Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CANLILARIN SINIFLANDIRILMASI VE BAKTERİLER ÂLEMİ KONULARININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE 21. YÜZYIL BECERİLERİNE ETKİSİ

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 234 - 248, 31.12.2024
https://doi.org/10.35346/aod.1583391

Öz

Bu araştırmanın amacı, 9. sınıf biyoloji dersinde ters yüz öğrenme (TYÖ) modeli uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına ve 21.yüzyıl becerilerine etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu 20 kontrol ve 29 deney olmak üzere 49 9. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında yapılan uygulamalar “Canlıların Sınıflandırılması” ve “Bakteriler Âlemi” konularında gerçekleştirilmiştir. Bu konular deney grubu öğrencileri ile TYÖ modeli ile işlenirken, kontrol grubu öğrencileriyle okullarda yürütülen mevcut program dâhilinde işlenmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak Akademik Başarı Testi ve Çevik ve Şentürk (2019) tarafından geliştirilen “Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puanlarında deney grubu öğrencilerinin lehine anlamlı farklılık görülmüştür. Gruplar arasında 21. yüzyıl becerilerinden “Kariyer Bilinci” ve “Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme” becerileri açısından anlamlı bir farklılık görülmemiş; “Sosyal Sorumluluk ve Liderlik” , “Bilgi ve Teknoloji Okuryazarlığı” ve “ Girişimcilik ve İnovasyon” becerileri açısından ise deney grubunun lehine anlamlı farklılık görülmüştür.

Kaynakça

  • Abanikannda, M. O. & Hammed, A. A. (2019). Mobile learning technology for national development: enhancing blended learning among engaged pre-service teachers in osun state. African Research Journal of Education and Social Sciences, 6(1), 48-58.
  • Aksoy, G. & Taşkın, G. (2019). Öğretim programlarının değişmesini etkileyen faktörlerin sosyal bilgiler ve fen bilimleri dersi müfredatlarını etkileme boyutu. Milli Eğitim Dergisi, 48 (224), 77-99.
  • Alamri, M. Z. & Jhanjhi, N. Z. & Humayun, M. (2020). Digital Curriculum Importance for New Era Education. Employing Recent Technologies for İmproved Digital Governace (1-18). IGI Global.
  • Ardıç, E. & Altun, A. (2017). Dijital çağın öğreneni. International Journal of New Approaches in Social Studies, 1(1), 12-30.
  • Aziz, S. K. (2021). Ters yüz öğrenme modelinin biyoloji konularını öğrenmeye etkisi: mitokondri ve kloroplast örneği. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Bergmann, J. & Sams, A. (2012). Flip your classroom: reach every student in every class every day. Washington DC: International Society for Technology in Education. 120-190.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. https://doi.org/10.15869/itobiad.494286
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Çatalbaş, G. (1999). Sosyal bilgier öğretiminde proğramlı öğretim yöntemi uygulaması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(6), 33-40.
  • Çekirdekçi, B. (2023). Ters yüz sınıf modelinin 9.sınıf maddenin halleri ünitesindeki akademik başarıya ve kimya dersine yönelik tutumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Trabzon Üniversitesi.
  • Çelebi, Ö. (2023). Kesintisiz ters yüz edilmiş öğrenme modelinin öğrenci başarısına etkililiği ile sürece ilişkin öğrenci ve veli görüşleri. Doktora Tezi
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çevik, M. & Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Science, 14(1), 11-28.
  • Demirel, H. (2023). Ters yüz sınıf modeliyle işlenen 8.sınıf fen bilimleri dersinde farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin 21.yüzyıl becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ordu Üniversitesi, Ordu.
  • Demirer, V. & Aydın, B. (2017). Ters yüz sınıf modeli çerçevesinde gerçekleştirilmiş çalışmalara bir bakış: içerik analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 7(1), 57-82. https://doi.org/10.17943/etku.288488
  • Deniz, S., & Yıldırım, N. T. (2024). Öğretmenlerin gözünden; alfa kuşağı, dijital öğrenciler, eğitim teknolojileri ve öğrenmenin geleceği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 368-381. https://doi.org/10.17556/erziefd.1433652
  • Geisinger, K. F. (2016). 21st century skills: what are they and how do we assess them? Applied Measurement in Education, 29(4), 245-249. https://doi.org/10.1080/08957347.2016.1209207
  • Gökdaş, F. (2024). Ters yüz öğrenme modelinin 6. sınıf öğrencilerinin dijital okuryazarlıklarına ve bilimsel epistemolojik inançlarına etkisi. Doktora Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters yüz sınıf uygulamasının etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Amasya Üniversitesi.
  • Kalemkuş, F., & Bulut Özek, M. (2021). 21.yüzyıl becerileri konusunda araştırma eğilimleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 878-900. https://doi.org/10.33206/mjss.774848
  • Kara, C. O. (2016). Flipped clasroom. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi. 2016;15(45).
  • Karahisarlı, S. S. (2024). Web 2.0 araçlarıyla desteklenen ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Koç Deniz, H. (2019). Matematik dersinde oyun ve etkinlik destekli ters yüz sınıf modelinin öğrenci başarısına, problem çözme ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine etkisi. Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Korucuk, M., & Engin, A. O. (2023). Ters-yüz öğrenmenin öğrencilerin yaratıcı düşünme eğilimlerine, iletişim becerilerine, güdülenmelerine ve başarılarına etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 534-558. https://doi.org/10.24315/tred.1064907
  • Kurtdaş, E. M. (2021). Dijital Çağda Uzaktan Eğitim: Umutlar, Hayaller ve Gerçekler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 2347-2378. https://doi.org/10.17679/inuefd.1006089
  • Millard, E. (2012). 5 reasons flipped classrooms work: turning lectures into homework to boost student engagement and increase technology fueled creativity. University Business, 15(11), 26-29.
  • Murat, M. (2018). Ters yüz sınıf modelinin beşinci sınıf öğrencilerinin 21.yüzyıl becerileri ve bilimsel epistemolojik inançlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • P-21 (2019). Partnership for 21st century learning. Framework for 21st century learning definitions. https://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 21(1), 273-296.
  • Staker, B. H., & Horn, M. B. (2012). Classifying k-12 blended learning. Innosight Institute.
  • Şengül, N. (2006). Yapılandırmacılık kuramına dayalı olarak hazırlanan aktif öğretim yöntemlerinin akan elektrik konusunda öğrencilerin fen başarı ve tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Celal Bayar Üniversitesi.
  • Tanrıverdi, A., & Ültay, N., & Ültay, E. (2023). Fen bilimleri dersi kapsamında ters yüz öğrenme modeliyle ilgili yapılan çalışmaların betimsel içerik analizi. Studies in Educational Research and Development, 7(1), 42-63.
  • TeachThougth (2024). 12 of the most common types of blended learning. Erişim Tarihi: 10/03/2024 https://www.teachthought.com/learning/12-types-of-blended-learning/
  • Uçak, S., & Erdem, H. H. (2020). Eğitimde yeni bir yön arayışı bağlamında “21.yüzyıl becerileri ve eğitim felsefesi”. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 76-93. https://doi.org/10.29065/usakead.690205
  • Uçaş, Ü. G., & Say, S. (2024). Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modelinin İlkokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerine, Problem Çözme Becerilerine Ve Fen Öğrenme Motivasyonlarına Etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 12(1), 1-18. https://doi.org/10.56423/fbod.1377092
  • Ünsal, H. (2010). Yeni bir öğrenme yaklaşımı: harmanlanmış öğrenme. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 130-137.

THE EFFECT OF FLIPPED LEARNING MODEL APPLICATIONS IN TEACHING CLASSIFICATION OF LIVING THINGS AND THE KINGDOM OF BACTERIA ON STUDENTS ACADEMIC ACHIEVEMENT AND 21ST CENTURY SKILLS

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 234 - 248, 31.12.2024
https://doi.org/10.35346/aod.1583391

Öz

The purpose of this research is to investigate the effects of flipped learning (FBL) model applications in the 9th grade biology course on students' academic success and 21st century skills. A pretest-posttest control group quasi-experimental design was used in the research. The study group consists of 49 9th grade students, 20 control and 29 experimental. The applications carried out within the scope of the research were carried out on the subjects of "Classification of Living Things" and "Kingdom of Bacteria". While these subjects were taught with the experimental group students using the FBL model, they were taught with the control group students within the existing curriculum carried out in schools. Academic Achievement Test and "Multidimensional 21st Century Skills Scale" developed by Çevik and Şentürk (2019) were used as data collection tools in the research. According to the results of the research, there was a significant difference in the academic achievement scores of the experimental and control group students in favor of the experimental group students. There was no significant difference between the groups in terms of "Career Awareness" and "Critical Thinking and Problem Solving" skills, which are 21st century skills; A significant difference was observed in favor of the experimental group in terms of "Social Responsibility and Leadership", "Information and Technology Literacy" and "Entrepreneurship and Innovation" skills.

