Beden eğitimi dersinin çocukların mutluluk düzeylerine ve beden takdir düzeylerine ne ölçüde etki ettiği çeşitli değişkenlere göre incelemek ve beden takdir düzeyinin çocukların mutluluk seviyesini etkileyip etkilemediğini araştırmak çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Beden eğitimi dersinin çocukların mutluluk düzeyine ve beden takdirine ilişkin etkilerinin incelendiği bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, Kırşehir ve Ardahan’daki 7-14 yaş aralığındaki çocuklardır. Örneklem grubunu ise evren içerisinde rastgele yöntem ile seçilen gönüllü 403 çocuk oluşturmaktadır. Beden eğitimi dersinin öğrencilerin mutluluk düzeyine ve beden takdirine ilişkin etkilerinin incelendiği bu araştırmada ilgili kaynaklar taranmıştır. Gerekli izinler alınan araştırmada cinsiyet, okul seviyesi, yaş ve derse giren öğretmen değişkenlerinden oluşmaktadır. Uğraş ve Serbes (2019) tarafından geliştirilen ‘’Mutluluk Düzeyi’’ ve Yam (2019) tarafından geliştirilen ‘’Çocuklar İçin Beden Takdir Ölçeği’’ izinler alınarak kullanılmıştır. Ölçeklerden alınan aritmetik ortalama, yüzde, frekans, t testi, anova testleri, beden eğitimi dersi mutluluk düzeyi ile çocuklar için beden takdir düzeyi arasındaki ilişkiyi bulmak için pearson korelasyon analizleri ve regresyon analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak beden takdir düzeyi ortalamasının yüksek olması bireyi mutlu da edebileceği durumu ortaya çıkmıştır.
The aim of the study is to examine how physical education lesson affects children's happiness levels and body appreciation levels according to various variables and to investigate whether body appreciation level affects children's happiness level. A descriptive survey model was used in this study in which the effects of physical education lesson on children's happiness level and body appreciation were examined. The population of the research is children between the ages of 7-14 in Kırşehir and Ardahan. The sample group consists of 403 volunteer children selected randomly in the universe. In this study, in which the effects of physical education lesson on students' happiness level and body appreciation were examined, relevant sources were scanned. In the research for which the necessary permissions were obtained, the variables consisted of gender, school level, age and teachers attending the course. "Happiness Level" developed by Uğraş and Serbes (2019) and "Body Appreciation Scale for Children" developed by Yam (2019) were used with permission. Pearson correlation analyzes and regression analyzes were performed to find the relationship between arithmetic mean, percentage, frequency, t-test, anova tests, physical education lesson happiness level and body appreciation level for children. As a result, it has emerged that a high body appreciation level can make the individual happy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .