Introduction: In recent years, as education has become more digitalized, online learning strategies have frequently been employed in conjunction with face-to-face teaching approaches. This study aimed to determine the association between nursing students' attitudes regarding web-based learning and their readiness for online learning.
Methods: This cross-sectional study was carried out throughout the academic year 2020-2021. The sample consisted of 221 nursing students who experienced online learning for the first time. Personal information form, Web-based Learning Attitude Scale, and Readiness for Online Learning Scale were used to gather data using online Google forms.
Results: The mean score of readiness for online learning was 68.31±8.36 and the mean score of web-based learning attitude was 80.40±9.81. There was a significant positive correlation between the readiness for online learning mean scores and attitudes towards web-based learning mean scores of the students (r=0.164; p=0.015). The students, who were over the age of 21 and were living in province and had internet access, get a significantly higher mean score of readiness for online learning (p<0.05). The students, who were graduated from anatolian high school and having internet access, get significantly higher mean score of web-based learning attitude (p<0.05).
Conclusion: Students' computer-internet use self-efficacy and online communication self-efficacy were low, and their readiness for online learning was moderate. Students have indecisive attitudes toward web-based learning. Increasing their readiness for online learning has a beneficial impact on their attitudes regarding web-based education.
Nursing students Web-based learning Online learning Attitude Readiness
Giriş: Eğitimde dijitalleşme ile birlikte son yıllarda yüzyüze eğitimle birlikte çevrim içi öğrenme yaklaşımları sıklıkla kullanılmaktadır. Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin web tabanlı eğitime yönelik tutumları ile çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlandı.
Yöntem: Kesitsel türde olan bu araştırma 2020-2021 eğitim-öğretim yılı içinde gerçekleştirildi. Araştırmanın örneklemini ilk defa çevrim içi öğrenme deneyimleyen 221 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Veriler kişisel bilgi formu, Web Tabanlı Öğretime Yönelik Tutum Ölçeği ve Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Hazır Bulunuşluk Ölçeği ile online Google forms aracılığıyla toplandı.
Bulgular: Öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk puan ortalaması 68.31±8.36, web tabanlı öğretime yönelik tutum puan ortalaması 80.40±9.81 idi. Öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk puan ortalamaları ile web tabanlı öğretime yönelik tutum puan ortalamaları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptandı (r=0.164; p<0.05). 21 yaş üstünde olan, il merkezinde yaşayan ve kişisel bilgisayarında interneti bulunan öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluk puan ortalaması anlamlı olarak yüksek belirlendi (p<0.05). Anadolu lisesi mezunu olan ve bilgisayarında internet imkanı bulunanlarda web tabanlı öğretime yönelik tutum puan ortalamaları anlamlı olarak daha yüksek belirlendi (p<0.05).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin bilgisayar-internet kullanımı öz-yeterliliklerinin ve çevrim içi iletişim öz-yeterliliklerinin düşük olmasına bağlı çevrim içi öğrenmeye hazır bulunuşlukları orta düzeydedir. Öğrencilerin web tabanlı öğrenmenin etkililiğine yönelik kararsız tutumda oldukları belirlenmiş olup, çevrim içi öğrenmeye hazır bulunuşluklarının arttırılmasıyla birlikte öğrencilerin web tabanlı eğitime yönelik tutumlarını da olumlu etkileyecektir.
Hemşirelik öğrencileri Web tabanlı öğrenme Çevrimiçi öğrenme Tutum Hazır bulunuşluk
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 3 |
AIJHS dergisi ve AIJHS'de yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.