Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

DOLCE GABBANA’NIN İLKBAHAR “READY TO WEAR-BİLİNÇSİZ BİR RÜYA" KOLEKSİYONU’NUN GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ

Yıl 2022, , 1381 - 1399, 30.11.2022
https://doi.org/10.11616/asbi.1162262

Öz

Giysilerin birer görsel iletişim aracı olduğunu, toplumlara ve geçmiş kültürlere ait bilgiler verdiğini söylemek mümkündür. Bu çalışmanın temel amacı Dolce Gabbana’nın 2014 İlkbahar “Ready to wear-bilinçsiz bir rüya" koleksiyonunun, göstergebilimsel açıdan incelenmesi ve tasarlanan parçalardaki göstergelerin kültürel kodlarının kuruluşunu ve anlamını irdelemektir. Çalışmanın evrenini; Dolce Gabbana’nın 2014 İlkbahar “Ready to wear-bilinçsiz bir rüya" koleksiyonunda yer alan 79 parça oluşturmaktadır. Örneklemi ise, 79 parça arasından üzerinde Antik Yunan döneminin kültürel kodlarının yer aldığı 5 parça, amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Çalışmada Gabbana’nın 2014 İlkbahar “Ready to wear-bilinçsiz bir rüya" koleksiyonu göstergebilimsel açıdan Roland Barthes’ın anlamlandırma şeması ve Julia Kristeva’nın giysilerarasılık kavramı üzerinden incelenerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak giysilerde Antik Yunan dönemine ait üzerinde şehir Tanrıçası Athena ve su perisi Arethusa’nın yer aldığı altın sikkeler sık sık kullanılmıştır. Şehir Tanrıçası Athena’nın kullanılmasıyla giysilerin şehir kadını ve özel kişiler için tasarlandığı vurgulanmıştır. Keten ve İpek kumaştan üretilen sade ve rahat formlu giysiler Antik Yunan giysilerine direkt gönderme yapmıştır. Giysiler, ayakkabı, çanta ve aksesuarlarda kullanılan tüm malzeme ve semboller Antik Yunan kültürünün bir okuması ve giysilerarasılık kavramına örnek oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Ahmed, A. (2016). Antik Yunan Medeniyeti’nin Oluşması Ve Tarihsel Gelişimi. (Master's thesis, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Aktulum, K. (2014). Metinlerarası ilişkiler.
  • AKTULUM, K. (2019). Metinsel türsellik ve moda metinlerarasılık–giysilerarasılık–üstgiysisellik. Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, 21(21), 1-37.
  • Alp, K. Ö. (2009). Orta Asya'dan Anadolu'ya kültürel sembollere giriş. Eflatun Yayınevi.
  • Altıntuğ, M. (2013). Türk Halk Oyunları’nda Dansçı Ve Oyun Etkileşiminin Ürünü Olan Naraların Göstergebilimsel Yaklaşımla İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 131-149.
  • ANDREWOLIVER, J. Greek, Roman, and Etruscan Jewelry.
  • Arda, Z., Şahin, Ö. G. D. H., & Büyükkol, Ö. G. D. S. (2013). İLKÇAĞDAN MODERNİZME; BİLİM, SANAT VE FELSEFE BULUŞMALARI.
  • Bozkurt, L. (2019). Yunan Dini ve Mitolojisinde Anaerki. (Master's thesis, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Çilsal, E. (2019). Toplumsal cinsiyeti yeniden okumak: Finishmutfakta birliktereklam kampanyasının göstergebilimsel analizi (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • DEMİRALP, D. TOPLUMSAL DEĞERLERİN SANATSAL OLUŞUMLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİNE İLKÇAĞ’DAN BİR ÖRNEK: ESKİ YUNAN TASVİR SANATI.
  • Durusoy, G. (2015). Tarihsel süreç içinde eski Yunan uygarlığı giyim kültürünün karşılaştırmalı olarak günümüz giysi tasarımına yansımaları (Master's thesis, İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Erkan D. (2019). ‘‘Moda Tasarımında Mitolojik Semboller’’. İdil Dergisi. Sayı. 62 s: 1375-1389.
  • Erkman, F. (1987). Göstergebilime Giriş, Alan Yayıncılık. Baskı, İstanbul.
  • Evecen, A. (2014). Modada giysilerarasılık.
  • Evecen, A., & ÖLMEZ, F. (2014). Antik Çağ Giysi ve Donatılarında Ekinsel Göndermeler. Art-e Sanat Dergisi, 7(14), 366-388.
  • Gülcan, N. Y. (2009). ESKİ YUNAN MİTOLOJİSİNDE KADIN İMGESİ. 21. Yüzyılın Eşiğinde Kadınlar, 111.
  • Gürler, B. (2002). “Tanrıça Athena ve İkonografisi”. Anadolu Sanat Dergisi. Sayı 12, s: 98-119.
  • Güzel, S., & Zor, SD 2000 Yılı Sonrası Türk Bilim Kurgu Filmlerindeki Kostümlerin Göstergebilimsel Analizi:“Gora”-“Arog”-“Arif V 216” Filmleri Örneği. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD) , 7 (2), 98-119.
  • Halaç, S. (2019). Antik Yunan uygarlığında kadın giyimi ve günümüz modasına yansımaları (Master's thesis, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü).
  • Karaali, B. (2018). XX. ve XXI. moda defilelerinin karşılaştırmalı olarak seçilmiş moda markaları üzerindeki etkisi (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Keskin, S. (2019).Yunan tarihinde Helenistik Dönem yapıtlarının günümüz tekstil ve moda tasarımında kullanılması (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Koca, E., & KIRKINCIOĞLU, Z. (2016). DENİZLİ İLİ GELİN GİYİM-KUŞAMININ GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN ÇÖZÜMLENMESİ. Electronic Turkish Studies, 11(8).
  • Kocabay H. K. (2008). Tiyatroda Göstergebilim, İstanbul: E yayınlar.
  • MARANGOZ, Ö. (2019). APHRODITE BETİMLEMELERİ IŞIĞINDA ANTİK YUNAN SANAT ANLAYIŞI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Atatürk Üniversitesi Kadın Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-11.
  • Mazlum, Ö. (2011). RENGİN KÜLTÜREL ÇAĞRIŞIMLARI. DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, 31, 125.
  • Milyon, S. (2018). Sanat Tarihi Giymek: Bir Sanat Olarak Moda.
  • Özdemir, G. Christian Dior’un New Look Akımı Corolle Koleksiyonu İçerisindeki Bar Modelinin Göstergebilim Çözümlemesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26(45), 580-587.
  • Polatçil, H. K. (2019). Laodıkeıa’da Bulunan Hellenistik Dönem Sikkeleri (2002-2018 Yılları). (Master's thesis, Pamukkale Üniversitesi Arkeoloji Enstitüsü).
  • Rıfat, M. (1982). Genel göstergebilim sorunları: kuram ve uygulama. Alaz Yayınları.
  • Sari, C. C., & Fadilah, E. (2020, August). WOMEN’S IMAGE REPRESENTED ON DOLCE & GABBANA ADVERTISEMENT. In Seminar Nasional Ilmu Terapan (Vol. 4, No. 1).
  • TANYER, S., & ALP, K. Ö. II. DÜNYA SAVAŞI DÖNEMİ VOGUE DERGİ KAPAKLARINDAKİ KADIN İMGESİ VE GİYİM ANLAYIŞI ÜZERİNE GÖSTERGEBİLİMSEL BİR ÇÖZÜMLEME. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 13(32), 1539-1557.
  • Uğur, U., & Altay, S. (2018). METİNLERARASILIK BAĞLAMINDA FANTASTİK TÜRK VE AMERİKAN SİNEMASI: DRAKULA. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (40), 89-116.
  • URL-1 https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2014-ready-to-wear/dolce-gabbana/slideshow/collection#21 (Erişim Tarihi: 14. 06. 2022)
  • URL-2 https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2014-ready-to-wear/dolce-gabbana/slideshow/collection#60 (Erişim: 14. 06. 2022)
  • URL-3 https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2014-ready-to-wear/dolce-gabbana/slideshow/collection#8 (Erişim Tarihi: 14. 06. 2022)
  • URL-4 https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2014-ready-to-wear/dolce-gabbana/slideshow/collection#28 (Erişim Tarihi: 14. 06. 2022)
  • URL-5 https://digitalcollections.nypl.org/items/510d47e1-096f-a3d9-e040-e00a18064a99/book?parent=f3196ff0-c536-012f-5a06-58d385a7bc34#page/15/mode/2up (Erişim Tarihi: 3. 08. 2022)
  • URL-6 https://digitalcollections.nypl.org/items/510d47e1-3319-a3d9-e040-e00a18064a99 (Erişim Tarihi: 12. 06. 2022)
  • URL-7 https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2014-ready-to-wear/dolce-gabbana/slideshow/collection#5 (Erişim Tarihi: 14. 06. 2022)
  • URL-8 https://digitalcollections.nypl.org/items/510d47e1-3319-a3d9-e040-e00a18064a99/book?parent=2a86bc50-c563-012f-dbe2-58d385a7bc34#page/13/mode/2up (Erişim Tarihi: 12. 06. 2022)
  • Wilkinson, K. (2011). Kökenleri ve Anlamlarıyla Semboller &İşaretler Binlerce Yıllık Görsel Bir Yolculuk. (S. Toksoy, Çev. ). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Yanbeyi, T, G. (2013). Sikkeler Işığında Pontos Kralı Mithradates Vı Eupator Dönemi. (Master's thesis, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Yıldırım, Ü. (2009). Antik Dönemde Kadın Ve Süslenme. (Master's thesis, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Yılmaz, S. (2019). Antik Çağ (Yunan-Roma) Tapınak Mimarisinde Çok Renklilik. (Master's thesis, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).

A SEMIOTIC ANALYSIS OF DOLCE GABBANA’S ‘READY TO WEAR – AN UNCONSCIOUS DREAM’ SPRING COLLECTION

Yıl 2022, , 1381 - 1399, 30.11.2022
https://doi.org/10.11616/asbi.1162262

Öz

It is possible to say that clothes are visual communication tools and give information about societies and past cultures. The main purpose of this study is to analyze Dolce Gabbana's 2014 Spring "Ready to wear-an unconscious dream" collection from a semiotic point of view and to examine the establishment and meaning of the cultural codes of the signs in the designed pieces. The universe of the study; It consists of 79 pieces in Dolce Gabbana's 2014 Spring "Ready to wear-an unconscious dream" collection.The sample, on the other hand, was determined by the purposive sampling method of 5 pieces, among 79 pieces, on which the cultural codes of the Ancient Greek period were included.In the study, Gabbana's 2014 Spring "Ready to wear-an unconscious dream" collection is interpreted semiotically through the interpretation scheme of Roland Barthes and Julia Kristeva's concept of interclothing. As a result, gold coins of the ancient Greek period, on which the city goddess Athena and the nymph Arethusa were featured, were often used in clothing.With the use of the city goddess Athena, it was emphasized that the clothes were designed for city women and private individuals. Simple and comfortable clothes made of Linen and Silk fabrics made direct references to Ancient Greek clothes. All materials and symbols used in clothes, shoes, bags and accessories are an example of a reading of Ancient Greek culture and the concept of interclothing.

Kaynakça

  • Ahmed, A. (2016). Antik Yunan Medeniyeti’nin Oluşması Ve Tarihsel Gelişimi. (Master's thesis, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Aktulum, K. (2014). Metinlerarası ilişkiler.
  • AKTULUM, K. (2019). Metinsel türsellik ve moda metinlerarasılık–giysilerarasılık–üstgiysisellik. Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, 21(21), 1-37.
  • Alp, K. Ö. (2009). Orta Asya'dan Anadolu'ya kültürel sembollere giriş. Eflatun Yayınevi.
  • Altıntuğ, M. (2013). Türk Halk Oyunları’nda Dansçı Ve Oyun Etkileşiminin Ürünü Olan Naraların Göstergebilimsel Yaklaşımla İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 131-149.
  • ANDREWOLIVER, J. Greek, Roman, and Etruscan Jewelry.
  • Arda, Z., Şahin, Ö. G. D. H., & Büyükkol, Ö. G. D. S. (2013). İLKÇAĞDAN MODERNİZME; BİLİM, SANAT VE FELSEFE BULUŞMALARI.
  • Bozkurt, L. (2019). Yunan Dini ve Mitolojisinde Anaerki. (Master's thesis, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Çilsal, E. (2019). Toplumsal cinsiyeti yeniden okumak: Finishmutfakta birliktereklam kampanyasının göstergebilimsel analizi (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • DEMİRALP, D. TOPLUMSAL DEĞERLERİN SANATSAL OLUŞUMLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİNE İLKÇAĞ’DAN BİR ÖRNEK: ESKİ YUNAN TASVİR SANATI.
  • Durusoy, G. (2015). Tarihsel süreç içinde eski Yunan uygarlığı giyim kültürünün karşılaştırmalı olarak günümüz giysi tasarımına yansımaları (Master's thesis, İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Erkan D. (2019). ‘‘Moda Tasarımında Mitolojik Semboller’’. İdil Dergisi. Sayı. 62 s: 1375-1389.
  • Erkman, F. (1987). Göstergebilime Giriş, Alan Yayıncılık. Baskı, İstanbul.
  • Evecen, A. (2014). Modada giysilerarasılık.
  • Evecen, A., & ÖLMEZ, F. (2014). Antik Çağ Giysi ve Donatılarında Ekinsel Göndermeler. Art-e Sanat Dergisi, 7(14), 366-388.
  • Gülcan, N. Y. (2009). ESKİ YUNAN MİTOLOJİSİNDE KADIN İMGESİ. 21. Yüzyılın Eşiğinde Kadınlar, 111.
  • Gürler, B. (2002). “Tanrıça Athena ve İkonografisi”. Anadolu Sanat Dergisi. Sayı 12, s: 98-119.
  • Güzel, S., & Zor, SD 2000 Yılı Sonrası Türk Bilim Kurgu Filmlerindeki Kostümlerin Göstergebilimsel Analizi:“Gora”-“Arog”-“Arif V 216” Filmleri Örneği. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD) , 7 (2), 98-119.
  • Halaç, S. (2019). Antik Yunan uygarlığında kadın giyimi ve günümüz modasına yansımaları (Master's thesis, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü).
  • Karaali, B. (2018). XX. ve XXI. moda defilelerinin karşılaştırmalı olarak seçilmiş moda markaları üzerindeki etkisi (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Keskin, S. (2019).Yunan tarihinde Helenistik Dönem yapıtlarının günümüz tekstil ve moda tasarımında kullanılması (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Koca, E., & KIRKINCIOĞLU, Z. (2016). DENİZLİ İLİ GELİN GİYİM-KUŞAMININ GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN ÇÖZÜMLENMESİ. Electronic Turkish Studies, 11(8).
  • Kocabay H. K. (2008). Tiyatroda Göstergebilim, İstanbul: E yayınlar.
  • MARANGOZ, Ö. (2019). APHRODITE BETİMLEMELERİ IŞIĞINDA ANTİK YUNAN SANAT ANLAYIŞI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Atatürk Üniversitesi Kadın Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-11.
  • Mazlum, Ö. (2011). RENGİN KÜLTÜREL ÇAĞRIŞIMLARI. DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, 31, 125.
  • Milyon, S. (2018). Sanat Tarihi Giymek: Bir Sanat Olarak Moda.
  • Özdemir, G. Christian Dior’un New Look Akımı Corolle Koleksiyonu İçerisindeki Bar Modelinin Göstergebilim Çözümlemesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26(45), 580-587.
  • Polatçil, H. K. (2019). Laodıkeıa’da Bulunan Hellenistik Dönem Sikkeleri (2002-2018 Yılları). (Master's thesis, Pamukkale Üniversitesi Arkeoloji Enstitüsü).
  • Rıfat, M. (1982). Genel göstergebilim sorunları: kuram ve uygulama. Alaz Yayınları.
  • Sari, C. C., & Fadilah, E. (2020, August). WOMEN’S IMAGE REPRESENTED ON DOLCE & GABBANA ADVERTISEMENT. In Seminar Nasional Ilmu Terapan (Vol. 4, No. 1).
  • TANYER, S., & ALP, K. Ö. II. DÜNYA SAVAŞI DÖNEMİ VOGUE DERGİ KAPAKLARINDAKİ KADIN İMGESİ VE GİYİM ANLAYIŞI ÜZERİNE GÖSTERGEBİLİMSEL BİR ÇÖZÜMLEME. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 13(32), 1539-1557.
  • Uğur, U., & Altay, S. (2018). METİNLERARASILIK BAĞLAMINDA FANTASTİK TÜRK VE AMERİKAN SİNEMASI: DRAKULA. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (40), 89-116.
  • URL-1 https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2014-ready-to-wear/dolce-gabbana/slideshow/collection#21 (Erişim Tarihi: 14. 06. 2022)
  • URL-2 https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2014-ready-to-wear/dolce-gabbana/slideshow/collection#60 (Erişim: 14. 06. 2022)
  • URL-3 https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2014-ready-to-wear/dolce-gabbana/slideshow/collection#8 (Erişim Tarihi: 14. 06. 2022)
  • URL-4 https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2014-ready-to-wear/dolce-gabbana/slideshow/collection#28 (Erişim Tarihi: 14. 06. 2022)
  • URL-5 https://digitalcollections.nypl.org/items/510d47e1-096f-a3d9-e040-e00a18064a99/book?parent=f3196ff0-c536-012f-5a06-58d385a7bc34#page/15/mode/2up (Erişim Tarihi: 3. 08. 2022)
  • URL-6 https://digitalcollections.nypl.org/items/510d47e1-3319-a3d9-e040-e00a18064a99 (Erişim Tarihi: 12. 06. 2022)
  • URL-7 https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2014-ready-to-wear/dolce-gabbana/slideshow/collection#5 (Erişim Tarihi: 14. 06. 2022)
  • URL-8 https://digitalcollections.nypl.org/items/510d47e1-3319-a3d9-e040-e00a18064a99/book?parent=2a86bc50-c563-012f-dbe2-58d385a7bc34#page/13/mode/2up (Erişim Tarihi: 12. 06. 2022)
  • Wilkinson, K. (2011). Kökenleri ve Anlamlarıyla Semboller &İşaretler Binlerce Yıllık Görsel Bir Yolculuk. (S. Toksoy, Çev. ). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Yanbeyi, T, G. (2013). Sikkeler Işığında Pontos Kralı Mithradates Vı Eupator Dönemi. (Master's thesis, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Yıldırım, Ü. (2009). Antik Dönemde Kadın Ve Süslenme. (Master's thesis, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Yılmaz, S. (2019). Antik Çağ (Yunan-Roma) Tapınak Mimarisinde Çok Renklilik. (Master's thesis, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kafiye Özlem Alp 0000-0002-2444-8446

Gizem Gem 0000-0003-0584-8169

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2022
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Alp, K. Ö., & Gem, G. (2022). DOLCE GABBANA’NIN İLKBAHAR “READY TO WEAR-BİLİNÇSİZ BİR RÜYA" KOLEKSİYONU’NUN GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 22(3), 1381-1399. https://doi.org/10.11616/asbi.1162262
AMA Alp KÖ, Gem G. DOLCE GABBANA’NIN İLKBAHAR “READY TO WEAR-BİLİNÇSİZ BİR RÜYA" KOLEKSİYONU’NUN GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ. ASBİ. Kasım 2022;22(3):1381-1399. doi:10.11616/asbi.1162262
Chicago Alp, Kafiye Özlem, ve Gizem Gem. “DOLCE GABBANA’NIN İLKBAHAR “READY TO WEAR-BİLİNÇSİZ BİR RÜYA" KOLEKSİYONU’NUN GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 22, sy. 3 (Kasım 2022): 1381-99. https://doi.org/10.11616/asbi.1162262.
EndNote Alp KÖ, Gem G (01 Kasım 2022) DOLCE GABBANA’NIN İLKBAHAR “READY TO WEAR-BİLİNÇSİZ BİR RÜYA" KOLEKSİYONU’NUN GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 22 3 1381–1399.
IEEE K. Ö. Alp ve G. Gem, “DOLCE GABBANA’NIN İLKBAHAR “READY TO WEAR-BİLİNÇSİZ BİR RÜYA" KOLEKSİYONU’NUN GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ”, ASBİ, c. 22, sy. 3, ss. 1381–1399, 2022, doi: 10.11616/asbi.1162262.
ISNAD Alp, Kafiye Özlem - Gem, Gizem. “DOLCE GABBANA’NIN İLKBAHAR “READY TO WEAR-BİLİNÇSİZ BİR RÜYA" KOLEKSİYONU’NUN GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 22/3 (Kasım 2022), 1381-1399. https://doi.org/10.11616/asbi.1162262.
JAMA Alp KÖ, Gem G. DOLCE GABBANA’NIN İLKBAHAR “READY TO WEAR-BİLİNÇSİZ BİR RÜYA" KOLEKSİYONU’NUN GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ. ASBİ. 2022;22:1381–1399.
MLA Alp, Kafiye Özlem ve Gizem Gem. “DOLCE GABBANA’NIN İLKBAHAR “READY TO WEAR-BİLİNÇSİZ BİR RÜYA" KOLEKSİYONU’NUN GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, c. 22, sy. 3, 2022, ss. 1381-99, doi:10.11616/asbi.1162262.
Vancouver Alp KÖ, Gem G. DOLCE GABBANA’NIN İLKBAHAR “READY TO WEAR-BİLİNÇSİZ BİR RÜYA" KOLEKSİYONU’NUN GÖSTERGEBİLİMSEL AÇIDAN İNCELENMESİ. ASBİ. 2022;22(3):1381-99.