Amaç: Araştırma partneri olan ve olmayan üniversite öğrencilerinin eş seçimi tercihlerinin karşılaştırılması amacıyla yürütülmüştür. Materyal Metot: Araştırma, tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak yapılmıştır. Araştırma bir devlet Üniversitesi’nin Fakülte ve Yüksekokullarında, 2009-2010 eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğrenimlerini sürdüren 1446 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler literatürden yararlanılarak geliştirilen katılımcı bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzde ve frekans dağılımları alınmış, verilere Ki-Kare testi uygulanmıştır. Bulgular: Araştırmamızda öğrencilerin %48.5’inin partnerinin olduğu ve %51,9’ unun kız, %48.1’ inin erkek olduğu saptanmıştır. Araştırmada partneri olan üniversite öğrencilerinin annelerinin eğitim düzeyi olmayanlara göre daha yüksek idi p
Objective: This study aims to compare the preferences of university students who either have or do not have a partner while they are deciding who will be their spouse. Material and Method: This study is descriptive and correlational. The study was conducted with the cooperation of 1446 students enrolled in the colleges and faculties of a state university in the Spring 2009-2010 semester. The data were collected using a questionnaire that was created after a review of the relevant literature. The data were assessed using frequencies and percentages along with the chi-square test. Findings: The study determined that 48.5% of the participant students had a partner. Of their partners, 51.9% were females, and 48.1% were males. The educational status of the mothers of the students with a partner was higher than that of those without a partner p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1 |