Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AÇIK KAYNAK İSTİHBARATINDA SOSYAL MEDYANIN ROLÜNÜN ANALİZİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 267 - 296, 15.12.2020

Öz

Günümüzde bireylerin dışında devlet kurumları, ticari şirketler, sivil toplum kuruluşları, terör örgütleri gibi birçok aktör, açık kaynak bilgisi yönünden çok zengin olan sosyal medya platformlarından kendi amaçları doğrultusunda istifade etmektedirler. Her geçen gün gelişen ve büyüyen internet ağlarının ortaya çıkarttığı devasa bilgi havuzlarıysa kişiler, gruplar, örgütler, devletler hakkında detaylı bilgi toplanmasının önünü açmıştır. Sosyal medyadan elde edilen istihbarat sayesinde ticari kazanç güdümü olan kuruluşlar da müşterilerinin beklentileri ve ihtiyaçları doğrultusunda kendilerini geliştirmektedir. Devletler ise uluslararası sistemdeki diğer aktörler hakkında bilgi sahibi olmak, propaganda faaliyetlerini önlemek, suç motivasyonlarını ve suçlu profillerini ortaya çıkartmak, toplum refahını tehdit edebilecek eylemleri önceden tespit edip önlemek veya gerçekleştirilmiş bir suç faaliyeti sonrasında ipuçları elde ederek varsa diğer bağlantılara ulaşmak gibi birçok amaç için sosyal medya üzerinden istihbarat faaliyetlerini sürdürmektedir. İstihbarat birimleri içinse sosyal medyada açık şekilde bulunan verileri toplayıp istihbarat bilgisi elde etmek önemli bir araç haline gelmektedir. Ancak sosyal medyada propaganda amaçlı ve gerçeği yansıtmayan bilgilerin de bulunduğu göz ardı edilmemelidir. Buna bağlı olarak rafine bir istihbarat bilgisi için gerekli olan teknolojiler geliştirilmeli ve eğitimli kişiler yetiştirilmelidir. Bu bağlamda çalışmasının amacı açık kaynak istihbaratında sosyal medyadan elde edilen büyük verilerin güvenlik, sağlık, teknoloji, ekonomi, ticaret gibi farklı alanlarda ortaya çıkartabileceği potansiyel faydaları analiz etmektir.

Kaynakça

  • Acar, Ü. (2011). İstihbarat. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Akın, B., & Gürsoy Şimşek, U. T. (2018). Sosyal Medya Analitiği İle Değer Yaratma: Duygu Analizi İle Geleceğe Yönelim. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(3), 797-811.
  • Arı, T. (2013). Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika (10 b.). Bursa: MKM Yayınları.
  • Ateş, H. (2013). Türk İstihbarat Sisteminin Sorunsalları. Ankara: Detay Yayınları.
  • Aydın, A. F. (2015). Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Bir Değerlendirme. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 78-92. Mart 3, 2019 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/273909556_KURUMSAL_ITIBAR_ACISINDAN_SOSYAL_MEDYAYA_ILISKIN_BIR_DEGERLENDIRME_An_Evaluation_Related_to_Social_Media_In_Terms_of_Corporate_Reputation adresinden alındı.
  • Bal, A., & Erkeç, E. (2013). İstihbarat Analizinde Karşılaşılan Sorunlar. S. Yılmaz içinde, İstihbarat Bilimi (s. 179-218). Ankara: Kripto Yayınları.
  • Benes, L. (2013). OSINT, New Technologies, Education: Expanding Opportunities and Threats. A New Paradigm. Journal of Strategic Security, 6(3), 22-37. Aralık 11, 2018 tarihinde https://www.jstor.org/stable/pdf/26485053.pdf?refreqid=excelsior%3A953b85afd3582f90446150241d635417 adresinden alındı.
  • Best, R. A., & Cumming, A. (2007, December 5). Open Source Intelligence (OSINT): Issues for Congress. Temmuz 9, 2019 tarihinde FAS.org: https://fas.org/sgp/crs/intel/RL34270.pdf adresinden alındı.
  • Brown, E. (2010). Workıng The Crowd: Social Media Marketing for Business. Swindon: British Informatics Society Limited.
  • Budak, B. (2018). Bilmeniz Gerekenler: Cambridge Analytica Hikayesi, Facebook ve Büyük Veri. Kasım 6, 2019 tarihinde Webrazzi: https://webrazzi.com/2018/03/22/cambridge-analytica-hikayesi-facebook-ve-buyuk-veri/ adresinden alındı.
  • Darıcılı, A. B. (2019). Analysis of Manipulation of The Russian Federation in The 2016 Presidential Elections of The United States of America Within The Scope of Intelligence Techniques. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 8(1), 136.
  • Davis, J. W. (2002, February). Application of OSINT. Ocak 29, 2019 tarihinde NATO Open Source Intelligence Reader: http://arnoreuser.com/wp-content/papercite-data/pdf/steele2002b.pdf adresinden alındı.
  • Dupont, A. (2003). Intelligence for the Twenty-First Century. Intelligence and National Security, 18(4), 15-39. Mayıs 20, 2020 tarihinde https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02684520310001688862 adresinden alındı
  • Eraslan, L. (2018). Sosyal Medya ve Algı Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Friedman, R. S. (2005, Kasım 11). Open Source Intelligence. Aralık 11, 2018 tarihinde Siyah Gri Beyaz: https://www.siyahgribeyaz.com/2005/11/open-source-intelligence.html adresinden alındı
  • Fruchter, M. (2009, January 13). What Social Media Is and What Social Media Is Not. Mart 3, 2019 tarihinde Louisgray: https://blog.louisgray.com/search?q=social+media adresinden alındı.
  • Herman, M. (1999). Intelligence Power in Peace and War. Cambridge: Cambridge University Press. 295
  • Hoffman, J. (2012). Trying to Find a Cry of Desperation Amidthe Facebook Drama. Ocak 28, 2019 tarihinde The New York Times: https://www.nytimes.com/2012/02/24/us/facebook-posts-can-offer-clues-of-depression.html?_r=3 adresinden alındı.
  • Is Social Networking Making Us Stupid. (2014, February 6). Nisan 2, 2019 tarihinde PHYS: https://phys.org/news/2014-02-social-networking-stupid.html adresinden alındı Jackson, A. (2014, June 12). Rethinking the Intelligence Cycle Using Social Media. Nisan 20, 2019 tarihinde https://www.slideshare.net/8of12/jackson-social-media-for-competitive-intelligence-final adresinden alındı.
  • Karcıoğlu, F., & Kurt, E. (2009). Örgütsel İletişimin Etkinliği Açısından Kurumsal Bloglar ve Birkaç Kurumsal Bloğun İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 1-17.
  • Kent, S. (2003). Stratejik İstihbarat. (B. Y. Özbek, & N. Şüküroğlu Arıca, Çev.) Ankara: Avrasya Stratejik Araştırmalar Merkezi Yayınları.
  • Kömürcü, M. C. (2018). Cambridge Analytica nedir? Cambridge Analytica ve Facebook veri skandalı nedir? Kasım 6, 2019 tarihinde Milliyet: http://www.milliyet.com.tr/cambridge-analytica-nedir--cambridge-analytica-ve-facebook-veri-skandali-nedir--molatik-7467/ adresinden alındı
  • Köni, H. (2002). Birinci Dünya Savaşı Öncesinde İstihbarat ve Günümüze Etkileri. Avrasya Dosyası, 8(2), 150-166.
  • Lewis, P. (2011). Tottenham Riots: A Peaceful Protest, Then Suddenly All Hell Broke Loose. Nisan 20, 2019 tarihinde The Guardian: https://www.theguardian.com/uk/2011/aug/07/tottenham-riots-peaceful-protest adresinden alındı.
