Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURKISH ADAPTATION OF INTENTION SCALE FOR PURCHASING SPORTS GOODS ONLINE

Yıl 2022, Cilt: 22 Sayı: 2, 418 - 431, 31.07.2022
https://doi.org/10.11616/asbi.1021530

Öz

The aim of the study was to test the Turkish validity and reliability of the intention to purchase sporting goods online scale for purchasing sports goods online (ISPSGO). In the study, data were collected from 303 people determined by convenience sampling method. Confirmatory Factor Analysis (CFA) was applied to test the construct validity of the scale which language co-validation was completed. Cronbach’s alpha reliability coefficient was calculated to determine internal reliability level of the scale. CFA fit indexes confirmed the 7-factor structure within the perfect fit. The findings supported both the validity and reliability of scale in Turkish. It might be thought that the 7-factor structure of ISUSSO could be used by the researchers for the Turkish sample in evaluating the purchasing behavior of individuals who shop online, as well as determining the intention levels of purchasing sports goods.

Kaynakça

  • Ajzen, I. (1985). From Intentions to Actions: A Theory Of Planned Behavior, Berlin: Springer.
  • Ajzen, I. (2012). Martin Fishbein’s Legacy: The Reasoned Action Approach. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 640(1), s.11-27.
  • Ajzen, I. (2015). Consumer Attitudes and Behavior: The Theory of Planned Behavior Applied to Food Consumption Decisions, Italian Review of Agricultural Economics, 70(2), s.121-138.
  • Akkaya, Ö. ve Zerenler, M. (2016). Sosyal Medya ve Spor Pazarlaması İlişkisi Taraftar Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Beşiktaş Spor Kulübü Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(4), s.945-963.
  • Akoğlu, H. E. ve Doğaner, S. (2020). Sosyal Medya Kullanımının Spor Ürünü Satın Almaya Etkisi: Spor Bilimleri Fakültesi Akademisyenleri Üzerine Nitel Bir Çalışma, Uluslararası Spor Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi, 6(2), s.45-56.
  • Bagozzi, R. P., Belanche, D., Casaló, L. V. ve Flavián, C. (2016). The Role of Anticipated Emotions in Purchase Intentions, Psychology & Marketing, 33(8), s.629-645.
  • Bagozzi, R. P. ve Yi, Y. (1989). The Degree of İntention Formation As A Moderator of The Attitude Behavior Relationship, Social Psychology Quarterly, 52(4), s.266-279.
  • Bailey, K. D. (1982). Methods of Social Research, New York: Free Press.
  • Bayram, N. (2010). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş, Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Bozbay, Z. ve Akpınar, H. M. (2020). Tüketicilerin Spor Ürünlerine İlişkin Çevrimiçi Tüketim Motivasyonlarının ve Elektronik Hizmet Kalitesi Algılarının Yeniden Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi, Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), s.412-430.
  • Byrne, M. B. (1998). Structural Equation Modeling with LISREL, PRELIS and SIMPLIS: Basic Concepts, Applications, and Programming, New York: Psychogy Press.
  • Cattell, R. (1978). The Scientific Use of Factor Analysis, New York: Plenum.
  • Chiu, W. ve Kim, T., Won, D. (2018). Predicting Consumers’ Intention to Purchase Sporting Goods Online: An Application of The Model of Goal-Directed Behavior, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 30(2), s.333-351.
  • Chou, H. Y. ve Chen, F. C. (2020). A Study on Online Purchase Motivation, Perceived Risk and Behavioral Intention of Sports Goods Consumption, Asian Journal of Economics, Business and Accounting, 15(3), s.10-18.
  • Çaparlar, C. Ö., Dönmez, A. (2016). Bilimsel Araştırma Nedir, Nasıl Yapılır?, Turk J. Anaesthesiol Reanim, 44, s.212-218.
  • Devellis R. F. (2016). Scale Development: Theory and Applications, USA: Sage Publications.
  • Dönmez, E., Yıldız, K. ve Polat, E. (2020) Spor Taraftarlarının İnternetten Spor Ürünleri Satın Alma Davranışları, İhtiyaç Doyumu ve Algıladıkları Risk Üzerine Bir Analiz, Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), s.608-622.
  • Durna, T. (2009). Nedensellik ve Araştırma Tasarımları. K. Böke (Ed.) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Ekmekçi, R., Berber, S. ve Kutlu, Ö. (2009). Spor Pazarlamasında İnternetin Kullanımı: Türkiye Futbol Süper Ligi Takımlarının Ağ Ortamında Pazarlama Açısından İncelenmesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(4), s.11-20.
  • Ercan İ. ve Kan İ. (2004). Ölçeklerde Güvenirlik ve Geçerlik, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 30(3), s.211-216.
  • E-Ticaret Bilgi Platformu (2021). 2020 Yılı E-Ticaret Verileri. Erişim adresi: https://www.eticaret.gov.tr/istatistikler, (Erişim tarihi: 15.05.2021).
  • Fornell, C. ve Larcker, D. F. (1981). Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error, Journal of Marketing Research, 18(1), s.39-50.
  • Han, H. ve Hwang, J. (2014). Investigation of The Volitional, Non-Volitional, Emotional, Motivational and Automatic Processes in Determining Golfers’ Intention: Impact Ofscreen Golf, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26(7), s.1118-1135.
