Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TECHNOLOGICAL LEADERSHIP, CUSTOMIZATION, BRAND AWARENESS AND BRAND EQUITY

Yıl 2021, Cilt: 21 Sayı: 3, 611 - 631, 30.11.2021
https://doi.org/10.11616/asbi.954060

Öz

Abstract
The aim of this research is to examine the multiple relationships between technological leadership, brand awareness, brand equity and customization. This research investigated a moderated mediation model for answering how technological leadership influences brand equity, and how customization is contingent upon it by enhancing brand awareness. Data were collected from mobile communication services users (N=1098). Emprical results demonstrate that brand awareness mediates the link between technological leadership and brand equity, and customization enhances brand equity by strengthening the effect of technological leadership on brand awareness. This research contributes to brand management literatüre by describing moderated mediation mechanism through which technological leadership affects brand equity, and guides practitioners by emphasizing that mobile communication services brands with greater technological leadership perform better when their brand awareness is reinforced by customization.

Kaynakça

  • 1. Aaker, David A. 1991. Managing Brand Equity. New York: Free Press.

TEKNOLOJİK LİDERLİK, KİŞİSELLEŞTİRME, MARKA FARKINDALIĞI VE MARKA DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER

Yıl 2021, Cilt: 21 Sayı: 3, 611 - 631, 30.11.2021
https://doi.org/10.11616/asbi.954060

Öz

Bu araştırmanın amacı; teknolojik liderlik, marka farkındalığı, marka değeri ve kişiselleştirme arasındaki doğrudan, aracı, düzenleyici ve düzenleyici-aracı ilişkileri incelemektir. Bu araştırma mobil iletişim markalarının aboneleri üzerinde gerçekleştirilmiştir (N=1659). Sonuçlara göre, teknolojik liderlik marka farkındalığını en yüksek düzeyde etkilerken, marka değerini daha düşük düzeyde etkilediği ortaya koyulmuştur. Marka farkındalığı marka değerini yüksek düzeyde etkilerken, aynı zamanda teknolojik liderlik ile marka değeri arasındaki ilişkide yüksek düzeyde aracılık rolü olduğu ortaya koyulmuştur. Kişiselleştirmenin, teknolojik liderlik ile marka farkındalığı arasındaki ilişkide ve teknolojik liderlik ile marka değeri arısındaki ilişkideki düzenleyici etkileri ortaya koyulmasıyla birlikte, marka farkındalığının aracılık ettiği teknolojik liderlik ile marka değeri arasındaki ilişkide düzenleyici rolüyle düzenleyici-aracı ilişki ortaya koyulmuştur. Araştırma, mobil iletişim markaları müşterilerine yüksek teknoloji ve yüksek düzeyde kişiselleştirme ile marka farkındalıklarını güçlendirecekleri ve marka değerlerini yükseltecekleri sonucunu ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • 1. Aaker, David A. 1991. Managing Brand Equity. New York: Free Press.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Azize Şahin 0000-0002-3115-6812

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2021
Gönderilme Tarihi 18 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şahin, A. (2021). TEKNOLOJİK LİDERLİK, KİŞİSELLEŞTİRME, MARKA FARKINDALIĞI VE MARKA DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3), 611-631. https://doi.org/10.11616/asbi.954060
AMA Şahin A. TEKNOLOJİK LİDERLİK, KİŞİSELLEŞTİRME, MARKA FARKINDALIĞI VE MARKA DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER. ASBİ. Kasım 2021;21(3):611-631. doi:10.11616/asbi.954060
Chicago Şahin, Azize. “TEKNOLOJİK LİDERLİK, KİŞİSELLEŞTİRME, MARKA FARKINDALIĞI VE MARKA DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21, sy. 3 (Kasım 2021): 611-31. https://doi.org/10.11616/asbi.954060.
EndNote Şahin A (01 Kasım 2021) TEKNOLOJİK LİDERLİK, KİŞİSELLEŞTİRME, MARKA FARKINDALIĞI VE MARKA DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21 3 611–631.
IEEE A. Şahin, “TEKNOLOJİK LİDERLİK, KİŞİSELLEŞTİRME, MARKA FARKINDALIĞI VE MARKA DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER”, ASBİ, c. 21, sy. 3, ss. 611–631, 2021, doi: 10.11616/asbi.954060.
ISNAD Şahin, Azize. “TEKNOLOJİK LİDERLİK, KİŞİSELLEŞTİRME, MARKA FARKINDALIĞI VE MARKA DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 21/3 (Kasım 2021), 611-631. https://doi.org/10.11616/asbi.954060.
JAMA Şahin A. TEKNOLOJİK LİDERLİK, KİŞİSELLEŞTİRME, MARKA FARKINDALIĞI VE MARKA DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER. ASBİ. 2021;21:611–631.
MLA Şahin, Azize. “TEKNOLOJİK LİDERLİK, KİŞİSELLEŞTİRME, MARKA FARKINDALIĞI VE MARKA DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, c. 21, sy. 3, 2021, ss. 611-3, doi:10.11616/asbi.954060.
Vancouver Şahin A. TEKNOLOJİK LİDERLİK, KİŞİSELLEŞTİRME, MARKA FARKINDALIĞI VE MARKA DEĞERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER. ASBİ. 2021;21(3):611-3.