  • Lin, H. L. (2012, September 4). How Your Cell Phone Hurts Your Relationships. Nisan 2, 2019 tarihinde Scientific American: https://www.scientificamerican.com/article/how-your-cell-phone-hurts-your-relationships/ adresinden alındı.
  • Lowenthal, M. (1999). Teachıng Intellıgence: The Intellectual Challenges. Joint Military Intelligence College Conference on Teaching Intelligence Studies at Colleges and Universities (s. 1-10). Washıngton, D.C.: Joint Military Intelligence College. Eylül 20, 2019 tarihinde Joint Military Intelligence College,1999 adresinden alındı.
  • Lund, B. (2012). Social Media Technologi. IQT Quarterly, 3(3), 2-4. Nisan 21, 2019 tarihinde , https://www.iqt.org/wp-content/uploads/2013/08/Using_Social_Media.pdf adresinden alındı
  • Luvaas, J. (2008). Napoleon's use of intelligence: The Jena campaign of 1805. Intelligence and National Security, 40-50. Kasım 11, 2019 tarihinde https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02684528808431958 adresinden alındı.
  • Mangold, W. G., & Faulds, D. (2009). Social Media: The New Hybrid Element Of The Promotion Mix. Business Horizons, 52(4), 357-365. Mayfield, A. (2008). What Is Social Media. Mart 3, 2019 tarihinde https://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20is%20Social%20Media_iCrossing_ebook.pdf adresinden alındı.
  • Miletsky, J. I. (2010). Prıncıples Of Internet Marketıng. Boston: Cengace Learning.
  • Milli İstihbarat Teşkilatı. (tarih yok). İstihbarat Oluşumu. Ekim 4, 2018 tarihinde Milli İstihbarat Teşkilatı: http://www.mit.gov.tr/isth-olusum.html adresinden alındı. Özdağ, Ü. (2013). Açık Kaynak İstihbaratı. S. Yılmaz içinde, İstihbarat Bilimi (s. 143). Ankara: Kripto Yayınları.
  • Özdağ, Ü. (2014). İstihbarat Teorisi (8 b.). Ankara: Kripto Yayınları.
  • Pallaris, C. (2008, April). Open Source Intelligence: A Strategic Enabler of National Security. CSS Analyses in Security Policy, 3(32), 1-3. Ocak 3, 2019 tarihinde http://www.css.ethz.ch/content/dam/ethz/special-interest/gess/cis/center-for-securities-studies/pdfs/CSS-Analyses-32.pdf adresinden alındı.
  • Pehlivanlı, H. (1998, Mart). İstihbarat Raporlarında Hatay Meselesi. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, XIV(40), 159-205. Ocak 1, 2019 tarihinde https://www.atam.gov.tr/wp-content/uploads/Hamit-PEHL%c4%b0VANLI-Atat%c3%bcrk-D%c3%b6nemi-Milli-Emniyet-Hizmetleri-Te%c5%9fkil%c3%a2t%c4%b1-%c4%b0stihbarat-Raporlar%c4%b1nda-Hatay-Meselesi.pdf adresinden alındı.
  • Rathmell, A. (2002). Towards Postmodern Intelligence. Intelligence and National Security, 17(3), 87-104.
  • Reeve, E. (2013, May 9). Every Every Every Generation Has Been the Me Me Me Generation. Nisan 2, 2019 tarihinde The Atlantic: https://www.theatlantic.com/national/archive/2013/05/me-generation-time/315151/ adresinden alındı.
  • Safko, L., & Brake, D. (2009). The Social Media Bible: Tactıcs, Tools, And Strategıes For Busıness Success. New Jersey: John Wiley and Sons.
  • Savaş, S., & Topaloğlu, N. (2015). Sosyal Medya Verileri Üzerinden Siber İstihbarat Faaliyetleri. VIII. Uluslararası Bilgi Güvenliği Ve Kriptoloji Konferansı, (s. 1-7). Ankara.
  • Studeman, W. O. (SPRING/SUMMER 1993). Teaching the Giant to Dance: Contradictions and Opportunities in Open Source Information within the Intelligence Community. American Intelligence Journal, 14(2/3), 11-18. Haziran 12, 2019 tarihinde http://www.oss.net/dynamaster/file_archive/090716/f571532e0af491b3aefe870fe9f454f0/AIJ%2092%20011-018%20Studeman.pdf adresinden alındı.
  • Şamlıoğlu, H. (2018). Siber Tehdit İstihbaratının En Güçlü Silahı SOCMINT. Nisan 21, 2019 tarihinde BGA Security: https://www.bgasecurity.com/makale/siber-tehdit-istihbaratinin-en-guclu-silahi-socmint/ adresinden alındı.
  • Tekek, M. (2016, Mart 11). Açık Kaynak İstihbaratı (Open Source Intelligence) ve Düşünce Kuruluşları. Aralık 18, 2018 tarihinde Hidropolitik Akademi: https://www.hidropolitikakademi.org/tr/article/11752/acik-kaynak-istihbarati-open-source-intelligence-ve-dusunce-kuruluslari adresinden alındı.
  • Tekin, Y. (tarih yok). İstihbarat Notları (İstihbaratın Kısa Tarihçesi). Ağustos 20, 2019 tarihinde https://yilmaztekin.pro/2019/06/09/istihbarat-notlari-istihbaratin-kisa-tarihcesi/ adresinden alındı.
  • The Rules of Engagement: A Review of the August 2011 Disorders. (2011). Nisan 20, 2019 tarihinde Her Majesty's Inspectorate of Constabulary: https://www.justiceinspectorates.gov.uk/hmicfrs/media/a-review-of-the-august-2011-disorders-20111220.pdf adresinden alındı.
  • Ünal, A. N., & Yarman, S. B. (2015). Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama / İşleme Amaçlı Karar Destek Sistemleri. Ankara: Nobel Yayınları. 9/11 Commission Report. (2001). Ocak 3, 2019 tarihinde https://www.9-11commission.gov/report/ adresinden alındı.

THE ANALYSIS OF THE ROLE OF SOCIAL MEDIA IN OPEN SOURCE INTELLIGENCE

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 267 - 296, 15.12.2020

Öz

All the present time, expect for individuals, many formations such as staff institutions commercial companies, non-governmental organizations and terrorist organizations make use of social media platforms, which are very rich about many information, for their own sake. An enormous information pools found out by developing and growing internet networks with each passing day paved the way for the collection of detailed information about persons, groups, organizations, states. By means of intelligence obtained from social media, organizations. Which are motivated by commercial earnings improves themselves in line with the expectations and needs of their customers. On the other hand, states maintain their intelligence activities over social media in order to achieve several purposes such as; having information about competing states preventing activates of propaganda, deducing motivations of guilt and profiles of criminals, identifying and preventing actions in advance that may threaten public welfare, or to obtain clues after a criminal activity and to reach any other connections if exists. For intelligence unit, obtaining intelligence by collecting the data which one easily accessible in social media has become an important tool; yet, it should not be ignored that there are same information which are not real and some information whose aim is propaganda in social media. Accordingly, the technologies that are necessary for refined intelligence information should be developed and educated people should be trained. In this context, the purpose of this dissertation study is to analyze the potential benefits of big data obtained from social media in open source intelligence in different areas such as security, health, technology, economy, and trade.

Kaynakça

  • Acar, Ü. (2011). İstihbarat. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Akın, B., & Gürsoy Şimşek, U. T. (2018). Sosyal Medya Analitiği İle Değer Yaratma: Duygu Analizi İle Geleceğe Yönelim. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(3), 797-811.
  • Arı, T. (2013). Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika (10 b.). Bursa: MKM Yayınları.
  • Ateş, H. (2013). Türk İstihbarat Sisteminin Sorunsalları. Ankara: Detay Yayınları.
  • Aydın, A. F. (2015). Kurumsal İtibar Açısından Sosyal Medyaya İlişkin Bir Değerlendirme. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 78-92. Mart 3, 2019 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/273909556_KURUMSAL_ITIBAR_ACISINDAN_SOSYAL_MEDYAYA_ILISKIN_BIR_DEGERLENDIRME_An_Evaluation_Related_to_Social_Media_In_Terms_of_Corporate_Reputation adresinden alındı.
  • Bal, A., & Erkeç, E. (2013). İstihbarat Analizinde Karşılaşılan Sorunlar. S. Yılmaz içinde, İstihbarat Bilimi (s. 179-218). Ankara: Kripto Yayınları.
  • Benes, L. (2013). OSINT, New Technologies, Education: Expanding Opportunities and Threats. A New Paradigm. Journal of Strategic Security, 6(3), 22-37. Aralık 11, 2018 tarihinde https://www.jstor.org/stable/pdf/26485053.pdf?refreqid=excelsior%3A953b85afd3582f90446150241d635417 adresinden alındı.
  • Best, R. A., & Cumming, A. (2007, December 5). Open Source Intelligence (OSINT): Issues for Congress. Temmuz 9, 2019 tarihinde FAS.org: https://fas.org/sgp/crs/intel/RL34270.pdf adresinden alındı.
  • Brown, E. (2010). Workıng The Crowd: Social Media Marketing for Business. Swindon: British Informatics Society Limited.
  • Budak, B. (2018). Bilmeniz Gerekenler: Cambridge Analytica Hikayesi, Facebook ve Büyük Veri. Kasım 6, 2019 tarihinde Webrazzi: https://webrazzi.com/2018/03/22/cambridge-analytica-hikayesi-facebook-ve-buyuk-veri/ adresinden alındı.
  • Darıcılı, A. B. (2019). Analysis of Manipulation of The Russian Federation in The 2016 Presidential Elections of The United States of America Within The Scope of Intelligence Techniques. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 8(1), 136.
  • Davis, J. W. (2002, February). Application of OSINT. Ocak 29, 2019 tarihinde NATO Open Source Intelligence Reader: http://arnoreuser.com/wp-content/papercite-data/pdf/steele2002b.pdf adresinden alındı.
  • Dupont, A. (2003). Intelligence for the Twenty-First Century. Intelligence and National Security, 18(4), 15-39. Mayıs 20, 2020 tarihinde https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02684520310001688862 adresinden alındı
  • Eraslan, L. (2018). Sosyal Medya ve Algı Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Friedman, R. S. (2005, Kasım 11). Open Source Intelligence. Aralık 11, 2018 tarihinde Siyah Gri Beyaz: https://www.siyahgribeyaz.com/2005/11/open-source-intelligence.html adresinden alındı
  • Fruchter, M. (2009, January 13). What Social Media Is and What Social Media Is Not. Mart 3, 2019 tarihinde Louisgray: https://blog.louisgray.com/search?q=social+media adresinden alındı.
  • Herman, M. (1999). Intelligence Power in Peace and War. Cambridge: Cambridge University Press. 295
  • Hoffman, J. (2012). Trying to Find a Cry of Desperation Amidthe Facebook Drama. Ocak 28, 2019 tarihinde The New York Times: https://www.nytimes.com/2012/02/24/us/facebook-posts-can-offer-clues-of-depression.html?_r=3 adresinden alındı.
  • Is Social Networking Making Us Stupid. (2014, February 6). Nisan 2, 2019 tarihinde PHYS: https://phys.org/news/2014-02-social-networking-stupid.html adresinden alındı Jackson, A. (2014, June 12). Rethinking the Intelligence Cycle Using Social Media. Nisan 20, 2019 tarihinde https://www.slideshare.net/8of12/jackson-social-media-for-competitive-intelligence-final adresinden alındı.
  • Karcıoğlu, F., & Kurt, E. (2009). Örgütsel İletişimin Etkinliği Açısından Kurumsal Bloglar ve Birkaç Kurumsal Bloğun İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 1-17.
  • Kent, S. (2003). Stratejik İstihbarat. (B. Y. Özbek, & N. Şüküroğlu Arıca, Çev.) Ankara: Avrasya Stratejik Araştırmalar Merkezi Yayınları.
  • Kömürcü, M. C. (2018). Cambridge Analytica nedir? Cambridge Analytica ve Facebook veri skandalı nedir? Kasım 6, 2019 tarihinde Milliyet: http://www.milliyet.com.tr/cambridge-analytica-nedir--cambridge-analytica-ve-facebook-veri-skandali-nedir--molatik-7467/ adresinden alındı
  • Köni, H. (2002). Birinci Dünya Savaşı Öncesinde İstihbarat ve Günümüze Etkileri. Avrasya Dosyası, 8(2), 150-166.
  • Lewis, P. (2011). Tottenham Riots: A Peaceful Protest, Then Suddenly All Hell Broke Loose. Nisan 20, 2019 tarihinde The Guardian: https://www.theguardian.com/uk/2011/aug/07/tottenham-riots-peaceful-protest adresinden alındı.
  • Lin, H. L. (2012, September 4). How Your Cell Phone Hurts Your Relationships. Nisan 2, 2019 tarihinde Scientific American: https://www.scientificamerican.com/article/how-your-cell-phone-hurts-your-relationships/ adresinden alındı.
  • Lowenthal, M. (1999). Teachıng Intellıgence: The Intellectual Challenges. Joint Military Intelligence College Conference on Teaching Intelligence Studies at Colleges and Universities (s. 1-10). Washıngton, D.C.: Joint Military Intelligence College. Eylül 20, 2019 tarihinde Joint Military Intelligence College,1999 adresinden alındı.
  • Lund, B. (2012). Social Media Technologi. IQT Quarterly, 3(3), 2-4. Nisan 21, 2019 tarihinde , https://www.iqt.org/wp-content/uploads/2013/08/Using_Social_Media.pdf adresinden alındı
  • Luvaas, J. (2008). Napoleon's use of intelligence: The Jena campaign of 1805. Intelligence and National Security, 40-50. Kasım 11, 2019 tarihinde https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02684528808431958 adresinden alındı.
  • Mangold, W. G., & Faulds, D. (2009). Social Media: The New Hybrid Element Of The Promotion Mix. Business Horizons, 52(4), 357-365. Mayfield, A. (2008). What Is Social Media. Mart 3, 2019 tarihinde https://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20is%20Social%20Media_iCrossing_ebook.pdf adresinden alındı.
  • Miletsky, J. I. (2010). Prıncıples Of Internet Marketıng. Boston: Cengace Learning.
  • Milli İstihbarat Teşkilatı. (tarih yok). İstihbarat Oluşumu. Ekim 4, 2018 tarihinde Milli İstihbarat Teşkilatı: http://www.mit.gov.tr/isth-olusum.html adresinden alındı. Özdağ, Ü. (2013). Açık Kaynak İstihbaratı. S. Yılmaz içinde, İstihbarat Bilimi (s. 143). Ankara: Kripto Yayınları.
  • Özdağ, Ü. (2014). İstihbarat Teorisi (8 b.). Ankara: Kripto Yayınları.
  • Pallaris, C. (2008, April). Open Source Intelligence: A Strategic Enabler of National Security. CSS Analyses in Security Policy, 3(32), 1-3. Ocak 3, 2019 tarihinde http://www.css.ethz.ch/content/dam/ethz/special-interest/gess/cis/center-for-securities-studies/pdfs/CSS-Analyses-32.pdf adresinden alındı.
