In hospitals, the immediate administration of the treatment recommended by the physician is important for the patient safety, quality patient care, not prolonging the hospitalization length and expense. When considering near-miss/happened medication administration error in patient safety, it is discovered that verbal requests also play a role.
Aim: This study was conducted in a university hospital using a standardized verbal request process, control and result evaluation to identify problems that develop throughout the implementation process and to offer solutions.
Design/Method: The study was carried out by retrospectively assessing verbal requests given between January and December 2019 in accordance with the standard of taking verbal request used in a 110-bed university hospital. The data were analyzed based on the department, the status of requests within and outside of working hours, the presence of the physician's signature on the form, academic staff, and the physician’s full-time/contracted job status. The SPSS 24 software was used to analyze the data.
Results: It was established that a total of 2033 verbal requests were put in the hospital where this study was conducted; with medicine accounting for 51.6% (n=1048) of the verbal requests. It was determined that 53% (n=57) of the doctors who put in verbal requests were contracted, 47% (n=51) were permanent employees, and 50.6% (n=531) of the requests were given during working hours and 49.4% (n=517) were given outside of working hours.
Conclusion: Considering the research results, it was detected that the number of signed verbal requests is low; that, despite the institution’s large number of contracted doctors, their own staff physicians use many verbal requests and do not sign the forms; and that more verbal requests are given during working hours.
Hastanelerde; hekim tarafından hastaya uygulanması order edilen tedavinin en kısa sürede yapılması hasta güvenliği, kaliteli hasta bakımı, hastanın yatış süresinin uzamaması ve maliyet açısından önemlidir. Hasta güvenliği içerisinde yer alan ramak kala/gerçekleşen ilaç uygulama hatalarına bakıldığında; sözel istemlerin de rol aldığı görülmektedir.
Amaç: Bu çalışma, bir üniversite hastanesinde standardize edilen sözel istem alma süreci, kontrolü ve sonuçlarının değerlendirilmesi, uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunların belirlenmesi ve çözüm önerilerinin sunulması amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Çalışma 110 yataklı bir üniversite hastanesinde uygulanmakta olan sözel istem alma standardına göre Ocak-Aralık 2019 tarihleri arasında verilen sözel istemlerim retrospektif olarak incelenmesi ile gerçekleşmiştir. Veriler bölüm, mesai saatleri içinde ve dışında istem verilme durumu, formda hekim imzasının olması, istem veren hekimlerin akademik kadro, tam zamanlı/anlaşmalı çalışma durumuna göre değerlendirilmiştir. Veriler SPSS 24 programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Araştırmanın yapıldığı hastanede toplamda 2033 sözel istem verildiği; sözel istemlerin %51,6 (n=1048)’inin ilaç, %48,4 (n=985)’sinin taburcu istemi; %2,1 (n=44)’inin imzalı olduğu, imzalı sözel istemlerin hastane içerisinde bir bölümün doktorlarına ait olduğu tespit edilmiştir. İstemlerin %64’ünün (n=1301) Kadın Doğum Bölümü hekimlerine ait olduğu, sözel istem veren doktorların %53 (n=57)‘unun anlaşmalı, %47 (n=51)’inin kadrolu çalıştığı; istemlerin %50,6’sının (n=531) mesai saatleri içerisinde ve %49,4’ünün (n=517) mesai saatleri dışında verildiği sonucuna ulaşılmıştır.
Sonuç: Araştırma sonuçlarına bakıldığında; imzalı sözel istem sayısının az olduğu; kurumun anlaşmalı doktor sayısının fazla olmasına karşın kendi kadrolu hekimlerinin de sözel istemi fazla kullandığı ve formları imzalamadığı; mesai saatleri içinde daha fazla sözel istem verildiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 3 |
AIJHS dergisi ve AIJHS'de yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.