Giriş ve Amaç: Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin Kariyer değerlerinin demografik değişkenlere göre nasıl şekillendiğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın örneklemini Çukurova Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi bünyesinde bulunan Antrenörlük, Beden eğitimi öğretmenliği ve Spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören 222 öğrenci oluşturmaktadır.
Yöntem: Araştırmada veri toplama aracı olarak Schein’in (1996) kariyer değerleri kuramını oluşturan ve Halis (2016) tarafından Türkçeye uyarlanan Kariyer Değerleri Ölçeğinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin cinsiyet, yaş, akademik bölüm, bölümü seçme durumu, lisanslı sporculuk durumu değişkenleri demografik faktörler olarak incelenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilere ait demografik bilgiler yüzdelik ve frekans yardımı ile hesaplanmıştır. Araştırma verileri normal dağılım gösterdiği için parametrik testlerden bağımsız örneklem t- testi ve tek yönlü varyans analizi istatistiki tekniklerden yararlanılmıştır. Anova tekniğinde anlamlı farklılık bulunduğunda bu farklılığın hangi gruplar arasında oluştuğunu görebilmek için Scheffe testi yapılmıştır
Bulgular: Yapılan analizlerin sonucunda kariyer değerlerinde kendini gerçekleştirme, bir değer yaratma ve güç kazanma kariyer değerleri, öğrenciler tarafından önemli bulunmuştur. Saygınlık kazanma değeri ise öğrenciler tarafından en az önemli bulunan kariyer değeridir. Öğrencilerin cinsiyet değişkenleri ile kariyer değerleri boyutlarında anlamlı farklılığa rastlanmamıştır (p>05). Bir spor lisansına sahip olma, okudukları akademik bölümleri ve sınıf değişkenleri ile kariyer değerleri boyutları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur (p<.05). Aynı zamanda yaş değişkeni ile Kendini Gerçekleştirme, Otonomi ve kariyer değerleri ölçek toplamında anlamlı farklılık bulunmuştur.
Sonuç: Bu sonuçlara dayanarak spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin kariyer değerlerinin, kendini gerçekleştirme, bir değer yaratma ve güç kazanma boyutlarında şekillendiği bulunmuştur. Aynı zamanda bazı demografik özelliklerine göre kariyer değerlerinin farklılık gösterdiği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .