Sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle birlikte aktif olarak bilgi paylaşımlarının yapıldığı, geniş kitlelere ulaşmakta aracı rol üstlenen web sayfalarının (blogların) kullanımı hızla artmıştır. Özellikle görselliğin ve tanıtım unsurlarının ön plana çıkartıldığı turizm ve gastronomi işletmeleri web sayfalarından etkin olarak yararlanmaktadır. Bireylerin gastronomi blog sayfaları aracılığıyla edinmiş oldukları bilgiler tatma davranışına olumlu etki edebilmektedir. Gastronomi bloglarının insanları etkilemeye yönelik bir çok misyonu (bilgi sunmak, rehberlik yapmak, imaj oluşturmak, siber topluluk etkisi, sosyal etki, empati yaratmak, deneyim yaşatmak) bulunmaktadır. Bu çalışmada temel olarak gastronomi bloglarının, bireylerin tatma davranışı üzerinde yarattığı etkiler incelenmiştir. Çalışma verilerinin toplanması için nicel veri toplama yöntemi olan anket tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma kapsamında gastronomi bloglarını takip eden 450 kişiyle iletişime geçilmiş 391 dönüt sağlanmıştır. Elde edilen bulgular SPSS Process programı kullanılarak analiz edilmiştir. İncelenen bulgulara göre gastronomi blogları ve tatma davranışı arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
With the introduction of social media into our lives, the use of web pages (blogs) that actively share information and play a mediator role in reaching large audiences has increased rapidly. In particular, tourism and gastronomy businesses, where visuality and promotional elements are brought to the fore, make effective use of web pages. The information obtained by individuals through gastronomy blog pages can have a positive effect on tasting behavior. Gastronomy blogs have many missions to influence people (offering information, guiding, creating an image, cyber community impact, social impact, creating empathy, providing experience). In this study basically the effects of gastronomy blogs on the tasting behavior of individuals were examined. Questionnaire technique, a quantitative data collection method, was used in order to collect the study data. Within the scope of the research, 450 people who follow gastronomy blogs were contacted and 391 feedbacks were provided. The obtained findings were analyzed using the SPSS Process program. According to the findings examined, a positive and significant relationship was found between gastronomy blogs and tasting behavior.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: 2 |