Kaynakça

  • Abanikannda, M. O. & Hammed, A. A. (2019). Mobile learning technology for national development: enhancing blended learning among engaged pre-service teachers in osun state. African Research Journal of Education and Social Sciences, 6(1), 48-58.
  • Aksoy, G. & Taşkın, G. (2019). Öğretim programlarının değişmesini etkileyen faktörlerin sosyal bilgiler ve fen bilimleri dersi müfredatlarını etkileme boyutu. Milli Eğitim Dergisi, 48 (224), 77-99.
  • Alamri, M. Z. & Jhanjhi, N. Z. & Humayun, M. (2020). Digital Curriculum Importance for New Era Education. Employing Recent Technologies for İmproved Digital Governace (1-18). IGI Global.
  • Ardıç, E. & Altun, A. (2017). Dijital çağın öğreneni. International Journal of New Approaches in Social Studies, 1(1), 12-30.
  • Aziz, S. K. (2021). Ters yüz öğrenme modelinin biyoloji konularını öğrenmeye etkisi: mitokondri ve kloroplast örneği. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Bergmann, J. & Sams, A. (2012). Flip your classroom: reach every student in every class every day. Washington DC: International Society for Technology in Education. 120-190.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. https://doi.org/10.15869/itobiad.494286
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Çatalbaş, G. (1999). Sosyal bilgier öğretiminde proğramlı öğretim yöntemi uygulaması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(6), 33-40.
  • Çekirdekçi, B. (2023). Ters yüz sınıf modelinin 9.sınıf maddenin halleri ünitesindeki akademik başarıya ve kimya dersine yönelik tutumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Trabzon Üniversitesi.
  • Çelebi, Ö. (2023). Kesintisiz ters yüz edilmiş öğrenme modelinin öğrenci başarısına etkililiği ile sürece ilişkin öğrenci ve veli görüşleri. Doktora Tezi
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çevik, M. & Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Science, 14(1), 11-28.
  • Demirel, H. (2023). Ters yüz sınıf modeliyle işlenen 8.sınıf fen bilimleri dersinde farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin 21.yüzyıl becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ordu Üniversitesi, Ordu.
  • Demirer, V. & Aydın, B. (2017). Ters yüz sınıf modeli çerçevesinde gerçekleştirilmiş çalışmalara bir bakış: içerik analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 7(1), 57-82. https://doi.org/10.17943/etku.288488
  • Deniz, S., & Yıldırım, N. T. (2024). Öğretmenlerin gözünden; alfa kuşağı, dijital öğrenciler, eğitim teknolojileri ve öğrenmenin geleceği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 368-381. https://doi.org/10.17556/erziefd.1433652
  • Geisinger, K. F. (2016). 21st century skills: what are they and how do we assess them? Applied Measurement in Education, 29(4), 245-249. https://doi.org/10.1080/08957347.2016.1209207
  • Gökdaş, F. (2024). Ters yüz öğrenme modelinin 6. sınıf öğrencilerinin dijital okuryazarlıklarına ve bilimsel epistemolojik inançlarına etkisi. Doktora Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters yüz sınıf uygulamasının etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Amasya Üniversitesi.
  • Kalemkuş, F., & Bulut Özek, M. (2021). 21.yüzyıl becerileri konusunda araştırma eğilimleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 878-900. https://doi.org/10.33206/mjss.774848
  • Kara, C. O. (2016). Flipped clasroom. Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi. 2016;15(45).
  • Karahisarlı, S. S. (2024). Web 2.0 araçlarıyla desteklenen ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Koç Deniz, H. (2019). Matematik dersinde oyun ve etkinlik destekli ters yüz sınıf modelinin öğrenci başarısına, problem çözme ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine etkisi. Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Korucuk, M., & Engin, A. O. (2023). Ters-yüz öğrenmenin öğrencilerin yaratıcı düşünme eğilimlerine, iletişim becerilerine, güdülenmelerine ve başarılarına etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 534-558. https://doi.org/10.24315/tred.1064907
  • Kurtdaş, E. M. (2021). Dijital Çağda Uzaktan Eğitim: Umutlar, Hayaller ve Gerçekler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 2347-2378. https://doi.org/10.17679/inuefd.1006089
  • Millard, E. (2012). 5 reasons flipped classrooms work: turning lectures into homework to boost student engagement and increase technology fueled creativity. University Business, 15(11), 26-29.
  • Murat, M. (2018). Ters yüz sınıf modelinin beşinci sınıf öğrencilerinin 21.yüzyıl becerileri ve bilimsel epistemolojik inançlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • P-21 (2019). Partnership for 21st century learning. Framework for 21st century learning definitions. https://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 21(1), 273-296.
  • Staker, B. H., & Horn, M. B. (2012). Classifying k-12 blended learning. Innosight Institute.
  • Şengül, N. (2006). Yapılandırmacılık kuramına dayalı olarak hazırlanan aktif öğretim yöntemlerinin akan elektrik konusunda öğrencilerin fen başarı ve tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Celal Bayar Üniversitesi.
  • Tanrıverdi, A., & Ültay, N., & Ültay, E. (2023). Fen bilimleri dersi kapsamında ters yüz öğrenme modeliyle ilgili yapılan çalışmaların betimsel içerik analizi. Studies in Educational Research and Development, 7(1), 42-63.
  • TeachThougth (2024). 12 of the most common types of blended learning. Erişim Tarihi: 10/03/2024 https://www.teachthought.com/learning/12-types-of-blended-learning/
  • Uçak, S., & Erdem, H. H. (2020). Eğitimde yeni bir yön arayışı bağlamında “21.yüzyıl becerileri ve eğitim felsefesi”. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 76-93. https://doi.org/10.29065/usakead.690205
  • Uçaş, Ü. G., & Say, S. (2024). Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modelinin İlkokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerine, Problem Çözme Becerilerine Ve Fen Öğrenme Motivasyonlarına Etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 12(1), 1-18. https://doi.org/10.56423/fbod.1377092
  • Ünsal, H. (2010). Yeni bir öğrenme yaklaşımı: harmanlanmış öğrenme. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 130-137.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Biyoloji Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nuşin Akçara

Rıfat Efe

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 11 Kasım 2024
Kabul Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akçara, N., & Efe, R. (2024). CANLILARIN SINIFLANDIRILMASI VE BAKTERİLER ÂLEMİ KONULARININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE 21. YÜZYIL BECERİLERİNE ETKİSİ. Anadolu Öğretmen Dergisi, 8(2), 234-248. https://doi.org/10.35346/aod.1583391
AMA Akçara N, Efe R. CANLILARIN SINIFLANDIRILMASI VE BAKTERİLER ÂLEMİ KONULARININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE 21. YÜZYIL BECERİLERİNE ETKİSİ. AOD. Aralık 2024;8(2):234-248. doi:10.35346/aod.1583391
Chicago Akçara, Nuşin, ve Rıfat Efe. “CANLILARIN SINIFLANDIRILMASI VE BAKTERİLER ÂLEMİ KONULARININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE 21. YÜZYIL BECERİLERİNE ETKİSİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 8, sy. 2 (Aralık 2024): 234-48. https://doi.org/10.35346/aod.1583391.
EndNote Akçara N, Efe R (01 Aralık 2024) CANLILARIN SINIFLANDIRILMASI VE BAKTERİLER ÂLEMİ KONULARININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE 21. YÜZYIL BECERİLERİNE ETKİSİ. Anadolu Öğretmen Dergisi 8 2 234–248.
IEEE N. Akçara ve R. Efe, “CANLILARIN SINIFLANDIRILMASI VE BAKTERİLER ÂLEMİ KONULARININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE 21. YÜZYIL BECERİLERİNE ETKİSİ”, AOD, c. 8, sy. 2, ss. 234–248, 2024, doi: 10.35346/aod.1583391.
ISNAD Akçara, Nuşin - Efe, Rıfat. “CANLILARIN SINIFLANDIRILMASI VE BAKTERİLER ÂLEMİ KONULARININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE 21. YÜZYIL BECERİLERİNE ETKİSİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 8/2 (Aralık 2024), 234-248. https://doi.org/10.35346/aod.1583391.
JAMA Akçara N, Efe R. CANLILARIN SINIFLANDIRILMASI VE BAKTERİLER ÂLEMİ KONULARININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE 21. YÜZYIL BECERİLERİNE ETKİSİ. AOD. 2024;8:234–248.
MLA Akçara, Nuşin ve Rıfat Efe. “CANLILARIN SINIFLANDIRILMASI VE BAKTERİLER ÂLEMİ KONULARININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE 21. YÜZYIL BECERİLERİNE ETKİSİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 8, sy. 2, 2024, ss. 234-48, doi:10.35346/aod.1583391.
Vancouver Akçara N, Efe R. CANLILARIN SINIFLANDIRILMASI VE BAKTERİLER ÂLEMİ KONULARININ ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİ UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE 21. YÜZYIL BECERİLERİNE ETKİSİ. AOD. 2024;8(2):234-48.