Kuantum Öğrenme Modeli (KÖM), her yaş grubu için uygulanabilen, etkililiği araştırmalar ile kanıtlanmış, bir çok model ile ilke bakımından benzerlik gösteren, öğrenenlere kalıcı ve eğlenceli öğrenme ortamı sunan bir modeldir. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 2004 yılında eğitim felsefesi olarak benimsenen KÖM, farklı branşlardaki derslerde uygulanmıştır. Müzik eğitimi ile KÖM’ni ortak paydada birleştiren bu araştırmada amaç; ortaokul müzik öğretmenlerinin, KÖM hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Bu araştırma, öğretmenlerin yeni eğitim öğretim metotlarını tanıması, derslerinde uygulaması ve kendilerini geliştirmesi bakımından da önem taşımaktadır. Araştırma Fenomenoloji (olgu bilim) yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesine göre belirlenmiştir. Araştırmada 2023-2024 eğitim-öğretim yılı Balıkesir İli Altıeylül İlçesinde bulunan 5 ortaokul öğretmeni ile görüşülmüştür. Araştırma verileri, alan uzmanlarının görüşleri alınarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında; ortaokul müzik öğretmenlerinin KÖM’nin kullanımına yönelik olumlu görüş bildirdiği ancak teknik, fiziki ve benzeri imkansızlıklardan dolayı modeli uygulayamadıkları sonucu ortaya çıkmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Güzel Sanatlar Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2024 |
| Kabul Tarihi | 19 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 31 Sayı: 55 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License