  • Hayduk, L. A. (1987). Structural Equation Modeling with LISREL Essential and Advances, Baltimore, MD: The John Hopkins University Press.
  • Hu, L. ve Bentler, P. M. (1999). Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventional Criteria Versus New Alternatives, Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 6(1), s.1-55.
  • Internet World Stats (2020). World Internet Usage And Population Statistics 2021 Year-Q1 Estimates, Erişim adresi: https://www.internetworldstats.com/stats.htm, (Erişim tarihi: 07.05.2021).
  • Jöreskog, K. G. ve Sörbom, D. (2002). The Student Editions of LISREL 8.53 for Windows, Lincolnwood.IL: Scientific Software International, Inc.
  • Karakoç A. ve Dönmez L. (2014). Ölçek Geliştirme Çalışmalarında Temel İlkeler, Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi, 13(40), s.39-49
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 20. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kline, R. B. (1998). Software Programs for Structural Equation Modeling: AMOS, EQS, and LISREL, Journal Of Psycho Educational Assessment, 16, s.302–323.
  • Koufaris, M. (2002). Applying The Technology Acceptance Model and Flow Theory to Online Consumer Behavior, Information systems research, 13(2), s.205-223.
  • Mcluhan, M. ve Fiore, Q. (2001). War and Peace in The Global Village, US: Bantam Books.
  • Meng, B. ve Han, H. (2016). Effect of Environmental Perceptions on Bicycle Travelers’ Decision-Making Process: Developing An Extended Model of Goal-Directed Behavior, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 21(11), s.1184-1197.
  • Myers, W. H. (2000), A Structural Equation Model of Family Factors Associated with Adolescent Depression. Doctoral’s Thesis, The University of Memphis. Alumni Ave, Memphis.
  • Nyenhuis, S. M., Greiwe, J., Zeiger, J. S., Nanda, A. ve Cooke, A. (2020). Exercise And Fitness in The Age of Social Distancing During the COVID-19 Pandemic, The journal of allergy and clinical immunology. In practice, 8(7), s.21-52.
  • Genç, M. ve Özeltürkay, E. Y. (2015). Geleneksel ve Online Mağazalardan Ürün Satın Alım Süreçlerinde Tüketici Görüşlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(2), s.303-318.
  • Perugini, M. ve Bagozzi, R. P. (2001). The Role of Desires and Anticipated Emotions In Goal-Directed Behaviours: Broadening and Deepening The Theory of Planned Behaviour, British Journal of Social Psychology, 40(1), s.79-98.
  • Punch, K. F. (2000). Developing Effective Research Proposals, London: Sage Publications.
  • Punch, K. F. (2003). Survey Research The Basics, London: Sage Publications.
  • Schermelleh-Engel, K. ve Moosbrugger, H. (2003). Evaluating The Fit of Structural Equation Models: Tests of Significance and Descriptive Goodness-Of-Fit Measures, Methods of Psychological Research Online, 8(2), s.23-74.
  • Song, H., Lee, C.-K., Reisinger, Y. ve Xu, H.-L. (2017). The Role of Visa Exemption in Chinese Tourists’ Decision-Making: A Model Of Goal-Directed Behavior, Journal of Travel & Tourism Marketing, 34(5), s.666-679.
  • Statista (2020). E-commerce Report 2020. Erişim adresi: https://www.statista.com/study/42335/ecommerce-report/, (Erişim tarihi: 07.05.2021).
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2006). Using Multivariate Statistics, 15. Edition, New York: Pearson Education, Inc.
  • Terwee, C. B., Bot, S. D., de Boer, M. R., van der Windt, D. A., Knol, D. L., Dekker, J., Bouter, L. M. ve de Vet, H. C. W. (2007) Quality Criteria Were Proposed for Measurement Properties of Health Status Questionnaires, J Clin Epidemiol, 60(1), s.34-42.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2020). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (bt) Kullanım Araştırması, Erişim adresi: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2020-3679, (Erişim tarihi: 18.05.2021).
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2021). Türkiye İstatistik Kurumu Bölgelere Göre Nüfus Yoğunluğu, Erişim adresi: https://cip.tuik.gov.tr/#, (Erişim tarihi: 21.05.2021).
  • Warshaw, P. R. ve Davis, F. D. (1985). Disentangling Behavioral Intention and Behavioral Expectation, Journal of experimental social psychology, 21(3), s.213-228.
  • Wheaton, B., Muthen, B., Alwin, D. F. ve Summers, F. (1977). Assessing Reliability and Stability in Panel Models. JSTOR, http://www.jstor.org/stable/270754, (Erişim Tarihi: 20.03.2020).
  • Yener, S. (2018). Sosyal Bilimlerde Kuramın Rolü, Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 7(3), s.102-113.
  • Yeo, V. C. S., Goh, S. K. ve Rezaei, S. (2017). Consumer Experiences, Attitude and Behavioral Intention toward Online Food Delivery (OFD) Services, Journal of Retailing and Consumer Services, 35, s.150-162.
  • Yıldız, M. C. ve Aydemir, C. (2016). Sosyal Bilimlerde/Sosyolojide Sosyal Kuram-Sosyal Pratik İlişkisi ve Uygulamalı Araştırma Bulgularının Yorumlanmasına İlişkin Bazı Problemler, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(10), s.1-15.
  • Yılmaz, V. ve İlhan Dalbudak, Z. (2018). Aracı Değişken Etkisinin İncelenmesi: Yüksek Hızlı Tren İşletmeciliği Üzerine Bir Uygulama, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(2), s.517-534.

İNTERNET ARACILIĞIYLA SPOR ÜRÜNÜ SATIN ALMA NİYETİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI

Yıl 2022, Cilt: 22 Sayı: 2, 418 - 431, 31.07.2022
https://doi.org/10.11616/asbi.1021530

Öz

Bu araştırmanın amacı internet aracılığıyla (online) spor ürünü satın alma niyeti ölçeğinin (İSÜSAÖ) Türkçe geçerlilik ve güvenirliliğini test etmektir. Araştırmada veriler kolayda örneklem yöntemiyle belirlenen 303 kişiden toplanmıştır. Dil eş geçerliliği tamamlanan ölçeğin yapı geçerliliğini test etmek için Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) uygulanmıştır. İç güvenirlik düzeyini belirlemek için Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı hesaplanmıştır. DFA uyum indeksleri belirlenen 7 faktörlü yapının mükemmel uyum sınırları içerisinde yer alarak doğruladığını ortaya koymuştur. Çalışma sonunda elde edilen bulgular test edilen ölçeğin Türkçe formunun hem geçerliliğini hem de güvenirliliğini desteklemektedir. İnternet aracılığıyla alışveriş yapan bireylerin spor malzemesi satın alma niyet düzeylerini belirlemenin yanında İSÜSAÖ’nün 7 faktörlü yapısının satın alma davranışlarını değerlendirmede de araştırmacılar tarafından Türkiye popülasyonu için kullanılabileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Ajzen, I. (1985). From Intentions to Actions: A Theory Of Planned Behavior, Berlin: Springer.
  • Ajzen, I. (2012). Martin Fishbein’s Legacy: The Reasoned Action Approach. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 640(1), s.11-27.
  • Ajzen, I. (2015). Consumer Attitudes and Behavior: The Theory of Planned Behavior Applied to Food Consumption Decisions, Italian Review of Agricultural Economics, 70(2), s.121-138.
  • Akkaya, Ö. ve Zerenler, M. (2016). Sosyal Medya ve Spor Pazarlaması İlişkisi Taraftar Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Beşiktaş Spor Kulübü Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(4), s.945-963.
  • Akoğlu, H. E. ve Doğaner, S. (2020). Sosyal Medya Kullanımının Spor Ürünü Satın Almaya Etkisi: Spor Bilimleri Fakültesi Akademisyenleri Üzerine Nitel Bir Çalışma, Uluslararası Spor Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi, 6(2), s.45-56.
  • Bagozzi, R. P., Belanche, D., Casaló, L. V. ve Flavián, C. (2016). The Role of Anticipated Emotions in Purchase Intentions, Psychology & Marketing, 33(8), s.629-645.
  • Bagozzi, R. P. ve Yi, Y. (1989). The Degree of İntention Formation As A Moderator of The Attitude Behavior Relationship, Social Psychology Quarterly, 52(4), s.266-279.
  • Bailey, K. D. (1982). Methods of Social Research, New York: Free Press.
  • Bayram, N. (2010). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş, Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Bozbay, Z. ve Akpınar, H. M. (2020). Tüketicilerin Spor Ürünlerine İlişkin Çevrimiçi Tüketim Motivasyonlarının ve Elektronik Hizmet Kalitesi Algılarının Yeniden Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi, Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), s.412-430.
  • Byrne, M. B. (1998). Structural Equation Modeling with LISREL, PRELIS and SIMPLIS: Basic Concepts, Applications, and Programming, New York: Psychogy Press.
  • Cattell, R. (1978). The Scientific Use of Factor Analysis, New York: Plenum.
  • Chiu, W. ve Kim, T., Won, D. (2018). Predicting Consumers’ Intention to Purchase Sporting Goods Online: An Application of The Model of Goal-Directed Behavior, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 30(2), s.333-351.
  • Chou, H. Y. ve Chen, F. C. (2020). A Study on Online Purchase Motivation, Perceived Risk and Behavioral Intention of Sports Goods Consumption, Asian Journal of Economics, Business and Accounting, 15(3), s.10-18.
  • Çaparlar, C. Ö., Dönmez, A. (2016). Bilimsel Araştırma Nedir, Nasıl Yapılır?, Turk J. Anaesthesiol Reanim, 44, s.212-218.
  • Devellis R. F. (2016). Scale Development: Theory and Applications, USA: Sage Publications.
  • Dönmez, E., Yıldız, K. ve Polat, E. (2020) Spor Taraftarlarının İnternetten Spor Ürünleri Satın Alma Davranışları, İhtiyaç Doyumu ve Algıladıkları Risk Üzerine Bir Analiz, Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), s.608-622.
  • Durna, T. (2009). Nedensellik ve Araştırma Tasarımları. K. Böke (Ed.) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Ekmekçi, R., Berber, S. ve Kutlu, Ö. (2009). Spor Pazarlamasında İnternetin Kullanımı: Türkiye Futbol Süper Ligi Takımlarının Ağ Ortamında Pazarlama Açısından İncelenmesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(4), s.11-20.
  • Ercan İ. ve Kan İ. (2004). Ölçeklerde Güvenirlik ve Geçerlik, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 30(3), s.211-216.
  • E-Ticaret Bilgi Platformu (2021). 2020 Yılı E-Ticaret Verileri. Erişim adresi: https://www.eticaret.gov.tr/istatistikler, (Erişim tarihi: 15.05.2021).
  • Fornell, C. ve Larcker, D. F. (1981). Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error, Journal of Marketing Research, 18(1), s.39-50.
  • Han, H. ve Hwang, J. (2014). Investigation of The Volitional, Non-Volitional, Emotional, Motivational and Automatic Processes in Determining Golfers’ Intention: Impact Ofscreen Golf, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26(7), s.1118-1135.
  • Hayduk, L. A. (1987). Structural Equation Modeling with LISREL Essential and Advances, Baltimore, MD: The John Hopkins University Press.
  • Hu, L. ve Bentler, P. M. (1999). Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventional Criteria Versus New Alternatives, Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 6(1), s.1-55.
  • Internet World Stats (2020). World Internet Usage And Population Statistics 2021 Year-Q1 Estimates, Erişim adresi: https://www.internetworldstats.com/stats.htm, (Erişim tarihi: 07.05.2021).
  • Jöreskog, K. G. ve Sörbom, D. (2002). The Student Editions of LISREL 8.53 for Windows, Lincolnwood.IL: Scientific Software International, Inc.
  • Karakoç A. ve Dönmez L. (2014). Ölçek Geliştirme Çalışmalarında Temel İlkeler, Tıp Eğitimi Dünyası Dergisi, 13(40), s.39-49
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 20. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kline, R. B. (1998). Software Programs for Structural Equation Modeling: AMOS, EQS, and LISREL, Journal Of Psycho Educational Assessment, 16, s.302–323.
  • Koufaris, M. (2002). Applying The Technology Acceptance Model and Flow Theory to Online Consumer Behavior, Information systems research, 13(2), s.205-223.
  • Mcluhan, M. ve Fiore, Q. (2001). War and Peace in The Global Village, US: Bantam Books.
  • Meng, B. ve Han, H. (2016). Effect of Environmental Perceptions on Bicycle Travelers’ Decision-Making Process: Developing An Extended Model of Goal-Directed Behavior, Asia Pacific Journal of Tourism Research, 21(11), s.1184-1197.
  • Myers, W. H. (2000), A Structural Equation Model of Family Factors Associated with Adolescent Depression. Doctoral’s Thesis, The University of Memphis. Alumni Ave, Memphis.
  • Nyenhuis, S. M., Greiwe, J., Zeiger, J. S., Nanda, A. ve Cooke, A. (2020). Exercise And Fitness in The Age of Social Distancing During the COVID-19 Pandemic, The journal of allergy and clinical immunology. In practice, 8(7), s.21-52.
  • Genç, M. ve Özeltürkay, E. Y. (2015). Geleneksel ve Online Mağazalardan Ürün Satın Alım Süreçlerinde Tüketici Görüşlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(2), s.303-318.
  • Perugini, M. ve Bagozzi, R. P. (2001). The Role of Desires and Anticipated Emotions In Goal-Directed Behaviours: Broadening and Deepening The Theory of Planned Behaviour, British Journal of Social Psychology, 40(1), s.79-98.
  • Punch, K. F. (2000). Developing Effective Research Proposals, London: Sage Publications.
  • Punch, K. F. (2003). Survey Research The Basics, London: Sage Publications.
  • Schermelleh-Engel, K. ve Moosbrugger, H. (2003). Evaluating The Fit of Structural Equation Models: Tests of Significance and Descriptive Goodness-Of-Fit Measures, Methods of Psychological Research Online, 8(2), s.23-74.
  • Song, H., Lee, C.-K., Reisinger, Y. ve Xu, H.-L. (2017). The Role of Visa Exemption in Chinese Tourists’ Decision-Making: A Model Of Goal-Directed Behavior, Journal of Travel & Tourism Marketing, 34(5), s.666-679.
  • Statista (2020). E-commerce Report 2020. Erişim adresi: https://www.statista.com/study/42335/ecommerce-report/, (Erişim tarihi: 07.05.2021).
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2006). Using Multivariate Statistics, 15. Edition, New York: Pearson Education, Inc.
  • Terwee, C. B., Bot, S. D., de Boer, M. R., van der Windt, D. A., Knol, D. L., Dekker, J., Bouter, L. M. ve de Vet, H. C. W. (2007) Quality Criteria Were Proposed for Measurement Properties of Health Status Questionnaires, J Clin Epidemiol, 60(1), s.34-42.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2020). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (bt) Kullanım Araştırması, Erişim adresi: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2020-3679, (Erişim tarihi: 18.05.2021).
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2021). Türkiye İstatistik Kurumu Bölgelere Göre Nüfus Yoğunluğu, Erişim adresi: https://cip.tuik.gov.tr/#, (Erişim tarihi: 21.05.2021).
  • Warshaw, P. R. ve Davis, F. D. (1985). Disentangling Behavioral Intention and Behavioral Expectation, Journal of experimental social psychology, 21(3), s.213-228.
  • Wheaton, B., Muthen, B., Alwin, D. F. ve Summers, F. (1977). Assessing Reliability and Stability in Panel Models. JSTOR, http://www.jstor.org/stable/270754, (Erişim Tarihi: 20.03.2020).
  • Yener, S. (2018). Sosyal Bilimlerde Kuramın Rolü, Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 7(3), s.102-113.
  • Yeo, V. C. S., Goh, S. K. ve Rezaei, S. (2017). Consumer Experiences, Attitude and Behavioral Intention toward Online Food Delivery (OFD) Services, Journal of Retailing and Consumer Services, 35, s.150-162.
  • Yıldız, M. C. ve Aydemir, C. (2016). Sosyal Bilimlerde/Sosyolojide Sosyal Kuram-Sosyal Pratik İlişkisi ve Uygulamalı Araştırma Bulgularının Yorumlanmasına İlişkin Bazı Problemler, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(10), s.1-15.
  • Yılmaz, V. ve İlhan Dalbudak, Z. (2018). Aracı Değişken Etkisinin İncelenmesi: Yüksek Hızlı Tren İşletmeciliği Üzerine Bir Uygulama, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(2), s.517-534.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsmail Aydın 0000-0002-4373-7200

