Bu araştırmada, fiziksel
aktivite programının üniversite öğrencilerinin benlik saygısı düzeyine etkisinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Ön test-son test kontrol grupsuz deneme modelinin
kullanıldığı bu araştırmaya, 16’sı kadın, 32’si erkek toplam 48 öğrenci
katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Arıcak (1999) tarafından
geliştirilen 5 boyuttan oluşan ölçme aracı kullanılmıştır. Örneklem grubu
üzerinden elde edilen verilerin analizinde, betimsel istatikler (ort, ss, yüzde
ve frekans) ve paired sample t testinden yararlanılmıştır. Üniversite
öğrencilerine fiziksel aktivite programı uygulanmadan önceki ve sonraki Benlik
Değeri, Depresif Duygulanım, Kendine Yetme ve Toplam puanları arasında son test
lehine anlamlı farklılık belirlenmiştir. Üniversite öğrencilerine fiziksel
aktivite programı uygulanmadan önceki ve sonraki Özgüven, Başarma ve Üretkenlik
puanları arasında anlamlı farklılık tespit edilememiştir. Bu sonuç, fiziksel
aktivite programının üniversite öğrencilerinin Özgüven, Başarma ve Üretkenlik puanları
üzerinde etkili olmadığı şeklinde ifade edilebilir.
Fiziksel Aktivite Programı Üniversite Öğrencileri Benlik Saygısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .