Bu araştırmada, şehirlerin gündelik yaşamı turistik bir ürün olabilir mi? sorusuna cevap aranmaktadır. Bu bağlamda yapılandırılmış görüşme formu, kolayda örnekleme yöntemi ile son iki yılda tatile gitmiş olan Türk turistlere çevrimiçi bir şekilde ulaştırılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre tatil için gidilen şehirlerin gündelik yaşamını deneyimlemeyi kolaylaştıran ve zorlaştıran faktörlerin başında ulaşım olanakları gelmektedir. Bununla birlikte tatil için gidilen şehirlerin gündelik yaşamını deneyimlemeyi kolaylaştıran diğer bir faktörün ise şehrin turizm rota\faaliyetlerinin harita ve dokümanları ve şehirle ilgili sosyal medya paylaşımları olduğu tespit edilmiştir.
Kitle Turizmi Şehirler Gündelik Yaşam Turistik Ürün Turistik Yoğunlaşma.
This research seeks to answer the question of whether the daily life of cities can be a touristic product. In this context, using a convenience sampling method, a structured interview form was delivered online to Turkish tourists who went on holiday in the last two years. According to the results obtained from the research, transportation facilities are among the main factors that make it easier and harder to experience the daily life of cities visited for a holiday. In addition, it has been determined that another factor that makes it easier to experience the daily life of cities visited for a holiday is the maps and documents of the city's tourism routes/activities and social media posts about the city.
Mass Tourism Cities Everyday Life Tourist Product Tourist Concentration.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürlerarası İletişim, Turizm Öngörüsü |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 1 |