İbrahim Gümüşboğa 0000-0001-8185-2237

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2022
Gönderilme Tarihi 16 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydın, İ., & Gümüşboğa, İ. (2022). İNTERNET ARACILIĞIYLA SPOR ÜRÜNÜ SATIN ALMA NİYETİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 418-431. https://doi.org/10.11616/asbi.1021530
AMA Aydın İ, Gümüşboğa İ. İNTERNET ARACILIĞIYLA SPOR ÜRÜNÜ SATIN ALMA NİYETİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI. ASBİ. Temmuz 2022;22(2):418-431. doi:10.11616/asbi.1021530
Chicago Aydın, İsmail, ve İbrahim Gümüşboğa. “İNTERNET ARACILIĞIYLA SPOR ÜRÜNÜ SATIN ALMA NİYETİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 22, sy. 2 (Temmuz 2022): 418-31. https://doi.org/10.11616/asbi.1021530.
EndNote Aydın İ, Gümüşboğa İ (01 Temmuz 2022) İNTERNET ARACILIĞIYLA SPOR ÜRÜNÜ SATIN ALMA NİYETİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 22 2 418–431.
IEEE İ. Aydın ve İ. Gümüşboğa, “İNTERNET ARACILIĞIYLA SPOR ÜRÜNÜ SATIN ALMA NİYETİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI”, ASBİ, c. 22, sy. 2, ss. 418–431, 2022, doi: 10.11616/asbi.1021530.
ISNAD Aydın, İsmail - Gümüşboğa, İbrahim. “İNTERNET ARACILIĞIYLA SPOR ÜRÜNÜ SATIN ALMA NİYETİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 22/2 (Temmuz 2022), 418-431. https://doi.org/10.11616/asbi.1021530.
JAMA Aydın İ, Gümüşboğa İ. İNTERNET ARACILIĞIYLA SPOR ÜRÜNÜ SATIN ALMA NİYETİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI. ASBİ. 2022;22:418–431.
MLA Aydın, İsmail ve İbrahim Gümüşboğa. “İNTERNET ARACILIĞIYLA SPOR ÜRÜNÜ SATIN ALMA NİYETİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, c. 22, sy. 2, 2022, ss. 418-31, doi:10.11616/asbi.1021530.
Vancouver Aydın İ, Gümüşboğa İ. İNTERNET ARACILIĞIYLA SPOR ÜRÜNÜ SATIN ALMA NİYETİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇE UYARLAMA ÇALIŞMASI. ASBİ. 2022;22(2):418-31.