Çalışmak, bir işle uğraşmak insan hayatının en önemli olaylarından birisidir. İnsanlar hayatının önemli bir kısmını çalışarak geçirirler. Dolayısıyla işin insan hayatını etkileyen bir yönü vardır. Bu etki nedeniyle insanlar işleriyle kendileri arasında güçlü bir bağ oluştururlar. Bu araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin işe bağlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubunu, basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre seçilen ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 78’i kadın, 105’i erkek olmak üzere toplam 183 Beden Eğitimi Öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada “İş Yaşamında Öznel İyi Oluş: Utrecht İşe Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin demografik özelliklerine ait bulgular için frekans ve yüzde; Beden Eğitimi Öğretmenlerinin işe bağlılık düzeylerini belirlemek için aritmetik ortalama ve standart sapma; ilişkisiz ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması için Varyans analizi (Tek Yönlü ANOVA, bağımsız örneklem t-testi), anlamlı farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Beden Öğretmenlerinin işe bağlılık düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca kadın katılımcı öğretmenlerinin kendilerini işlerine daha çok adadıkları, yüksek lisans mezunu olan katılımcı öğretmenlerin işlerine daha az yoğunlaştıkları görülmüştür.
Working, dealing with a job is one of the most important events in human life. People spend an important part of their lives working. Therefore, work has an aspect that affects human life. Because of this effect, people form a strong bond between their work and themselves. In this study, it was aimed to examine the work engagement levels of physical education teachers according to various variables. In the research, general survey model was used. The research group consisted of a total of 183 Physical Education Teachers, 78 of whom were female and 105 were male, who were selected according to the simple random sampling method and participated in the research voluntarily. In the research, “Subjective Well-Being at Work: Utrecht Work Engagement Scale” was used. In the analysis of the data, frequency and percentage for the findings of the demographic characteristics of the Physical Education Teachers; Arithmetic mean and standard deviation to determine physical education teachers' work engagement levels; Analysis of Variance (One-Way ANOVA, independent sample t-test) was used to compare mean scores in unrelated measures, and Tukey's test was used to determine between which groups there was a significant difference. As a result of the research, it was seen that the physical teachers had a high level of work engagement. In addition, it has been observed that female participant teachers are more devoted to their work, and participant teachers who have a master's degree focus less on their work.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 3 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .