Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Use of the Quantum Learning Model in Middle School Music Lessons Teacher Opinions

Yıl 2025, Cilt: 31 Sayı: 55, 147 - 155, 31.10.2025
https://doi.org/10.32547/artvision.1537980

Öz

Kaynakça

  • Altın, M. (2018). Kuantum öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerinin yabancı dilde konuşma becerisi, konuşma kaygısı ve öz-yeterliği üzerindeki etkisi (Tez No. 531302) [Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Ayvaz-Tuncel, Z. (2020). Kuantum öğrenme modeli. Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler içinde (s. 289-307). Pegem Akademi.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15. https://dergipark. org.tr/tr/download/article-file/318527
  • Buran, A. (2021). Nitel araştırmada veri toplama. F. Seggie & Y. Bayyurt (Eds.), Nitel araştırma yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımlar içinde (s. 46-61). Anı Yayıncılık.
  • Çapar, M. C., & Ceylan, M. (2022). Durum çalışması ve olgubilim desenlerinin karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 295-312. https://doi.org/ 10.18037/ausbd.1227359
  • Çiftçi, S., Sağlam, A., & Yayla, A. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. Rumeli’de Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 718-734. https://doi.org/10.29000/rumelide.995863
  • Demir, S. (2006). Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde öğrenci başarısına etkisi (Gaziantep örneği) Tez No. 190981) [Doktora Tezi, Gaziantep Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Deporter, B., & Hernacki, M. (1992). Quantum learning: Unleashing the genius in you. Bookcraft.
  • Deporter, B., Reardon, M., & Singer-Nourie, S. (1999). Quantum teaching: Orchestrating student success. A Viacom Company.
  • Ekici, G. (2019). Kuantum öğrenme yaklaşımı. G. Ekici & M. Güven (Eds.), Yeni öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri içinde (s. 404-435). Pegem.
  • Erkoç, S. S. (2019). Kuantum öğrenme modeline dayalı fen eğitiminin ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve bilimsel süreç becerilerine etkisi (Tez No. 539032) [Yüksek Lisans Tezi, Amasya Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Fenar, A. (2021). 6. sınıf sosyal bilgiler dersinin kuantum öğrenme modeline göre işlenmesine yönelik bir karma yöntem araştırması (Tez No. 667091) [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Giorgi, A. (1997). The theory, practice, and evaluation of the phenomenological method as a qualitative research procedure. Journal of Phemomenological Psychology, 28(2), 235-260. https://doi.org/10.1163/156916297X00103
  • Gökberk, M. (1990). Felsefe tarihi. Remzi Kitabevi.
  • Güler, M., & Yazıcı, M. (2018). Kuantum öğrenme yaklaşımını benimseyen çalışmalara yönelik bir tematik içerik analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 93-108. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/498685
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe- yöntem- analiz. Seçkin Yayıncılık.
  • Hamarat, E. (2019). 21. yy becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. SETA.
  • Kanadlı, S., Ünal, K., & Karakuş, F. (2015). Kuantum öğrenme modelinin akademik başarıya etkisi: bir meta-analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 136-157. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/183455
  • MEB. (2023). Millî Eğitim Bakanlığı eğitim ve öğretim çalışmalarının planlı yürütülmesine ilişkin yönerge. MEB.
  • Öztürk, E. (2006). İlköğretim okullarındaki ikinci kademe müzik eğitimi ve sorunları (Tez No. 187168) [Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Şimşek, F. (2016). Fen ve teknoloji dersinde kuantum öğrenme modelinin, öğrencilerin akademik başarısı, fen ve teknoloji dersine yönelik tutumu, motivasyon ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi (Tez No. 446691) [Yüksek Lisans Tezi, Sütçü İmam Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Şöhretli, G. (2014). Kuantum öğrenme modelinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları bilimsel süreç becerileri ve matematiğe ilişkin tutumları üzerine etkisi (Tez No. 359948) [Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Taştekin, O. (2019). 18. yüzyıl ve sonrası Osmanlı eğitim kurumları. Cumhuriyet İlahiyat Dergisi, 23(3). 1143-1166. https://doi.org/10.18505/cuid.544458
  • Tekindal, M., & Uğuz Arsu, Ş. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1), 153- 182. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1355632
  • Tirtawati, N. L. R., Adnyana, P. B., & Widiyanti, N. L. P. M. (2014). Pengaruh pembelajaran kuantum (quantum learning) dan peta pikiran (mind mapping) terhadap keterampilan berpikir kreatif dan hasil belajar biologi siswa SMA. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran IPA Indonesia, 4(1). https://www.neliti.com/ publications/123002/pengaruh-pembelajaran-kuantum-quantum-learning-dan-peta-pikiran-mind-mapping-ter#id-section-content
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Ünal, A. İ. (2019). Kuantum öğrenme modelinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi başarılarına, kaygılarına, üst bilişsel farkındalıklarına ve akademik risk alma eğilimlerine etkisi (Tez No. 567425) [Yüksek Lisans Tezi, Uşak Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yalçın, H. (2022). Bir araştırma deseni olarak fenomenoloji. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 213-232. https://doi.org/10.18037/ausbd.1227345
  • Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(1), 183-201. https://doi.org/10. 30964/auebfd.405860
  • Yalçıntaş, M. (2019). Fen bilimleri öğretiminde kuantum öğrenme modeli kullanmanın ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik merak, kaygı, özyeterlik ve başarı düzeylerine etkisi (Tez No. 549963) [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yanılmaz, Z., Sönmez, E., & Beşir, Ş. E. (2019). Okul öncesi eğitim yapılarında ‘aktivite alanlarının ergonomik düzenlemeler doğrultusunda tasarlanması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 52-530. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2019. 3465
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

Ortaokul Müzik Derslerinde Kuantum Öğrenme Modelinin Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yıl 2025, Cilt: 31 Sayı: 55, 147 - 155, 31.10.2025
https://doi.org/10.32547/artvision.1537980

Öz

Kuantum Öğrenme Modeli (KÖM), her yaş grubu için uygulanabilen, etkililiği araştırmalar ile kanıtlanmış, bir çok model ile ilke bakımından benzerlik gösteren, öğrenenlere kalıcı ve eğlenceli öğrenme ortamı sunan bir modeldir. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 2004 yılında eğitim felsefesi olarak benimsenen KÖM, farklı branşlardaki derslerde uygulanmıştır. Müzik eğitimi ile KÖM’ni ortak paydada birleştiren bu araştırmada amaç; ortaokul müzik öğretmenlerinin, KÖM hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Bu araştırma, öğretmenlerin yeni eğitim öğretim metotlarını tanıması, derslerinde uygulaması ve kendilerini geliştirmesi bakımından da önem taşımaktadır. Araştırma Fenomenoloji (olgu bilim) yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesine göre belirlenmiştir. Araştırmada 2023-2024 eğitim-öğretim yılı Balıkesir İli Altıeylül İlçesinde bulunan 5 ortaokul öğretmeni ile görüşülmüştür. Araştırma verileri, alan uzmanlarının görüşleri alınarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında; ortaokul müzik öğretmenlerinin KÖM’nin kullanımına yönelik olumlu görüş bildirdiği ancak teknik, fiziki ve benzeri imkansızlıklardan dolayı modeli uygulayamadıkları sonucu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Altın, M. (2018). Kuantum öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerinin yabancı dilde konuşma becerisi, konuşma kaygısı ve öz-yeterliği üzerindeki etkisi (Tez No. 531302) [Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Ayvaz-Tuncel, Z. (2020). Kuantum öğrenme modeli. Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler içinde (s. 289-307). Pegem Akademi.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15. https://dergipark. org.tr/tr/download/article-file/318527
  • Buran, A. (2021). Nitel araştırmada veri toplama. F. Seggie & Y. Bayyurt (Eds.), Nitel araştırma yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımlar içinde (s. 46-61). Anı Yayıncılık.
  • Çapar, M. C., & Ceylan, M. (2022). Durum çalışması ve olgubilim desenlerinin karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 295-312. https://doi.org/ 10.18037/ausbd.1227359
  • Çiftçi, S., Sağlam, A., & Yayla, A. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. Rumeli’de Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 718-734. https://doi.org/10.29000/rumelide.995863
  • Demir, S. (2006). Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde öğrenci başarısına etkisi (Gaziantep örneği) Tez No. 190981) [Doktora Tezi, Gaziantep Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Deporter, B., & Hernacki, M. (1992). Quantum learning: Unleashing the genius in you. Bookcraft.
  • Deporter, B., Reardon, M., & Singer-Nourie, S. (1999). Quantum teaching: Orchestrating student success. A Viacom Company.
  • Ekici, G. (2019). Kuantum öğrenme yaklaşımı. G. Ekici & M. Güven (Eds.), Yeni öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri içinde (s. 404-435). Pegem.
  • Erkoç, S. S. (2019). Kuantum öğrenme modeline dayalı fen eğitiminin ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve bilimsel süreç becerilerine etkisi (Tez No. 539032) [Yüksek Lisans Tezi, Amasya Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Fenar, A. (2021). 6. sınıf sosyal bilgiler dersinin kuantum öğrenme modeline göre işlenmesine yönelik bir karma yöntem araştırması (Tez No. 667091) [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Giorgi, A. (1997). The theory, practice, and evaluation of the phenomenological method as a qualitative research procedure. Journal of Phemomenological Psychology, 28(2), 235-260. https://doi.org/10.1163/156916297X00103
  • Gökberk, M. (1990). Felsefe tarihi. Remzi Kitabevi.
  • Güler, M., & Yazıcı, M. (2018). Kuantum öğrenme yaklaşımını benimseyen çalışmalara yönelik bir tematik içerik analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 93-108. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/498685
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe- yöntem- analiz. Seçkin Yayıncılık.
  • Hamarat, E. (2019). 21. yy becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. SETA.
  • Kanadlı, S., Ünal, K., & Karakuş, F. (2015). Kuantum öğrenme modelinin akademik başarıya etkisi: bir meta-analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 136-157. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/183455
  • MEB. (2023). Millî Eğitim Bakanlığı eğitim ve öğretim çalışmalarının planlı yürütülmesine ilişkin yönerge. MEB.
  • Öztürk, E. (2006). İlköğretim okullarındaki ikinci kademe müzik eğitimi ve sorunları (Tez No. 187168) [Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Şimşek, F. (2016). Fen ve teknoloji dersinde kuantum öğrenme modelinin, öğrencilerin akademik başarısı, fen ve teknoloji dersine yönelik tutumu, motivasyon ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi (Tez No. 446691) [Yüksek Lisans Tezi, Sütçü İmam Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Şöhretli, G. (2014). Kuantum öğrenme modelinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları bilimsel süreç becerileri ve matematiğe ilişkin tutumları üzerine etkisi (Tez No. 359948) [Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Taştekin, O. (2019). 18. yüzyıl ve sonrası Osmanlı eğitim kurumları. Cumhuriyet İlahiyat Dergisi, 23(3). 1143-1166. https://doi.org/10.18505/cuid.544458
  • Tekindal, M., & Uğuz Arsu, Ş. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1), 153- 182. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1355632
  • Tirtawati, N. L. R., Adnyana, P. B., & Widiyanti, N. L. P. M. (2014). Pengaruh pembelajaran kuantum (quantum learning) dan peta pikiran (mind mapping) terhadap keterampilan berpikir kreatif dan hasil belajar biologi siswa SMA. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran IPA Indonesia, 4(1). https://www.neliti.com/ publications/123002/pengaruh-pembelajaran-kuantum-quantum-learning-dan-peta-pikiran-mind-mapping-ter#id-section-content
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Ünal, A. İ. (2019). Kuantum öğrenme modelinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi başarılarına, kaygılarına, üst bilişsel farkındalıklarına ve akademik risk alma eğilimlerine etkisi (Tez No. 567425) [Yüksek Lisans Tezi, Uşak Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yalçın, H. (2022). Bir araştırma deseni olarak fenomenoloji. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 213-232. https://doi.org/10.18037/ausbd.1227345
  • Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(1), 183-201. https://doi.org/10. 30964/auebfd.405860
  • Yalçıntaş, M. (2019). Fen bilimleri öğretiminde kuantum öğrenme modeli kullanmanın ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik merak, kaygı, özyeterlik ve başarı düzeylerine etkisi (Tez No. 549963) [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yanılmaz, Z., Sönmez, E., & Beşir, Ş. E. (2019). Okul öncesi eğitim yapılarında ‘aktivite alanlarının ergonomik düzenlemeler doğrultusunda tasarlanması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 52-530. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2019. 3465
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zülal Karakuş 0000-0002-3505-6456

Enver Tufan 0000-0002-2037-2376

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 23 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 19 Ekim 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 31 Sayı: 55

Kaynak Göster

APA Karakuş, Z., & Tufan, E. (2025). Ortaokul Müzik Derslerinde Kuantum Öğrenme Modelinin Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Art Vision, 31(55), 147-155. https://doi.org/10.32547/artvision.1537980

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29929