  • Pehlivanlı, H. (1998, Mart). İstihbarat Raporlarında Hatay Meselesi. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, XIV(40), 159-205. Ocak 1, 2019 tarihinde https://www.atam.gov.tr/wp-content/uploads/Hamit-PEHL%c4%b0VANLI-Atat%c3%bcrk-D%c3%b6nemi-Milli-Emniyet-Hizmetleri-Te%c5%9fkil%c3%a2t%c4%b1-%c4%b0stihbarat-Raporlar%c4%b1nda-Hatay-Meselesi.pdf adresinden alındı.
  • Rathmell, A. (2002). Towards Postmodern Intelligence. Intelligence and National Security, 17(3), 87-104.
  • Reeve, E. (2013, May 9). Every Every Every Generation Has Been the Me Me Me Generation. Nisan 2, 2019 tarihinde The Atlantic: https://www.theatlantic.com/national/archive/2013/05/me-generation-time/315151/ adresinden alındı.
  • Safko, L., & Brake, D. (2009). The Social Media Bible: Tactıcs, Tools, And Strategıes For Busıness Success. New Jersey: John Wiley and Sons.
  • Savaş, S., & Topaloğlu, N. (2015). Sosyal Medya Verileri Üzerinden Siber İstihbarat Faaliyetleri. VIII. Uluslararası Bilgi Güvenliği Ve Kriptoloji Konferansı, (s. 1-7). Ankara.
  • Studeman, W. O. (SPRING/SUMMER 1993). Teaching the Giant to Dance: Contradictions and Opportunities in Open Source Information within the Intelligence Community. American Intelligence Journal, 14(2/3), 11-18. Haziran 12, 2019 tarihinde http://www.oss.net/dynamaster/file_archive/090716/f571532e0af491b3aefe870fe9f454f0/AIJ%2092%20011-018%20Studeman.pdf adresinden alındı.
  • Şamlıoğlu, H. (2018). Siber Tehdit İstihbaratının En Güçlü Silahı SOCMINT. Nisan 21, 2019 tarihinde BGA Security: https://www.bgasecurity.com/makale/siber-tehdit-istihbaratinin-en-guclu-silahi-socmint/ adresinden alındı.
  • Tekek, M. (2016, Mart 11). Açık Kaynak İstihbaratı (Open Source Intelligence) ve Düşünce Kuruluşları. Aralık 18, 2018 tarihinde Hidropolitik Akademi: https://www.hidropolitikakademi.org/tr/article/11752/acik-kaynak-istihbarati-open-source-intelligence-ve-dusunce-kuruluslari adresinden alındı.
  • Tekin, Y. (tarih yok). İstihbarat Notları (İstihbaratın Kısa Tarihçesi). Ağustos 20, 2019 tarihinde https://yilmaztekin.pro/2019/06/09/istihbarat-notlari-istihbaratin-kisa-tarihcesi/ adresinden alındı.
  • The Rules of Engagement: A Review of the August 2011 Disorders. (2011). Nisan 20, 2019 tarihinde Her Majesty's Inspectorate of Constabulary: https://www.justiceinspectorates.gov.uk/hmicfrs/media/a-review-of-the-august-2011-disorders-20111220.pdf adresinden alındı.
  • Ünal, A. N., & Yarman, S. B. (2015). Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama / İşleme Amaçlı Karar Destek Sistemleri. Ankara: Nobel Yayınları. 9/11 Commission Report. (2001). Ocak 3, 2019 tarihinde https://www.9-11commission.gov/report/ adresinden alındı.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uluslararası İlişkiler
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Elif Tiryaki Bu kişi benim 0000-0002-1535-2004

Barış Özdal

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tiryaki, E., & Özdal, B. (2020). AÇIK KAYNAK İSTİHBARATINDA SOSYAL MEDYANIN ROLÜNÜN ANALİZİ. Academic Review of Humanities and Social Sciences, 3(2), 267-296.

 13582    13584    13587      13590      13594     13595     13598


   13969      14099       17154