kitle iletişim araçlarının
çehresi ise farklı bir yapıya bürünmüştür. Bu dönüşüm neticesinde kuşaklar
arası farklar daha derinden hissedilmeye başlamıştır. Dijital yerli olarak
ifade edilen Z Kuşağı, X ve Y Kuşağı’na oranla teknolojinin merkezinde doğmuş
ve büyümüştür. Özellikle sosyal ağlara yoğun ilgi gösteren Z Kuşağı’nın video
paylaşım sitelerindeki oranı da oldukça yüksektir. Ancak video paylaşım
sitelerinde var olan pornografi, cinsellik, şiddet ve nefret içerikli unsurlar
özellikle çocukların zihinsel ve fiziksel gelişimlerini olumsuz yönde
etkilemekte, ebeveyn kontrolünün gerçekleşememesine neden olmaktadır. Bu
sorunların çözebilmek adına Google tarafından YouTube Kids isimli bir uygulama
geliştirilmiştir. YouTube Kids uygulaması aracılığıyla çocuklar zararlı
içeriklerden korunabilmekte; eğitici-öğretici içerikleri takip edebilmektedirler.
Bu çalışmada YouTube Kids uygulamasına yönelik içerik analizi gerçekleştirilmiş
ve üç farklı kanaldan seçilen üç video detaylı bir şekilde irdelenmiştir.
YouTube Kids’in yeni medya kapsamında etkili bir uygulama olacağı ve çocukların
gelişiminde önemli bir rol oynayacağı sonucu elde edilen bulgular neticesinde
ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Alper, A. (2012). Sosyal Ağlar, Ankara: Pelikan Yayıncılık.
  • Aydemir, M., Şentürk, E. E. (2016). “Yeni Medyalar ve Mesleki Eğitimin Geleceği”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(46), ss. 656-663
  • Barbier; F., Lavenir, C. B. (2001). Diderot’tan İnternete Medya Tarihi (çev. Kerem Eksen), İstanbul: Okuyan Us Yayınevi.
  • Bulunmaz; B. (2015). “Yeni Medya Eski Medyaya Karşı: Savaşı Kim Kazandı Ya Da Kim Kazanacak?”, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi 1.7, ss. 22-29.
  • Dondurucu, Z. B. & Uluçay; A. P. (2015). “Yeni Medya Ortamlarında Nefret Söylemi: Eşcinsellere Yönelik Nefret Söylemi İçeren Videoların Youtube Üzerinden İncelenmesi”. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(3), ss. 875-902.
  • Duygulu, S. (2018). Yeni Medya Teknolojilerinin K-Kuşağının Ebeveynleri İle Olan İletişimine Etkisi. TRT Akademi, 3(6), 632-652.
  • Göztaş, A. & Yanık, A. (2016). İletişimin Kuşaklararası Köprü Rolü, İzmir Ekonomi Üniversitesi - PERYÖN 1. İnsan Kaynakları Zirvesi
  • Jarvis, J. (2012). E-Sosyal Toplum; Dijital Çağda Sosyal Medyanın İş ve Gündelik Hayata Etkisi, (çev. Çağlar Kök), İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Kara, M. (2018). “Google’ın çocuklar için geliştirilen ilk uygulaması YouTube Kids yayında”, https://webrazzi.com/2015/02/23/google-cocuk-uygulamasi-youtube-kids/, Erişim Tarihi: 21.04.2018.
  • Livingstone, S.-Ólafsson, K. Staksrud, E. (2011). Social networking, age and privacy, Londra, İngiltere: EU Kids Online
  • Mutlu, B. (2017). “Sosyal Medya Pazarlamasının Yeni Yüzleri Youtube İçerik Üreticileri Ve Kanal Toplulukları: Youtuber - Marka İşbirliği Videoları Üzerine Bir Araştırma”, İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Reklamcılık Anabilim Dalı Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Mirzoeff, N.(1999). An Introduction to Visual Culture, London: Routledge Pub.
  • Scolari, C. A.(2009). “Mapping Conversations About New Media: The Theoretical Field of Digital Communication”, New Media and Society, 11(6), pp.943-964.
  • Stone, P. J., Dunphy, D. C., Smith, M. S., Ogilvi; D. M. (1966). The General Inquirer: A Computer Approach to Content Analysis, Massachusetts: The M.I.T. Press.
  • Simonsen, T. M. (2011). “Categorising YouTube”, MedieKultur, 51, pp. 72–93.
  • Şahin; M. & Şahin; G. (2016). “Yeni Medya ve Canlı Yayınlar.”, Yeni Medya, Sayı: 1, ss. 50-63.
  • Şirin, M. R. (1999). Gösteri Çağı Çocukları, İstanbul: İz Yayınları.
  • Tan, L., Ng, S. H., Omar, A., & Karupaiah, T. (2018). What's on YouTube? A Case Study on Food and Beverage Advertising in Videos Targeted at Children on Social Media. Childhood Obesity, 14(5), 280-290.
  • Toffler, A. (1980). The Third Wave (Vol. 484), New York: Bantam Books. Törenli, N. (2005). Yeni Medya ve Yeni İletişim Ortamı, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya ve Yeni İletişim Ortamı, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Türk, G. D. (2013). “Demokrasinin Dördüncü Kuvveti Yeni Medya Teknolojileri”, XVIII. Türkiye’de İnternet Konferansı, İNETD 2013, ss. 55-60.
  • Yegen, C. (2018). Doğru Haber Alma Hakkı ve Sosyal Medya Dezenformasyonunu Doğruluk Payı ve Yalansavar ile Tartışmak. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 101-121.
  • Ying, H. (2007). Youtube, (çev. İlker Şahin), İstanbul: Pegasus Yayınları
  • Yüksel; O.(2014). İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı Ankara: Sinemis Yayın Grup.
  • YouTube Kids (2018). https://kids.youtube.com/, Erişim Tarihi: 23.04.2018.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Murat Kırık 0000-0002-5771-4843

Ersin Altun 0000-0003-3013-2197

Yayımlanma Tarihi 13 Aralık 2019
Kabul Tarihi 24 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Kırık, A. M., & Altun, E. (2019). Yeni Medya ve Z Kuşağı İlişkisi Bağlamında Youtube Kids Uygulamasının İçeriksel Analizi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(6), 111-119. https://doi.org/10.18506/anemon.526344

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.