Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Qualitative Research on the Problems Experienced by University Students: Borçka Acarlar Vocational School Example

Yıl 2025, Cilt: 25 Sayı: 1, 504 - 525, 25.03.2025
https://doi.org/10.11616/asbi.1585816

Öz

The purpose of this research is to determine the problems experienced by university students and to reveal these problems concretely in the students' own words. In the study, the problems of university students were discussed in the context of a vocational school and a small city. Qualitative research method was preferred in order to identify the problems in question, to provide an understanding of student problems and thus to examine the problems from a broad perspective. Interviews were conducted face to face with 36 university students through a semi-structured interview form. Maxqda 20 package program was used to analyze the data. As a result of the research, depending on the main theme of Vocational School being located in a small city, the sub-themes of transportation problems, the district's facilities and access to health; Depending on the theme of students' general problems, sub-themes such as first separation from family, social activities, accommodation problems, adaptation problems, dormitory problems, cultural differences, nutritional problems, economic problems, longing for family and low motivation emerged. Student statements regarding these identified problems were directly quoted, interpreted and discussed.

Kaynakça

  • Adıgüzel, E., Çelik, E., Mülayim, M., Öksüz, R. H., Aba, A., & Uludağ, A. G. (2023). Üniversite Öğrencilerinde Beslenme Durumu ile Akademik Motivasyon Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Beslenme ve Diyet Dergisi, 51(3), s. 26-35.
  • Akın, M. & Özbaş, M. (2019). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Öğrencilerinin Toplu Taşımayla İlgili Sorunlarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. SSD Journal, 4(16), s. 736-747.
  • Altunöz, R. (2014). Üniversiteye Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyum Sorunu ve Çözüm Yolları. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını, Okul Sosyal Hizmeti Özel Sayısı. McKenzie, K. & Schweitzer, R. (2001). Who Succeeds at University? Factors Predicting Academic Performance in First Year Australian University Students. Higher Education Research and Development, 20(1), s. 21-33.
  • American Psychologist, 55, s. 469-480.
  • Analysis, London, UK: Sage Publications.
  • Arici, F., Ekin, Ö., & Efendioğlu, A. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Eğitimi Ve Yaşamına İlişkin Problemleri: Bir Durum Çalışması. Journal of Advanced Education Studies, 1(2), s. 79-95.
  • Arnett, J.J. (2000). Emerging adulthood: A theory of development from the late teens through the twenties.
  • Atak, H., & Çok, F. (2010). İnsan Yaşamında Yeni Bir Dönem: Beliren Yetişkinlik. Çocuk ve Gençlik Ruh Saǧlıǧı Dergisi, 17(1), s. 39-50.
  • Atak, H., Kapçı, E. G., & Çok, F. (2013). Yetişkinliğe Geçişte Bireyleşme Türleri ve Kimlik Statüleri: Üniversite Öğrencileri ve “Unutulan Yarı”. Klinik Psikiyatri Dergisi, 16(2), s. 71-82.
  • Ateş, D., & Tunçel, H. (2023). Üniversite Şehri Kriterleri: Eskişehir Örneği. Coğrafi Bilimler Dergisi, 21(2), s. 198-234. https://doi.org/10.33688/aucbd.1260029.
  • Broton, K. M. (2019). A Review of Estimates of Housing Insecurity and Homelessness Among Students in Us Higher Education. Journal of Social Distress and Homelessness, 29(1), s. 25-38.
  • Burcu, E. (2002). Üniversitede Okuyan Özürlü Öğrencilerin Sorunları: Hacettepe-Beytepe Kampüsü Öğrencileri Örneği. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 19(1), s. 83-103.
  • Charmaz, K. (2006). Constructing Grounded Theory: A Practical Guide Through Qualitative
  • Çelikkaleli, Ö., & Demir, S. (2024). Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumunun Depresyon Üzerindeki Etkisi: Öz-Düzenlemenin Aracılık Rolü. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), s. 224-246. https://doi.org/10.56677/mkuefder.1591865.
  • Demirsoy, S. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Kentleşme Süreçleri Üzerine Etkileri: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Dirimeşe, E. (2022). Üniversite Öğrencilerinin Gözünden Yoksulluk. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(3), s. 545- 559. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1139389
  • Doğan, H. & Akçalı, G. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Yaşadıkları Sosyo-Ekonomik Sorunlar Üzerine Bir İnceleme. Journal of University Research, 4(3), s. 309-316.
  • Donat, A., Bilgiç, B., Eskiocak, A., Koşar, D. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Sorunları ve Çözüm Önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 9(3), s. 451-459.
  • Erdem, A. R. (2013). Bilgi Toplumunda Üniversitenin Değişen Rolleri ve Görevleri. Yükseköğretim Dergisi, 3(2), s. 109-120.
  • Erdoğan, S., Şanli, H., & Şimşek Bekir, H. (2005). Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), s. 479-496.
  • Ergin, A., & Karataş, H. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Başarı Odaklı Motivasyon Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(4), s. 868-887.
  • Erkan, S., Özbay, Y., Çankaya, Z. C., & Terzi, Ş. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşadıkları Problemler ve Psikolojik Yardım Arama Gönüllükleri. Eğitim ve Bilim, 37(164), s. 94-107.
  • Filiz, Z. & Çemrek, F. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Barınma Sorunlarının Uygunluk Analizi ile İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), s. 207-224.
  • Gültekin, N., Çelik, A., & Nas, Z. (2008). Üniversitelerin Kuruldukları Kente Katkıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), s. 264-269.
  • Gümüş, N. (2017). Şehir Pazarlaması Bağlamında Üniversite Öğrencilerinin Şehre Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Kastamonu İlinde Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (26), s. 299-314.
  • Ilgar, M. Z., Ilgar, S. C. (2013). Nitel Bir Araştırma Deseni Olarak Gömülü Teori (Temellendirilmiş Kuram). İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), s. 197-247.
  • Işkın, M., & Sarıışık, M. (2017). Öğrencilerin Besin Tüketim Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), s. 33-42.
  • Kacur, M., & Atak, M. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Sorun Alanları ve Sorunlarla Başetme Yolları: Erciyes Üniversitesi Örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(31), s. 273-297.
  • Kara, H. Z., Aykul, M., & Pulat, A. B. (2019). Neden ve Sonuçları İtibariyle Üniversite Öğrencilerinin Barınma Sorunu. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(2), s. 78-91.
  • Kara, H. Z., Aykul, M., & Pulat, A. B. (2019). Neden Ve Sonuçları İtibariyle Üniversite Öğrencilerinin Barınma Sorunu. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(2), s. 78-91.
  • Kazu, İ. Y. (2018). Sosyo-Ekonomik Açıdan Dezavantajlı Kişilerin Eğitimleri Sırasında Karşılaştıkları Sorunlar. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi (34), s. 38-47. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.1912
  • Kızıltan, G. (2000). Başkent Üniversitesi Yiyecek İçecek İşletmeciliği Programına Kayıtlı Öğrencilerin Beslenme Bilgi Düzeyi Ve Beslenme Durumuna Beslenme Eğitiminin Etkisi. Beslenme ve Diyet Dergisi, 29, s. 34-41.
  • Kiraz, Z. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sorunları: Tokat Örneği. The Journal of Academic Social Science, 9(9), s. 521-534.
  • Koç, M., Avşaroğlu, S., & Sezer, A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), s. 483-498.
  • Korkmazer, F. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Algılarının İncelenmesi Üzerine Bir Alan Çalışması. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(20), s. 502-515.
  • Koyuncu, A. A., & Güneş, Ş. (2020). Uluslararası Öğrencilerin Yaşam Memnuniyeti: Siirt Üniversitesi Öğrencileri Örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları: 47, s. 91-118.
  • Owen, F. K., & Çelik, N. D. (2018). Yaşam Boyu Sağlıklı Yaşam Ve İyilik Hali. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 10(4), s. 440-453.
  • Özbolat, A., & Aksaç, A. (2022). Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Düzeylerinin İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 22(2), s. 273-290. https://doi.org/10.30627/cuilah.1146939.
  • Özer, S., & Dikmen, O. (2020). Farklı İllerden Gelen Üniversite Öğrencilerinin Kış Sporları Merkezlerinden Yararlanma Durumlarının Belirlenmesi: Erzurum Atatürk Üniversitesi Örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(Özel Sayı), s. 371-384.
  • Özkan, S. & Yılmaz, E. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları (Bandırma Örneği). Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 5(13), s. 155-171.
  • Özşaker, M. (2012). Gençlerin Serbest Zaman Aktivitelerine Katılamama Nedenleri Üzerine Bir İnceleme. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(1), s. 126-131.
  • Özütürker, S., & Özer, B. K. (2016). Erzincan Üniversitesi Öğrencilerinin Beslenme Alışkanlıkları ve Antropometrik Özelliklerinin Değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), s. 63-74.
  • Pedrelli, P., Nyer, M., Yeung, A., Zulauf, C., & Wilens, T. (2015). Üniversite Öğrencileri: Ruh Sağlığı Sorunları ve Tedavi Hususları. Akademik Psikiyatri, 39, s. 503-511.
  • Sahın, I., & Fırat, N. . Ş. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Sorunları. Education Sciences, 4(4), s. 1435-1449. https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Saraçoğlu, S. (1993). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Belli Başlı Problemleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Schlarb, A. A., Friedrich, A., & Claßen, M. (2017). Sleep Problems in University Students–An İntervention. Neuropsychiatric Disease and Treatment, s. 1989-2001.
  • Scott, P. (2002). Küreselleşme ve Üniversite: 21. Yüzyılın Önündeki Meydan Okumalar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(1), s. 193-208.
  • Shiah, Y. J., Huang, Y., Chang, F., Chang, C. F., & Yeh, L. C. (2013). School-Based Extracurricular Activities, Personality, Self-Concept, And College Career Development Skills İn Chinese Society. Educational Psychology, 33(2), s. 135-154.
  • Singh, A., Uijtdewilligen, L., Twisk, J.W., van Mechelen, W. & Chinapaw, M.J. (2012). Physical Activity and Performance at School: A Systematic Review of the Literature Including a Methodological Quality Assessment. Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine, 166 (1), s. 49-55.
  • Şahin, İ., Fırat, N. Ş., Zoraloğlu, Y. R., Açıkgöz, K. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Sorunları. Journal of New World Sciences Academy, 4(4), s. 1436-1449.
  • Şen, G. & Emre-Özer, Y. (2018). Üniversite Öğrencilerinin İklim Değişikliği ve Çevre Sorunları Konusundaki Farklılıklarının Değerlendirilmesi: Dokuz Eylül Üniversitesi Kamu Yönetimi Örneği. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), s. 667-688.
  • Tanner, J. L. (2006) Recentering During Emerging Adulthood: A Critical Turning Point İn Life Span Human Development. Emerging Adults İn America: Coming Of Age İn The 21st Century içinde, JJ. Arnett ve LT Tanner (ed) American Psychological Association: Washington DC., s: 21-27.
  • Tektaş, M., & Tektaş, N. (2010). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Zaman Yönetimi ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(23), s. 221-229.
  • URL1: https://artvin.ktb.gov.tr/TR-55836/borcka.html, (Erişim Tarihi: 21.01.2025).
  • URL2: https://www.borcka.bel.tr/sehrin-nufusu-ve-tarihi/, (Erişim Tarihi: 22.01.2025).
  • URL3: https://borcka.artvin.edu.tr/, (Erişim Tarihi: 22.01.2025).
  • Van Rooij, E. C., Jansen, E. P., & van de Grift, W. J. (2018). First-Year University Students’ Academic Success: The İmportance of Academic Adjustment. European Journal of Psychology of Education, 33, s. 749-767.
  • Varol, D. (2023). Kimlik Gelişiminde Sosyal Bağlamın Rolü Üzerine Bir Gözden Geçirme Çalışması. Yaşadıkça Eğitim, 37(3), s. 972-989.
  • Yağmur, Y., & Tarcan İçigen, E. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Süreci ve Rekreasyon Faaliyetlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(2), s. 227-242.
  • Yavuzer, H., Meşeci, F., Demir, İ., & Sertelin, Ç. (2005). Günümüz Üniversite Gençliğinin Sorunları. HAYEF Journal of Education, 2(1), s. 79-91.
  • Yenihan, B., Balcı, B., & Ün, Ç. B. (2020). Farklı Şehirlerden Gelen Üniversite Öğrencilerinin Yaşadıkları Sorunlar ve Sosyal Dışlanma İlişkisi: Kırklareli Üniversitesi’nde Nitel Bir Araştırma. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(1), s. 69-83.
  • Yeşilçiçek, K., & Kahriman, İ. (2010). Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Aile Ve Arkadaşlarından Algıladıkları Sosyal Destek Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(1), s. 10-21.
  • Yeşilyaprak, B. (1985). Üniversite Gençlerinin Psikolojik Sorunları. Eğitim ve Bilim, 10(57), s. 32-37.
  • Yıldırım, A. & Şimsek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 11. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, F., Göçen, S., & Yardımcı, R. (2017). Toplumsal Sorunların Çözümünde Üniversitelerin Rolü. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(12), s. 138-149.
  • Yükseköğretim Bilgi Sistemi (2024). Öğrenin Düzeyine Göre Öğrenci Sayısı, https://istatistik.yok.gov.tr/, (Erişim Tarihi: 16.09.2024).
  • Yüksel, İ. (2020). Yükseköğrenim Öğrenci Yurtlarında Barınan Öğrencilerin Gıda Güvenliğine Yönelik Tutum Ve Davranışları; Balıkesir Örneği. (Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).

Üniversite Öğrencilerinin Yaşadığı Sorunlar Üzerine Nitel Bir Araştırma: Borçka Acarlar MYO Örneği

Yıl 2025, Cilt: 25 Sayı: 1, 504 - 525, 25.03.2025
https://doi.org/10.11616/asbi.1585816

Öz

Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin yaşadıkları sorunları belirlemek ve söz konusu sorunları öğrencilerin kendi ifadeleriyle somut bir şekilde ortaya koymaktır. Çalışmada üniversite öğrencilerinin sorunları bir MYO örneğinde ve küçük bir kent kapsamında ele alınmıştır. Söz konusu sorunları tespit etmek, öğrenci sorunlarına yönelik bir kavrayışı sağlamak ve böylece geniş bir perspektifle sorunları irdeleyebilmek için nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Görüşmeler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla üniversite öğrenimine devam eden 36 öğrenci ile yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi için MAXQDA 20 paket programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda MYO’nun küçük bir kentte bulunması ana temasına bağlı olarak ulaşım sorunları, ilçenin imkanları ve sağlığa erişim alt temaları; öğrencilerin genel sorunları temasına bağlı olarak ise aileden ilk ayrılış, sosyal etkinlikler-aktiviteler, barınma sorunları, uyum sağlama problemi, yurt sorunları, kültürel farklılıklar, beslenme sorunları, ekonomik sorunlar, aile özlemi ve motivasyon düşüklüğü alt temaları ortaya çıkmıştır. Tespit edilen bu sorunlara ilişkin öğrenci ifadeleri doğrudan aktarılarak yorumlanmış ve tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, E., Çelik, E., Mülayim, M., Öksüz, R. H., Aba, A., & Uludağ, A. G. (2023). Üniversite Öğrencilerinde Beslenme Durumu ile Akademik Motivasyon Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Beslenme ve Diyet Dergisi, 51(3), s. 26-35.
  • Akın, M. & Özbaş, M. (2019). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Öğrencilerinin Toplu Taşımayla İlgili Sorunlarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. SSD Journal, 4(16), s. 736-747.
  • Altunöz, R. (2014). Üniversiteye Yeni Başlayan Öğrencilerin Uyum Sorunu ve Çözüm Yolları. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını, Okul Sosyal Hizmeti Özel Sayısı. McKenzie, K. & Schweitzer, R. (2001). Who Succeeds at University? Factors Predicting Academic Performance in First Year Australian University Students. Higher Education Research and Development, 20(1), s. 21-33.
  • American Psychologist, 55, s. 469-480.
  • Analysis, London, UK: Sage Publications.
  • Arici, F., Ekin, Ö., & Efendioğlu, A. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Eğitimi Ve Yaşamına İlişkin Problemleri: Bir Durum Çalışması. Journal of Advanced Education Studies, 1(2), s. 79-95.
  • Arnett, J.J. (2000). Emerging adulthood: A theory of development from the late teens through the twenties.
  • Atak, H., & Çok, F. (2010). İnsan Yaşamında Yeni Bir Dönem: Beliren Yetişkinlik. Çocuk ve Gençlik Ruh Saǧlıǧı Dergisi, 17(1), s. 39-50.
  • Atak, H., Kapçı, E. G., & Çok, F. (2013). Yetişkinliğe Geçişte Bireyleşme Türleri ve Kimlik Statüleri: Üniversite Öğrencileri ve “Unutulan Yarı”. Klinik Psikiyatri Dergisi, 16(2), s. 71-82.
  • Ateş, D., & Tunçel, H. (2023). Üniversite Şehri Kriterleri: Eskişehir Örneği. Coğrafi Bilimler Dergisi, 21(2), s. 198-234. https://doi.org/10.33688/aucbd.1260029.
  • Broton, K. M. (2019). A Review of Estimates of Housing Insecurity and Homelessness Among Students in Us Higher Education. Journal of Social Distress and Homelessness, 29(1), s. 25-38.
  • Burcu, E. (2002). Üniversitede Okuyan Özürlü Öğrencilerin Sorunları: Hacettepe-Beytepe Kampüsü Öğrencileri Örneği. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 19(1), s. 83-103.
  • Charmaz, K. (2006). Constructing Grounded Theory: A Practical Guide Through Qualitative
  • Çelikkaleli, Ö., & Demir, S. (2024). Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumunun Depresyon Üzerindeki Etkisi: Öz-Düzenlemenin Aracılık Rolü. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), s. 224-246. https://doi.org/10.56677/mkuefder.1591865.
  • Demirsoy, S. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Kentleşme Süreçleri Üzerine Etkileri: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Dirimeşe, E. (2022). Üniversite Öğrencilerinin Gözünden Yoksulluk. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(3), s. 545- 559. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1139389
  • Doğan, H. & Akçalı, G. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Yaşadıkları Sosyo-Ekonomik Sorunlar Üzerine Bir İnceleme. Journal of University Research, 4(3), s. 309-316.
  • Donat, A., Bilgiç, B., Eskiocak, A., Koşar, D. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Sorunları ve Çözüm Önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 9(3), s. 451-459.
  • Erdem, A. R. (2013). Bilgi Toplumunda Üniversitenin Değişen Rolleri ve Görevleri. Yükseköğretim Dergisi, 3(2), s. 109-120.
  • Erdoğan, S., Şanli, H., & Şimşek Bekir, H. (2005). Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), s. 479-496.
  • Ergin, A., & Karataş, H. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Başarı Odaklı Motivasyon Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(4), s. 868-887.
  • Erkan, S., Özbay, Y., Çankaya, Z. C., & Terzi, Ş. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşadıkları Problemler ve Psikolojik Yardım Arama Gönüllükleri. Eğitim ve Bilim, 37(164), s. 94-107.
  • Filiz, Z. & Çemrek, F. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Barınma Sorunlarının Uygunluk Analizi ile İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), s. 207-224.
  • Gültekin, N., Çelik, A., & Nas, Z. (2008). Üniversitelerin Kuruldukları Kente Katkıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), s. 264-269.
  • Gümüş, N. (2017). Şehir Pazarlaması Bağlamında Üniversite Öğrencilerinin Şehre Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Kastamonu İlinde Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (26), s. 299-314.
  • Ilgar, M. Z., Ilgar, S. C. (2013). Nitel Bir Araştırma Deseni Olarak Gömülü Teori (Temellendirilmiş Kuram). İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), s. 197-247.
  • Işkın, M., & Sarıışık, M. (2017). Öğrencilerin Besin Tüketim Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), s. 33-42.
  • Kacur, M., & Atak, M. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Sorun Alanları ve Sorunlarla Başetme Yolları: Erciyes Üniversitesi Örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(31), s. 273-297.
  • Kara, H. Z., Aykul, M., & Pulat, A. B. (2019). Neden ve Sonuçları İtibariyle Üniversite Öğrencilerinin Barınma Sorunu. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(2), s. 78-91.
  • Kara, H. Z., Aykul, M., & Pulat, A. B. (2019). Neden Ve Sonuçları İtibariyle Üniversite Öğrencilerinin Barınma Sorunu. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(2), s. 78-91.
  • Kazu, İ. Y. (2018). Sosyo-Ekonomik Açıdan Dezavantajlı Kişilerin Eğitimleri Sırasında Karşılaştıkları Sorunlar. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi (34), s. 38-47. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.1912
  • Kızıltan, G. (2000). Başkent Üniversitesi Yiyecek İçecek İşletmeciliği Programına Kayıtlı Öğrencilerin Beslenme Bilgi Düzeyi Ve Beslenme Durumuna Beslenme Eğitiminin Etkisi. Beslenme ve Diyet Dergisi, 29, s. 34-41.
  • Kiraz, Z. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sorunları: Tokat Örneği. The Journal of Academic Social Science, 9(9), s. 521-534.
  • Koç, M., Avşaroğlu, S., & Sezer, A. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), s. 483-498.
  • Korkmazer, F. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Algılarının İncelenmesi Üzerine Bir Alan Çalışması. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(20), s. 502-515.
  • Koyuncu, A. A., & Güneş, Ş. (2020). Uluslararası Öğrencilerin Yaşam Memnuniyeti: Siirt Üniversitesi Öğrencileri Örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları: 47, s. 91-118.
  • Owen, F. K., & Çelik, N. D. (2018). Yaşam Boyu Sağlıklı Yaşam Ve İyilik Hali. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 10(4), s. 440-453.
  • Özbolat, A., & Aksaç, A. (2022). Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Düzeylerinin İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 22(2), s. 273-290. https://doi.org/10.30627/cuilah.1146939.
  • Özer, S., & Dikmen, O. (2020). Farklı İllerden Gelen Üniversite Öğrencilerinin Kış Sporları Merkezlerinden Yararlanma Durumlarının Belirlenmesi: Erzurum Atatürk Üniversitesi Örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(Özel Sayı), s. 371-384.
  • Özkan, S. & Yılmaz, E. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları (Bandırma Örneği). Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 5(13), s. 155-171.
  • Özşaker, M. (2012). Gençlerin Serbest Zaman Aktivitelerine Katılamama Nedenleri Üzerine Bir İnceleme. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(1), s. 126-131.
  • Özütürker, S., & Özer, B. K. (2016). Erzincan Üniversitesi Öğrencilerinin Beslenme Alışkanlıkları ve Antropometrik Özelliklerinin Değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), s. 63-74.
  • Pedrelli, P., Nyer, M., Yeung, A., Zulauf, C., & Wilens, T. (2015). Üniversite Öğrencileri: Ruh Sağlığı Sorunları ve Tedavi Hususları. Akademik Psikiyatri, 39, s. 503-511.
  • Sahın, I., & Fırat, N. . Ş. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Sorunları. Education Sciences, 4(4), s. 1435-1449. https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Saraçoğlu, S. (1993). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Belli Başlı Problemleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Schlarb, A. A., Friedrich, A., & Claßen, M. (2017). Sleep Problems in University Students–An İntervention. Neuropsychiatric Disease and Treatment, s. 1989-2001.
  • Scott, P. (2002). Küreselleşme ve Üniversite: 21. Yüzyılın Önündeki Meydan Okumalar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(1), s. 193-208.
  • Shiah, Y. J., Huang, Y., Chang, F., Chang, C. F., & Yeh, L. C. (2013). School-Based Extracurricular Activities, Personality, Self-Concept, And College Career Development Skills İn Chinese Society. Educational Psychology, 33(2), s. 135-154.
  • Singh, A., Uijtdewilligen, L., Twisk, J.W., van Mechelen, W. & Chinapaw, M.J. (2012). Physical Activity and Performance at School: A Systematic Review of the Literature Including a Methodological Quality Assessment. Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine, 166 (1), s. 49-55.
  • Şahin, İ., Fırat, N. Ş., Zoraloğlu, Y. R., Açıkgöz, K. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Sorunları. Journal of New World Sciences Academy, 4(4), s. 1436-1449.
  • Şen, G. & Emre-Özer, Y. (2018). Üniversite Öğrencilerinin İklim Değişikliği ve Çevre Sorunları Konusundaki Farklılıklarının Değerlendirilmesi: Dokuz Eylül Üniversitesi Kamu Yönetimi Örneği. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), s. 667-688.
  • Tanner, J. L. (2006) Recentering During Emerging Adulthood: A Critical Turning Point İn Life Span Human Development. Emerging Adults İn America: Coming Of Age İn The 21st Century içinde, JJ. Arnett ve LT Tanner (ed) American Psychological Association: Washington DC., s: 21-27.
  • Tektaş, M., & Tektaş, N. (2010). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Zaman Yönetimi ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(23), s. 221-229.
  • URL1: https://artvin.ktb.gov.tr/TR-55836/borcka.html, (Erişim Tarihi: 21.01.2025).
  • URL2: https://www.borcka.bel.tr/sehrin-nufusu-ve-tarihi/, (Erişim Tarihi: 22.01.2025).
  • URL3: https://borcka.artvin.edu.tr/, (Erişim Tarihi: 22.01.2025).
  • Van Rooij, E. C., Jansen, E. P., & van de Grift, W. J. (2018). First-Year University Students’ Academic Success: The İmportance of Academic Adjustment. European Journal of Psychology of Education, 33, s. 749-767.
  • Varol, D. (2023). Kimlik Gelişiminde Sosyal Bağlamın Rolü Üzerine Bir Gözden Geçirme Çalışması. Yaşadıkça Eğitim, 37(3), s. 972-989.
  • Yağmur, Y., & Tarcan İçigen, E. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Süreci ve Rekreasyon Faaliyetlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(2), s. 227-242.
  • Yavuzer, H., Meşeci, F., Demir, İ., & Sertelin, Ç. (2005). Günümüz Üniversite Gençliğinin Sorunları. HAYEF Journal of Education, 2(1), s. 79-91.
  • Yenihan, B., Balcı, B., & Ün, Ç. B. (2020). Farklı Şehirlerden Gelen Üniversite Öğrencilerinin Yaşadıkları Sorunlar ve Sosyal Dışlanma İlişkisi: Kırklareli Üniversitesi’nde Nitel Bir Araştırma. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(1), s. 69-83.
  • Yeşilçiçek, K., & Kahriman, İ. (2010). Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Aile Ve Arkadaşlarından Algıladıkları Sosyal Destek Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(1), s. 10-21.
  • Yeşilyaprak, B. (1985). Üniversite Gençlerinin Psikolojik Sorunları. Eğitim ve Bilim, 10(57), s. 32-37.
  • Yıldırım, A. & Şimsek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 11. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H., (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, F., Göçen, S., & Yardımcı, R. (2017). Toplumsal Sorunların Çözümünde Üniversitelerin Rolü. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(12), s. 138-149.
  • Yükseköğretim Bilgi Sistemi (2024). Öğrenin Düzeyine Göre Öğrenci Sayısı, https://istatistik.yok.gov.tr/, (Erişim Tarihi: 16.09.2024).
  • Yüksel, İ. (2020). Yükseköğrenim Öğrenci Yurtlarında Barınan Öğrencilerin Gıda Güvenliğine Yönelik Tutum Ve Davranışları; Balıkesir Örneği. (Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi, Sosyal Psikoloji
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nurullah Yelboğa 0000-0001-8281-7070

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2025
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2024
Kabul Tarihi 12 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yelboğa, N. (2025). Üniversite Öğrencilerinin Yaşadığı Sorunlar Üzerine Nitel Bir Araştırma: Borçka Acarlar MYO Örneği. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 25(1), 504-525. https://doi.org/10.11616/asbi.1585816
AMA Yelboğa N. Üniversite Öğrencilerinin Yaşadığı Sorunlar Üzerine Nitel Bir Araştırma: Borçka Acarlar MYO Örneği. ASBİ. Mart 2025;25(1):504-525. doi:10.11616/asbi.1585816
Chicago Yelboğa, Nurullah. “Üniversite Öğrencilerinin Yaşadığı Sorunlar Üzerine Nitel Bir Araştırma: Borçka Acarlar MYO Örneği”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 25, sy. 1 (Mart 2025): 504-25. https://doi.org/10.11616/asbi.1585816.
EndNote Yelboğa N (01 Mart 2025) Üniversite Öğrencilerinin Yaşadığı Sorunlar Üzerine Nitel Bir Araştırma: Borçka Acarlar MYO Örneği. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 25 1 504–525.
IEEE N. Yelboğa, “Üniversite Öğrencilerinin Yaşadığı Sorunlar Üzerine Nitel Bir Araştırma: Borçka Acarlar MYO Örneği”, ASBİ, c. 25, sy. 1, ss. 504–525, 2025, doi: 10.11616/asbi.1585816.
ISNAD Yelboğa, Nurullah. “Üniversite Öğrencilerinin Yaşadığı Sorunlar Üzerine Nitel Bir Araştırma: Borçka Acarlar MYO Örneği”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 25/1 (Mart 2025), 504-525. https://doi.org/10.11616/asbi.1585816.
JAMA Yelboğa N. Üniversite Öğrencilerinin Yaşadığı Sorunlar Üzerine Nitel Bir Araştırma: Borçka Acarlar MYO Örneği. ASBİ. 2025;25:504–525.
MLA Yelboğa, Nurullah. “Üniversite Öğrencilerinin Yaşadığı Sorunlar Üzerine Nitel Bir Araştırma: Borçka Acarlar MYO Örneği”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, c. 25, sy. 1, 2025, ss. 504-25, doi:10.11616/asbi.1585816.
Vancouver Yelboğa N. Üniversite Öğrencilerinin Yaşadığı Sorunlar Üzerine Nitel Bir Araştırma: Borçka Acarlar MYO Örneği. ASBİ. 2025;25(1):504-25.