Çalışmanın amacı, sağlık yönetimi bölümündeki genel muhasebe dersi alan öğrencilerin muhasebe dersi ile ilgili sahip oldukları duygu ve düşüncelerinin, renk, hayvan, besin türü, mevsim, oyun, çiçek ve eşya metaforları aracılığıyla ortaya konulmasıdır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çalışma deseni kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2019-2020 öğretim yılının güz döneminde (Kasım ayı) Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sağlık Yönetimi bölümünde öğrenimini sürdüren ve muhasebe dersi alan öğrencilere anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında genel muhasebe dersi ile ilgili metaforları, “siyah, gri, brokoli, pırasa, kedi, yılan, kış, sonbahar, okey, satranç, kaktüs, papatya, hesap makinesi, süs eşyası” olduğu ve öğrencilerin muhasebe algılarında ise “muhasebe zor, sıkıcı ama aynı zamanda asil olduğunu, gerekli ve faydalı bir ders olduğu, zorla sevdirilmeye çalışıldığı algıları ön plana çıkmıştır. Muhasebe dersinde daha fazla örnek çözülmesi, bilgisayarlı ortamda öğrenim sürecinin gerçekleşmesi, daha az sınıflarda eğitimin yapılması önerilebilir. Öğrencilerin metaforik algıları yönünde kohort çalışma yapılabilmeli ve değişim ortaya konulmalıdır.
The aim of the study is to reveal the feelings and thoughts of the students who take the general accounting course in the health management department about the accounting course through the metaphors of color, animal, food type, season, game, flower and item. The study was carried out within the scope of the phenomenology study design, which is one of the qualitative research methods. The research was carried out by applying a questionnaire to the students who continue their education in Ankara Hacı Bayram Veli University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Health Management and take accounting courses in the fall semester of the 2019-2020 academic year (November). Within the scope of the research, the metaphors of the general accounting course are "black, gray, broccoli, leek, cat, snake, winter, autumn, okey, chess, cactus, daisy, calculator, ornaments" and in the accounting perceptions of the students "accounting is difficult, The perceptions that it is boring but also noble, that it is a necessary and useful lesson, that it is tried to be loved by force has come to the fore. It may be suggested to solve more examples in the accounting course, to realize the learning process in a computerized environment, and to have education in less classes. Cohort work should be done in the direction of students' metaphorical perceptions and change should be revealed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 16 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.