Bu araştırma spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin e-spor oyunlarına ilişkin görüşlerini analiz etmek amacıyla planlanmıştır. Araştırma, e-spor oyunlarının ne olduğu, e-spor oyunu oynama da motivasyon kaynaklarını, sosyal gelişimi, psikomotor gelişimi ve sanal gerçeklik algılarını derinlemesine inceleyebilmek adına temel nitel araştırma deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın verileri, ölçüt örneklem yöntemiyle seçilen 12 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler kodlanarak temalara ayrılmış ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmada katılımcıların e-sporun, sosyal, fiziksel ve psikolojik yönden olumsuz etkilerinin olduğu, ekonomik yönden ve boş zaman faaliyetleri yönünden olumlu katkıları olduğu görüşünü benimsedikleri tespit edilmiştir. Sporun doğası, modern spor teorisi, kültürel ve tarihsel tanımları da düşünüldüğünde, sonuç olarak E-spor oyunlarının hareketsiz bir biçimde bilgisayar karşısında oynandığı için fizyolojik olarak oyunculara önemli bir katkısının olmayacağı bunun yanı sıra bazı sosyal ve psikolojik katkıları olabileceği söylenebilir.
This research was planned to analyze the opinions of the students of the faculty of sports sciences about e-sports games. The research was designed in a “qualitative research pattern” in order to examine in depth what e-sports games are, the sources of motivation in playing e-sports games, social development, psychomotor development and virtual reality perceptions. The data of the study were collected through semi-structured interviews with 12 students selected by criterion sampling method. The obtained data were coded, divided into categories and evaluated with content analysis. In the study, it was determined that the participants adopted the view that e-sports has negative effects in terms of social, physical and psychological aspects, and that it has positive contributions in terms of economic and leisure activities. Considering the nature of sports, modern sports theory and also the cultural and historical definitions, it can be said that e-sports games will not have a significant physiological contribution to the players since they are played by the computers in an inactive way. On the contrary some social and psychological contributions could be considered.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor ve Egzersiz Psikolojisi, Beden Eğitimi ve Oyun, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .