Bu çalışmada, Ondokuz Mayıs üniversitesi öğrencilerinin boş zaman tutumlarının incelemesi amaçlanmıştır. Bu çalışma Spor Bilimleri, Sağlık Bilimleri, İktisadi ve İdari Bilimler ve İlahiyat Fakültesi’nde öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 400 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin boş zaman tutumları belirlemek amacıyla Ragheb ve Beard (1982)’ın geliştirmiş olduğu Akgül ve Gürbüz (2011) Türkçe uyarladığı “Boş Zaman Tutum Ölçeği” kullanıldı. Üniversite öğrencilerinin bilgisayar oyunu oynama ve cinsiyet durumuna göre boş zaman tutumları duyuşsal, bilişsel ve davranışsal alt boyutlarında anlamlı farklılık bulunmadı (p>0,05). Üniversite öğrencilerinin gelir durumuna göre boş zaman tutum düzeyleri duyuşsal ve bilişsel alt boyutlarda anlamlı farklılık tespit edilmedi (p>0.05). Ancak, davranışsal alt boyutunda anlamlı farklılık bulundu (p<0.05). Öğrencilerinin fakülte durumuna göre boş zaman tutumları duyuşsal, bilişsel ve davranışsal alt boyutlarda anlamlı farklılık bulundu (p<0,05). Sonuç olarak üniversite öğrencilerin gelir durumunun davranışsal tutum alt boyutunu etkilediği görüldü. Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin boş zaman tutum puanlarının diğer fakültelere göre yüksek olduğu görüldü. Genel anlamda öğrencilerin boş zaman tutum ortalamalarının düşük olduğu söylenebilir. Üniversite içerisinde yetkililer tarafından öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirebilecek uygun ortamların sağlanması önerilmektedir.
Yok
Yok
Yok
The purpose of this study is to investigate the leisure time attitude of Ondokuz Mayıs University students. This study consists of 400 students who study in the faculties of sport, health, economics and management and theology and participate voluntarily in the study. In order to determine students' leisure time attitudes, the "Leisure Attitude Scale" developed by Ragheb and Beard (1982) and adapted into Turkish by Akgül and Gürbüz (2011) was used. No significant difference was found in the affective, cognitive and behavioral sub-dimensions of university students' leisure time attitudes according to computer game playing and gender (p>0.05). No significant difference was found in the affective and cognitive sub-dimensions of students' leisure attitude levels according to income (p>0.05). However, a significant difference was found in the behavioral sub-dimension (p<0.05). A significant difference was found in the affective, cognitive and behavioral sub-dimensions of students' leisure attitudes according to their faculty status (p<0.05). As a result, it was seen that the income status of university students affected the behavioral attitude sub-dimension. It turned out that the scores of students of the Faculty of Physical Education regarding their free time were higher than those of other faculties. In general, it can be said that the average values of students' leisure attitudes are low. It is recommended by the authorities within the university to provide suitable environments where students can spend their free time.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .