The geography of Palestine, which existed as Ottoman territory for many years, is a geography where instability and, furthermore, de-Palestinization policies have been implemented by Israel for more than a hundred years, from the British rule to the present day. Palestinian identity refers to an identity that flourished under this pressure and contains cultural, national, religious and, to some extent, political elements. This is also a resistance identity developed significantly against Israeli policies. Undoubtedly, Palestinian families play a major role in carrying this identity and passing it on to the next generation. This study aims to reveal the role of Family teachings in the construction of Palestinian identity and its transmission to generations. The study was designed by adopting a qualitative method and using in-depth interview technique. The sample of the study consists of 8 Palestinian students, 5 boy and 3 girls, studying at the university in Samsun, who were reached by the snowball sampling method. Ethics committee permission for the study was received from Samsun University Ethics Committee with the decision dated 08.02.2024 and numbered 77518. As a result of the study, the elements that contribute to the transmission and construction of the Palestinian identity within family teachings and the dominant role of the family in maintaining this identity were determined.
Uzun yıllar Osmanlı toprağı olarak varlığını sürdüren Filistin coğrafyası, İngiliz yönetiminden günümüze kadar geçen sürede yüz yılı aşkındır istikrarsızlığın ve daha da ötesinde etnik/dini soykırım ve insansızlaştırma politikalarının İsrail eliyle uygulandığı bir coğrafyadır. Filistinli kimliği, bu baskı altında yeşeren içerisinde kültürel, milli, dini ve bir ölçüde politik unsurları taşıyan bir kimliğe göndermede bulunmaktadır. Bu, aynı zamanda önemli ölçüde İsrail politikalarına karşı geliştirilen bir direniş kimliğidir. Bu kimliğin taşınmasında ve bir sonraki kuşağa aktarılmasında şüphesiz Filistinli ailelerin rolü büyüktür. Bu çalışma, Filistinli kimliğin inşasında ve kuşaklara aktarılmasında aile öğretilerinin rolünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma nitel yöntem benimsenerek ve derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, kartopu örneklem belirleme metoduyla ulaşılan Samsun’da üniversitede okuyan 5’i erkek 3’ü kız 8 Filistinli öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın etik kurul izni, 08.02.2024 Tarih ve 77518 Sayılı kararla Samsun Üniversitesi Etik Kurulu’ndan alınmıştır. Çalışmanın sonucunda, aile öğretileri içerisinde Filistinli kimliğinin aktarılmasına ve inşasına katkı sunan ögeler ve bu kimliğin sürdürülmesinde ailenin başat rolü saptanmıştır.
Çalışmanın etik kurul izni, 08.02.2024 Tarih ve 77518 Sayılı kararla Samsun Üniversitesi Etik Kurulu’ndan alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer), Ortadoğu Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.