Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İşe Bağlılıklarının İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 2, 229 - 240, 28.08.2021
https://doi.org/10.38021/asbid.950669

Öz

Çalışmak, bir işle uğraşmak insan hayatının en önemli olaylarından birisidir. İnsanlar hayatının önemli bir kısmını çalışarak geçirirler. Dolayısıyla işin insan hayatını etkileyen bir yönü vardır. Bu etki nedeniyle insanlar işleriyle kendileri arasında güçlü bir bağ oluştururlar. Bu araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin işe bağlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubunu, basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre seçilen ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 78’i kadın, 105’i erkek olmak üzere toplam 183 Beden Eğitimi Öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada “İş Yaşamında Öznel İyi Oluş: Utrecht İşe Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin demografik özelliklerine ait bulgular için frekans ve yüzde; Beden Eğitimi Öğretmenlerinin işe bağlılık düzeylerini belirlemek için aritmetik ortalama ve standart sapma; ilişkisiz ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması için Varyans analizi (Tek Yönlü ANOVA, bağımsız örneklem t-testi), anlamlı farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Beden Öğretmenlerinin işe bağlılık düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca kadın katılımcı öğretmenlerinin kendilerini işlerine daha çok adadıkları, yüksek lisans mezunu olan katılımcı öğretmenlerin işlerine daha az yoğunlaştıkları görülmüştür.

Kaynakça

  • 1- Adekola, B. (2010). Work engagement among secondary school english teachers in nigeria. Pakistan Journal of Social Sciences, 7(2), 51-55.
  • 2-Akbulut, K. (2009). Futbol teknik adamlarının iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • 3-Aycan, A., Görün, L., ve Ertan, M. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ve örgütsel vatandaşlık davranışlarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(1), 29-41.
  • 4-Basikin, B. (2007). Vigor, dedication and absorption: Work engagement among secondary school english teachers in ındonesia. AARE Annual Conference Fremantle 2007, full conference paper. Fremantle, Australia.
  • 5-Başaran, O. (2020). Öğretmenlerin işe bağımlılık düzeyleri ile örgütsel sinizm arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Uşak Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uşak.

Examination Work Engagement of Physical Education Teachers

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 2, 229 - 240, 28.08.2021
https://doi.org/10.38021/asbid.950669

Öz

Working, dealing with a job is one of the most important events in human life. People spend an important part of their lives working. Therefore, work has an aspect that affects human life. Because of this effect, people form a strong bond between their work and themselves. In this study, it was aimed to examine the work engagement levels of physical education teachers according to various variables. In the research, general survey model was used. The research group consisted of a total of 183 Physical Education Teachers, 78 of whom were female and 105 were male, who were selected according to the simple random sampling method and participated in the research voluntarily. In the research, “Subjective Well-Being at Work: Utrecht Work Engagement Scale” was used. In the analysis of the data, frequency and percentage for the findings of the demographic characteristics of the Physical Education Teachers; Arithmetic mean and standard deviation to determine physical education teachers' work engagement levels; Analysis of Variance (One-Way ANOVA, independent sample t-test) was used to compare mean scores in unrelated measures, and Tukey's test was used to determine between which groups there was a significant difference. As a result of the research, it was seen that the physical teachers had a high level of work engagement. In addition, it has been observed that female participant teachers are more devoted to their work, and participant teachers who have a master's degree focus less on their work.

Kaynakça

  • 1- Adekola, B. (2010). Work engagement among secondary school english teachers in nigeria. Pakistan Journal of Social Sciences, 7(2), 51-55.
  • 2-Akbulut, K. (2009). Futbol teknik adamlarının iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • 3-Aycan, A., Görün, L., ve Ertan, M. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ve örgütsel vatandaşlık davranışlarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(1), 29-41.
  • 4-Basikin, B. (2007). Vigor, dedication and absorption: Work engagement among secondary school english teachers in ındonesia. AARE Annual Conference Fremantle 2007, full conference paper. Fremantle, Australia.
  • 5-Başaran, O. (2020). Öğretmenlerin işe bağımlılık düzeyleri ile örgütsel sinizm arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Uşak Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uşak.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Mehmet Hasan Selçuk 0000-0002-3392-7916

Yasin Karaca 0000-0001-6024-7679

Yayımlanma Tarihi 28 Ağustos 2021
Gönderilme Tarihi 10 Haziran 2021
Kabul Tarihi 3 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Selçuk, M. H., & Karaca, Y. (2021). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İşe Bağlılıklarının İncelenmesi. Mediterranean Journal of Sport Science, 4(2), 229-240. https://doi.org/10.38021/asbid.950669

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366