The purpose of this study is to examine the experiences of students preparing for the High School Entrance Exam (LGS) during the pandemic period from the perspective of mothers. The research was planned in generic qualitative research design. The data were collected through interviews with eleven participants on online platforms. A semi-structured interview form was used in the interviews. The results of the research indicate the positive and negative effects of changing conditions during the pandemic period in areas such as learning and inter-family relationships. Research findings also point to concerns brought on by uncertainty, the increase in support needs from different sources and increased risks in certain areas.
pandemic distance education school-family relationship parent involvement High school entrance exams school guidance services
Bu çalışmanın amacı, salgın döneminde Lise Giriş Sınavı'na (LGS) hazırlanan öğrencilerin deneyimlerini anneler açısından incelemektir. Araştırma, genel nitel araştırma deseninde planlanmıştır. Veriler, çevrimiçi platformlarda on bir katılımcıyla görüşülerek toplanmıştır. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, salgın döneminde değişen koşulların öğrenme ve aile içi ilişkiler gibi alanlarda olumlu ve olumsuz etkilerini göstermektedir. Araştırma bulguları, belirsizliğin getirdiği endişelere, farklı kaynaklardan gelen destek ihtiyaçlarının artmasına ve belirli alanlarda artan risklere de işaret etmektedir.
Salgın uzaktan eğitim ebeveyn katılımı sınava hazırlık liseye giriş sınavı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 8 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.