Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmen Adaylarının Halk Oyunları Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 15 - 23, 28.06.2020
https://doi.org/10.38021/asbid.694249

Öz

Bu çalışma Beden Eğitimi ve Spor öğretmen adaylarının halk oyunları tutumlarını incelenmek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Düzce Üniversitesi ve Kastamonu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören ve Halk Oyunları Dersi almış 87’si kadın (%35,8) ve 156’sı erkek (%64,2) olmak üzere toplam 243 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma da veri toplama aracı olarak, Turan (2015) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi Öğretmen Adayları İçin Halk Oyunları Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için (SPSS) 22.0 paket programı kullanılmıştır. Yapılan normallik testi sonucunda, halk oyunları dersi tutumlarına ilişkin elde edilen p değeri 0,05 ten küçük olduğu için non-parametrik testler kullanılmıştır. İkili gruplarda Mann-Whitney U, çoklu gruplarda Kruskal Wallis Testi, Kruskal Wallis uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi (p<0.05) olarak kabul edilmiştir Sonuç olarak beden eğitimi öğretmen adaylarının, halk oyunları dersi tutum ölçeği verilerine göre; yaş, sınıf değişkenlerine göre istatiksel olarak anlamlı bir fark görülmezken, cinsiyet değişkenine göre erkek beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersi tutumlarının daha olumlu bir görüşte oldukları ortaya konulmuştur. Araştırmaya katılan Düzce ve Kastamonu da eğitim gören öğretmen adaylarının halk oyunları dersi tutum ölçeği toplam puan üzerinden karşılaştırıldığında sonuç olarak; Düzce Üniversitesinde eğitim gören beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersi tutumlarının daha olumlu bir görüşte oldukları ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Turan. Z. (2015). Beden eğitimi öğretmen adayları için halk oyunları dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:XII. Sayı:I. 202-222.
  • Karakaş, M. E. (2018) Spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin Türk halk oyunları hakkındaki görüşleri Marmara Üniversitesi: Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Pelin Ustaoğlu Hoşver 0000-0001-6681-7628

Kadir Tiryaki 0000-0003-4808-6002

Mensur Pehlivan Bu kişi benim 0000-0001-8097-5526

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 25 Şubat 2020
Kabul Tarihi 4 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ustaoğlu Hoşver, P., Tiryaki, K., & Pehlivan, M. (2020). Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmen Adaylarının Halk Oyunları Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 15-23. https://doi.org/10.38021/asbid.694249

  Flag Counter     


27208
Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


26245 26366