Bu araştırmanın amacı Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin akademik motivasyon, öz yeterlik ve mükemmeliyetçiliğinin onların akademik başarı düzeylerini yordama gücünü belirlenmesidir Araştırmanın örneklemini 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı Balıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören toplam 339 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanması amacıyla kişisel bilgi formu, akademik motivasyon ölçeği, akademik öz yeterlik ölçeği ve akademik mükemmeliyetçilik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin akademik motivasyon puanları cinsiyet, yaş ve sınıf değişkenine göre anlamlı farklılık gösterirken, bölüm değişkenine göre farklılığa rastlanmamıştır. Ayrıca, öğrencilerin akademik öz yeterlik puanları hiçbir değişkende anlamlı farklılık oluşturmamıştır. Öğrencilerin akademik mükemmeliyetçilik puanları, yaş ve sınıf değişkenlerinde anlamlı farklılık gösterirken, cinsiyet ve bölüm değişkeni açısından anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Ek olarak, araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyet, bölüm ve sınıf değişkenlerine göre AGNO dereceleri anlamlı farklılık olduğu, diğer yandan, yaş değişkeni açısından farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Çoklu doğrusal regresyon analizi sonucunda, motivasyonsuzluğun olumsuz yönde, öz yeterliğin ise akademik başarıyı olumlu yönde yordadığı saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, akademik başarıyı etkisi olabilecek farklı duyuşsal etmenler üzerine araştırmaların yapılması önerilmektedir.
The aim of this research was to determine the academic motivation, self-efficacy, and perfectionism of the students of the Faculty of Sport Sciences and the predictive power of academic success. The sample of the study consisted of 339 students studying at Balıkesir University Faculty of Sport Sciences in the 2021-2022 academic year. Personal information form, academic motivation scale, academic self-efficacy scale, and academic perfectionism scale were used to collect data. As a result of the research, while the academic motivation scores of the students differed significantly according to gender, age, and class variable, no difference was found according to the department variable. In addition, students' academic self-efficacy scores did not differ significantly in any of the variables. While students' academic perfectionism scores showed a significant difference in age and class variables, no significant difference was found in terms of gender and department variables. In addition, it was determined that there was a significant difference in the Grade Point Averages of the students participating in the research according to gender, department, and class variables, but there was no difference in terms of age variable. As a result of the multiple linear regression analysis, it was determined that a motivation predicted negatively, and self-efficacy predicted academic achievement positively. In line with the results obtained from the research, it is recommended to conduct research on different affective factors that may affect academic achievement.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 8 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: Özel Sayı 2 - Akademik Spor Araştırmaları Özel Sayısı |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .