Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Perspectives of Mathematics Teachers Regarding Web-Based Distance Education in Mathematics Courses

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 1, 85 - 102, 22.02.2021
https://doi.org/10.18506/anemon.803167

Öz

This study aims to examine the perspectives of mathematics teachers about the teaching of mathematics courses via web-based distance education. In the study carried out with the phenomenological research, the participants group consists of 19 middle school mathematics teachers. In the research, semi-structured interview form prepared by the researchers was used to collect data. The data obtained were analyzed by content analysis method. Mathematics teachers expressed the advantages of web-based education as repeatability, compliance with individual differences, multiplicity of learning activities, progress at own pace and low cost. The disadvantages were not being able to communicate with and control students. The majority of mathematics teachers thought that web-based distance education was useful, however, they believed that it was not effective and efficient for mathematics education. Teachers have found it important to improve the quality of web-based distance education by eliminating the problems regarding equal opportunities

Kaynakça

  • Adams, A., & Timmins, F. (2006). Students views of integrating web-based learning technology into the nursing curriculum–adescriptive survey. Nurse Education in Practice, 6(1), 12-21.
  • Amin, R. & Li, K. (2010). Should graduate mathematics courses be taught fully online? The Electronic Journal of Mathematics & Technology, 4(1), 47-56.
  • Arslan, A. (2008). Web destekli öğretimin ve öğretimsel materyal kullanımının ilköğretim öğrencilerinin matematik kaygılarına, tutumlarına ve başarılarına etkisi. (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Bayram, Y. & Aksoy, M. (2002). Türkiye’de uzaktan eğitim ve Sakarya üniversitesi uygulaması. Sakarya University Journal of Science, 6(1), 169-175.
  • Bulurman, B. (2002). On-Line eğitim. Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 4(2).
  • Burmark, L. (2004). Visual presentations that prompt, flash & transform. Media and Methods, 40(6), 4-5.
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çağıltay, K. (2001). Uzaktan eğitim: Başarıya giden yol teknolojide mi yoksa pedagojide mi? 5 Mayıs 2020 tarihinde http://www.teknoturk.org/docking/yazilar/tt000037yazi.htm adresinden erişildi.
  • Fedele, F. & Li, K. (2008). Reasoning and problem solving: an assessment on two general education courses, Technical Report, The University of West Florida.
  • Girginer, N. 2001. Uzaktan eğitim kararlarında teknoloji, maliyet, etkinlik boyutları ve uzaktan eğitime geçiş için kavramsal bir model önerisi. (Doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Greenhalgh, T. (2001) Computer assisted learning in undergraduate medical education. British Medical Journal, 322(7277), 40-44.
  • Hadfield, J. (1992). Classroom dynamics. Oxford: Oxford University Press.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kenny, A. (2002) Online learning: Enhancing nurse education? Journal of Advanced Nursing, 38(2), 127–135.
  • Koçer, H. E. (2001). Web tabanlı uzaktan eğitim. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Lin, C. (2009). A comparison study of web-based and traditional instruction on preservice teachers’ knowledge of fractions. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(3), 257-279.
  • Lu, D.F., Lin, Z.C. & Li, Y.J. (2009) Effects of a Web-based course on nursing skills and knowledge learning. The Journal of Nursing Education, 48(2), 70-77.
  • Mavrikis, M., & Maciocia, A. (2003). Incorporating assessment into an interactive learning environment for mathematics. Maths CAA Series, 1-17. 5 Haziran 2020 tarihinde http://icse.xyz/mathstore/repository/mathscaa_jun2003.pdf adresinden erişildi.
  • Mupinga, D. M. (2005). Distance education in high schools: Benefits, challenges, and suggestions. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 78(3), 105-109.
  • Nguyen, D. M., & Kulm, G. (2005). Using web-based practice to enhance mathematics learning and achievement. Journal of interactive online learning, 3(3), 1-16.
  • Odabaş, H. (2003). Internet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Orhan, A. T., & Men, D. D. (2018). Web tabanlı öğretimin fen dersi başarısına ve fen dersine yönelik tutumuna etkisi: Bir meta analiz çalışması. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 245-284.
  • Özdil, İ. (1986). Uzaktan öğretimin evrensel çerçevesi ve türk eğitim sisteminde uzaktan öğretimin yeri. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını.
  • Özüsağlam, E. (2007). Web tabanlı matematik öğretimi ve ders sunum örneği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 33-43.
  • Summerlin, J. A. (2003). A comparison of the effectiveness of off-line internet and traditional classroom remediation of mathematical skills. (Unpublished doctoral dissertation). Baylor University, Texas.
  • Şen, B., Atasoy, F. & Aydın, N. (2010). Düşük maliyetli web tabanlı uzaktan eğitim sistemi uygulaması. XII. Akademik Bilişim Konferansı, Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Toptaş, E. (2001). Uzaktan eğitim ve kütüphanecilik bölümlerinde uygulanması: A.Ü. dil ve tarih-coğrafya fakültesi kütüphanecilik bölümü için bir model. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Turgut, M., & Yenilmez, K. (2011). İlköğretimde web tabanlı matematik eğitimine ilişkin lisansüstü öğrencilerin görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(2), 121-139.
  • Ünal, B. B. (2017). Web tabanlı uzaktan eğitimin fen bilimleri konularında öğrenci başarısına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(9), 481-490.
  • Ünsal, H. (2012). Harmanlanmış öğrenmenin başarı ve motivasyona etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 1-27.
  • Van Manen, M. (1990). Researching lived experience. New York: State University of New York Press.
  • Yalçınkaya, S. (2006). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemi ve Çukurova Üniversitesi öğretim elemanlarının yatkınlıkları. (Yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Yazlık, D.Ö, Erdoğan, A. (2019). The effect of ındividualized web based mathematics learning environment developed based on problem solving steps on the students' academic achievements. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(4), 1693-1706.
  • Yeşil, R. (2003). Demokratik eğitim ortamının insan hakları temeli, G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 45-54.
  • Yorgancı, S. (2013). Web tabanlı uzaktan eğitim yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1401-1420.

Matematik Derslerinde Web Tabanlı Uzaktan Eğitime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 1, 85 - 102, 22.02.2021
https://doi.org/10.18506/anemon.803167

Öz

ÖZ
________________________________________
Bu çalışmanın amacı matematik derslerinin web tabanlı uzaktan eğitim ile yürütülmesine ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Fenomenolojik araştırma deseni ile yürütülen çalışmada katılımcı grubunu 19 ortaokul matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Matematik öğretmenleri web tabanlı eğitimin avantajlarını tekrarlanabilirlik, bireysel farklılıklara uygunluk, öğrenme etkinliklerinin çokluğu, kendi hızında ilerleme ve maliyetin azlığı kavramları ile dile getirmiştirler. Dezavantajlarının öğrencilerle iletişim kuramamak ve öğrencileri kontrol edememek olduğunu düşünmektedirler. Matematik öğretmenlerin çoğunluğu web tabanlı uzaktan eğitimin faydalı olduğunu fakat matematik eğitimi üzerinde etkili ve verimli olmadığını düşünmektedirler. Öğretmenler fırsat eşitliği konusundaki sıkıntıların giderilmesini web tabanlı uzaktan eğitimin kalitesini artırmak için önemli görmektedirler.

Kaynakça

  • Adams, A., & Timmins, F. (2006). Students views of integrating web-based learning technology into the nursing curriculum–adescriptive survey. Nurse Education in Practice, 6(1), 12-21.
  • Amin, R. & Li, K. (2010). Should graduate mathematics courses be taught fully online? The Electronic Journal of Mathematics & Technology, 4(1), 47-56.
  • Arslan, A. (2008). Web destekli öğretimin ve öğretimsel materyal kullanımının ilköğretim öğrencilerinin matematik kaygılarına, tutumlarına ve başarılarına etkisi. (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Bayram, Y. & Aksoy, M. (2002). Türkiye’de uzaktan eğitim ve Sakarya üniversitesi uygulaması. Sakarya University Journal of Science, 6(1), 169-175.
  • Bulurman, B. (2002). On-Line eğitim. Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 4(2).
  • Burmark, L. (2004). Visual presentations that prompt, flash & transform. Media and Methods, 40(6), 4-5.
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çağıltay, K. (2001). Uzaktan eğitim: Başarıya giden yol teknolojide mi yoksa pedagojide mi? 5 Mayıs 2020 tarihinde http://www.teknoturk.org/docking/yazilar/tt000037yazi.htm adresinden erişildi.
  • Fedele, F. & Li, K. (2008). Reasoning and problem solving: an assessment on two general education courses, Technical Report, The University of West Florida.
  • Girginer, N. 2001. Uzaktan eğitim kararlarında teknoloji, maliyet, etkinlik boyutları ve uzaktan eğitime geçiş için kavramsal bir model önerisi. (Doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Greenhalgh, T. (2001) Computer assisted learning in undergraduate medical education. British Medical Journal, 322(7277), 40-44.
  • Hadfield, J. (1992). Classroom dynamics. Oxford: Oxford University Press.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kenny, A. (2002) Online learning: Enhancing nurse education? Journal of Advanced Nursing, 38(2), 127–135.
  • Koçer, H. E. (2001). Web tabanlı uzaktan eğitim. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Lin, C. (2009). A comparison study of web-based and traditional instruction on preservice teachers’ knowledge of fractions. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(3), 257-279.
  • Lu, D.F., Lin, Z.C. & Li, Y.J. (2009) Effects of a Web-based course on nursing skills and knowledge learning. The Journal of Nursing Education, 48(2), 70-77.
  • Mavrikis, M., & Maciocia, A. (2003). Incorporating assessment into an interactive learning environment for mathematics. Maths CAA Series, 1-17. 5 Haziran 2020 tarihinde http://icse.xyz/mathstore/repository/mathscaa_jun2003.pdf adresinden erişildi.
  • Mupinga, D. M. (2005). Distance education in high schools: Benefits, challenges, and suggestions. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 78(3), 105-109.
  • Nguyen, D. M., & Kulm, G. (2005). Using web-based practice to enhance mathematics learning and achievement. Journal of interactive online learning, 3(3), 1-16.
  • Odabaş, H. (2003). Internet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Orhan, A. T., & Men, D. D. (2018). Web tabanlı öğretimin fen dersi başarısına ve fen dersine yönelik tutumuna etkisi: Bir meta analiz çalışması. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 245-284.
  • Özdil, İ. (1986). Uzaktan öğretimin evrensel çerçevesi ve türk eğitim sisteminde uzaktan öğretimin yeri. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını.
  • Özüsağlam, E. (2007). Web tabanlı matematik öğretimi ve ders sunum örneği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 33-43.
  • Summerlin, J. A. (2003). A comparison of the effectiveness of off-line internet and traditional classroom remediation of mathematical skills. (Unpublished doctoral dissertation). Baylor University, Texas.
  • Şen, B., Atasoy, F. & Aydın, N. (2010). Düşük maliyetli web tabanlı uzaktan eğitim sistemi uygulaması. XII. Akademik Bilişim Konferansı, Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Toptaş, E. (2001). Uzaktan eğitim ve kütüphanecilik bölümlerinde uygulanması: A.Ü. dil ve tarih-coğrafya fakültesi kütüphanecilik bölümü için bir model. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Turgut, M., & Yenilmez, K. (2011). İlköğretimde web tabanlı matematik eğitimine ilişkin lisansüstü öğrencilerin görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(2), 121-139.
  • Ünal, B. B. (2017). Web tabanlı uzaktan eğitimin fen bilimleri konularında öğrenci başarısına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(9), 481-490.
  • Ünsal, H. (2012). Harmanlanmış öğrenmenin başarı ve motivasyona etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 1-27.
  • Van Manen, M. (1990). Researching lived experience. New York: State University of New York Press.
  • Yalçınkaya, S. (2006). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemi ve Çukurova Üniversitesi öğretim elemanlarının yatkınlıkları. (Yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Yazlık, D.Ö, Erdoğan, A. (2019). The effect of ındividualized web based mathematics learning environment developed based on problem solving steps on the students' academic achievements. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(4), 1693-1706.
  • Yeşil, R. (2003). Demokratik eğitim ortamının insan hakları temeli, G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 45-54.
  • Yorgancı, S. (2013). Web tabanlı uzaktan eğitim yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1401-1420.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Büşra Kilit Bu kişi benim 0000-0002-1126-877X

Pınar Güner 0000-0003-1165-0925

Yayımlanma Tarihi 22 Şubat 2021
Kabul Tarihi 16 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kilit, B., & Güner, P. (2021). Matematik Derslerinde Web Tabanlı Uzaktan Eğitime İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 85-102. https://doi.org/10.18506/anemon.803167

Cited By









Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.