Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fiziksel Aktivite Programının Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeyine Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 81 - 87, 25.12.2019

Öz

Bu araştırmada, fiziksel
aktivite programının üniversite öğrencilerinin benlik saygısı düzeyine etkisinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Ön test-son test kontrol grupsuz deneme modelinin
kullanıldığı bu araştırmaya, 16’sı kadın, 32’si erkek toplam 48 öğrenci
katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Arıcak (1999) tarafından
geliştirilen 5 boyuttan oluşan ölçme aracı kullanılmıştır. Örneklem grubu
üzerinden elde edilen verilerin analizinde, betimsel istatikler (ort, ss, yüzde
ve frekans) ve paired sample t testinden yararlanılmıştır. Üniversite
öğrencilerine fiziksel aktivite programı uygulanmadan önceki ve sonraki Benlik
Değeri, Depresif Duygulanım, Kendine Yetme ve Toplam puanları arasında son test
lehine anlamlı farklılık belirlenmiştir. Üniversite öğrencilerine fiziksel
aktivite programı uygulanmadan önceki ve sonraki Özgüven, Başarma ve Üretkenlik
puanları arasında anlamlı farklılık tespit edilememiştir. Bu sonuç, fiziksel
aktivite programının üniversite öğrencilerinin Özgüven, Başarma ve Üretkenlik puanları
üzerinde etkili olmadığı şeklinde ifade edilebilir.

Kaynakça

  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Pintrich, P. R. (2000). The role of motivation ın promoting and sustaining self-regulated learning. Smith, P. K. (Ed.), Psychology of Education: Major Themes: Pupils And Learning. Londra, İngiltere.
  • Cobb, R. J. (2003). The relationship between self-regulated learning behaviors and academic performance in web-based courses. Doktora Tezi. Virginia Polytechnic Institute and State Üniversitesi, ABD. İnternet’ten 7 Kasım 2005’de http://www.umi.com/dissertations/gateaway adresinden alınmıştır.
  • Brown, J. D.; Dutton, K. A. & Cook, K. E. (2001). From the top down: self-esteem and self evaluation. Cognition and Emotion, 15, 615-631. Web üzerinde: http://faculty.washington.edu/jdb/articles/Top.pdf.
  • Hasırcı, S., (2000). Sporda Denetim Odağı. Bağırgan Publication, İzmir, 7-92.
  • İlhan, L. (2008). Eğitilebilir zihinsel engelli çocuklarda beden eğitimi ve sporun sosyalleşme düzeylerine etkisi. Kastamonu eğitim dergisi, 16(1), 315-324.
  • Karasar N., (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayınevi.
  • Arıcak, O.T. (1999). Grupla Psikolojik Danışma Yoluyla Benlik Saygısı ve Mesleki Benlik Saygısının Geliştirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gencer, E., ve İlhan, L., (2009). Badminton Sporcularının Benlik Saygısı Yapılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. 4. Raket Sporları Sempozyumu, 40-47.
  • Balat Uyanık, G., ve Akman, B., (2004). Farklı Sosyo Ekonomik Düzeydeki Lise Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 175183.
  • Kawabata T, Cross D, Nishioka N, Shimai S., (1999). Relationship Between Self-Esteem and Smoking Behavior Among Japanese Early Adolescents: Initial Results from a Three Year Study, Journal of School Health, 69,7, pp. 280-284.
  • Reynolds, M. W., Wallace, J., Hill, T. F., Weist, M. D., Nabors, L. A., (2001). The Relationship Between Gender, Depression, And Self-Esteem In Children Who Have Witnessed Domestic Violence. Child Abuse Negl., 25(9), pp.1201- 1206.
  • Erman, K, A., Şahan A, Can S (2004) Sporcu bayan ve erkeklerin benlik saygısı düzeylerinin karşılaştırılması. 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Antalya.
  • Aşçı, F, H., Gökmen, H., Tiryaki, G., Öner, U. (1993). Liseli Erkek Sporcuların ve Sporcu Olmayanların Benlik Kavramları, Spor Bilimleri Dergisi, 4(1): 34-43.
  • Ayyash-Abdo, H., ve Alamuddin, R. (2007). Predictors of Subjective Well-Being Among College Youth İn Lebanon. The Journal of Social Psychology, 1473) , pp. 265–284.
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 81 - 87, 25.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Pintrich, P. R. (2000). The role of motivation ın promoting and sustaining self-regulated learning. Smith, P. K. (Ed.), Psychology of Education: Major Themes: Pupils And Learning. Londra, İngiltere.
  • Cobb, R. J. (2003). The relationship between self-regulated learning behaviors and academic performance in web-based courses. Doktora Tezi. Virginia Polytechnic Institute and State Üniversitesi, ABD. İnternet’ten 7 Kasım 2005’de http://www.umi.com/dissertations/gateaway adresinden alınmıştır.
  • Brown, J. D.; Dutton, K. A. & Cook, K. E. (2001). From the top down: self-esteem and self evaluation. Cognition and Emotion, 15, 615-631. Web üzerinde: http://faculty.washington.edu/jdb/articles/Top.pdf.
  • Hasırcı, S., (2000). Sporda Denetim Odağı. Bağırgan Publication, İzmir, 7-92.
  • İlhan, L. (2008). Eğitilebilir zihinsel engelli çocuklarda beden eğitimi ve sporun sosyalleşme düzeylerine etkisi. Kastamonu eğitim dergisi, 16(1), 315-324.
  • Karasar N., (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayınevi.
  • Arıcak, O.T. (1999). Grupla Psikolojik Danışma Yoluyla Benlik Saygısı ve Mesleki Benlik Saygısının Geliştirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gencer, E., ve İlhan, L., (2009). Badminton Sporcularının Benlik Saygısı Yapılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. 4. Raket Sporları Sempozyumu, 40-47.
  • Balat Uyanık, G., ve Akman, B., (2004). Farklı Sosyo Ekonomik Düzeydeki Lise Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 175183.
  • Kawabata T, Cross D, Nishioka N, Shimai S., (1999). Relationship Between Self-Esteem and Smoking Behavior Among Japanese Early Adolescents: Initial Results from a Three Year Study, Journal of School Health, 69,7, pp. 280-284.
  • Reynolds, M. W., Wallace, J., Hill, T. F., Weist, M. D., Nabors, L. A., (2001). The Relationship Between Gender, Depression, And Self-Esteem In Children Who Have Witnessed Domestic Violence. Child Abuse Negl., 25(9), pp.1201- 1206.
  • Erman, K, A., Şahan A, Can S (2004) Sporcu bayan ve erkeklerin benlik saygısı düzeylerinin karşılaştırılması. 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Antalya.
  • Aşçı, F, H., Gökmen, H., Tiryaki, G., Öner, U. (1993). Liseli Erkek Sporcuların ve Sporcu Olmayanların Benlik Kavramları, Spor Bilimleri Dergisi, 4(1): 34-43.
  • Ayyash-Abdo, H., ve Alamuddin, R. (2007). Predictors of Subjective Well-Being Among College Youth İn Lebanon. The Journal of Social Psychology, 1473) , pp. 265–284.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Oğuz Kaan Esentürk 0000-0002-0566-838X

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 2 Ekim 2019
Kabul Tarihi 9 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Esentürk, O. K. (2019). Fiziksel Aktivite Programının Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeyine Etkisi. Mediterranean Journal of Sport Science, 2(2), 81-87.

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366