Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Yöneticisi Adaylarının Gelecek Zaman Algılarının Boş Zaman Yönetimine Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 4, 1178 - 1197, 28.12.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1340568

Öz

Bu araştırmada, spor yöneticisi adaylarının gelecek zaman algılarının boş zaman yönetimine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 akademik yılında Ankara’daki devlet üniversitelerinin Spor Bilimleri Fakültesi, Spor Yöneticiliği Bölümünde öğrenim gören 383 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde; Kişisel Bilgi Formu, Boş Zaman Yönetimi ve Gelecek Zaman Algısı ölçekleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programından faydalanılırken testlerden t-testi, ANOVA, Tukey, pearson korelasyon analizi ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Analizlerin sonucunda katılımcıların boş zaman yönetimi ölçeğinden elde ettikleri puanlar; cinsiyet, sınıf, akademik başarı düzeylerine göre istatistiki farklılık göstermektedir. Gelecek zaman algısı ölçeğinden elde ettikleri puanlar; cinsiyet, akademik başarı düzeylerine göre istatistiki olarak farklılaşmaktadır. Pearson korelasyon analizi sonucunda her iki ölçeğin bazı alt boyutlarında düzeyleri farklı olmakla birlikte istatistiki ilişki olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonucunda ise gelecek zaman algısının boş zaman yönetimini açıklamada etkili olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak: spor yöneticisi adaylarının gelecek zaman algıları ile boş zaman yönetimleri arasında pozitif yönde etki bulunmaktadır.

Kaynakça

  • Aitchison, C. C. (2005). Feminist and gender research in sport and leisure management: Understanding the social–cultural nexus of gender–power relations. Journal of Sport Management, 19(4), 422-441.
  • Akgül, B. M., ve Karaküçük, S. (2015). Boş zaman yönetimi ölçeği: Geçerlik- güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 12(2), 1867-1880.
  • Aksoy, B. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarında gelecek zaman algısı ve tükenmişlik düzeylerinin incelenmesinde Bursa Uludağ üniversitesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa, 45.
  • Aktaş, H. (2021). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin gelecek zaman algısı ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişki: Gümüşhane Üniversitesi örneği. Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 10(20), 271-299.
  • Arslan, S. (2013). Serbest zaman-rekreasyon ve serbest zaman eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 145-149.
  • Avcı, S., ve Erden, M. (2009). Gelecek zaman algısı ölçeği'nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(37), 1-4.
  • Ayyıldız Durhan, T., Kurtipek, S., ve Güngör, N. B. (2021). Leisure Education as A Predictor of Personal Growth Initiative. International Online Journal of Educational Sciences, 13(5).
  • Başar-Sarıipek, D. (2016). Zaman baskısı altında çalışma ve boş zaman algısı. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(4), 112-127.
  • Baycan, D. Y. (2020). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman doyumu ve sağlık algısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bartın, 53.
  • Baykut-Öteleş, Ş. (2018). Üniversite öğrencilerinin zaman kullanma becerilerinin akademik performans üzerine etkisi: Sakarya Üniversitesi örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(8), 12-21.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum, Pegem Akademi, 11. Baskı, Ankara
  • Codina, N., ve Pestana, J. V. (2019). Time matters differently in leisure experience for men and women: Leisure dedication and time perspective. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(14), 2513.
  • Cronbach, L.J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, 16, 297- 334.
  • Çakır, V. O. (2017). Üniversite öğrencilerin serbest zaman doyum düzeyleri ile serbest zaman yönetimleri arasındaki ilişki. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 17-27.
  • Çelik, O. B., İlhan, E. L., ve Esentürk O.K. (2015). Investigation of time management skills of college students who play sports and don't play sports. Ovidius University Annals, Series Physical Education and Sport/Science, Movement and Health, 15(2 S1), 602
  • Çetin, F. (2021). Üniversite öğrencilerinin gelecek zaman algıları ile kişilik özellikleri ve belirsizliğe tahammülsüzlük düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya, 22.
  • Çeyiz, S., ve Özbek, O. (2014). Küreselleşme ve spor etkileşimi. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 487-495.
  • Çuhadar, A. (2020). Sosyal medya kullanımı ve boş zaman yönetimi ilişkisinin incelenmesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman, 66-72.
  • Çuhadar, A., Demirel, M., Er, Y., ve Serdar, E. (2019). Lise öğrencilerinde boş zaman yönetimi ve gelecek beklentisi ilişkisi. Journal of International Social Research, 12(66), 112-123.
  • Demir, G., ve Alpullu, A. (2020). Üniversite öğrencilerinin boş zaman yönetiminin değerlendirilmesi. Eurasian Research in Sport Science, 5(1) , 94-102.
  • Demirel, M., Işık, U., Demirel, D. H., Üstün, Ü. D., ve Gümüşgül, O. (2016). Gelecek zaman algısı: Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerine yönelik bir çalışma. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 10-15.
  • Doğan, İ. (2007). Sosyoloji kavramlar ve sorunlar (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 551-570.
  • Duran, Ü. B., Güler, C., ve Çavuşoğlu, S. B. (2020). Tenis oyuncularında boş zaman yönetimi ve yaşam doyumu. Turan: Stratejik Araştırmalar Merkezi, 12(48), 302-313.
  • Dursun, A. , Özkan, M. S., ve Körler-Başkaya, Y. (2019). Ergenlerin gelecek beklentilerinin yordayıcısı olarak: Psikolojik semptomlar ve akademik başarı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1) , 121-144.
  • Gao, L., Gan, Y., Whittal, A., ve Lippke, S. (2020). Problematic internet use and perceived quality of life: Findings from a cross-sectional study investigating work-time and leisure-time internet use. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(11), 40-56.
  • García, J. A., and Ruiz, B. (2015). Exploring the role of time perspective in leisure choices: What about the balanced time perspective?. Journal of Leisure Research, 47(5), 515- 537.
  • Güçlü, N. (2001). Zaman yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 7(25), 87-106.
  • Halıcı, A., Parasız, Ö., ve Yetim, A. (2020). Sayılarla Türkiye’de spor yöneticiliği eğitimi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 25(4), 299-312.
  • Harmandar-Demirel, D., Serdar, E., ve Demirel, M. (2020). The relationship between future time perception and optimism: An example of physical education and sports school students. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(8), 109-116.
  • Hartman, C. L., Barcelona, R. J., Trauntvein, N. E., ve Hall, S. L. (2020). Well-being and leisure-time physical activity psychosocial factors predict physical activity among university students. Leisure Studies, 39(1), 156-164.
  • Husman, J. E., and Shell, D. F. (1996). Beliefs and perceptions about the future: A conceptualization and measurement of future time perspective. The XXVI International Congress of Psychology, Montreal, Canada.
  • İlhan, E. L. (2012) Examination on the healthy life style behaviors of the student-athletes inuniversity teams in Turkey Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(3), 1511-1522
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 114.
  • Kaya, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyum düzeylerinin yordayıcısı olarak yalnızlık ve gelecek zaman algısı. Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat, 21-22.
  • Köse, B., ve Uzun-Dönmez, M. (2019). Spor bilimlerinde okuyan öğrencilerin zaman yönetimi davranışları. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 82-87.
  • Kurtipek, S., Çelik, O. B., Yenel, İ. F., ve İlhan, E. L. (2016). Investıgatıon of tıme management skılls accordıng topersonalıty characteristics of university students who study sport education, Science, Movement and Health, 16(2), 520-525
  • Kurtipek, S., Güngör, N. B., Esentürk, O. K., İlhan, L., ve Yenel, F. (2020). Öğrencilerin bakış açısı ile spor yöneticiliği bölümü: Bir swot analizi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(1), 187-194. DOI: 10.33689/spormetre.621704
  • Kuykendall, L., Boemerman, L., ve Zhu, Z. (2018). The importance of leisure for subjective well-being, Handbook of Well-Being. Salt Lake City, UT: DEF Publishers, 1.
  • Küçükesmen, E., Şimşek, A., ve Türkoğlu, M. E. (2020). Önlisans öğrencilerinin sosyo- demografik özelliklerine göre boş zaman yönetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (38), 202-231.
  • Lens, W., ve Tsuzuki, M. (2005). The role of motivation and future time perspective in educational and career development. The International Conference on Careers in Context: New Challenges and Tasks for Guidance and Counseling, sunulmuş bildiri 14-16 September, Lissabon, Portugal.
  • Munusturlar, S. (2014). The effect of leisure education on self esteem and well being. Anadolu University, Institute of Health Science, PhD Thesis, Eskişehir.
  • Nurmi, J. E. (1991). How do adolescents see their future? A review of the development of futureorientation and planning. Developmental Review, 2, 1-59.
  • Nuttin, J., ve Lens W. (1985). Future Time perspective and motivation: Theory and research method. Belgium: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Shaw, B. (1971). The road to equality: Ten unpublished lectures and essays. Beacon Press, 1884-1918.
  • Shirai, T., ve Beresneviciene, D. (2005). Future orientation in culture and socio-economic changes: Lithuanian adolescents in comparison with Belgian and Japanese. Baltik Journal of Psychology, 6(1), 21-32.
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics: International edition. Pearson, 112-114.
  • Wang, W. C., Kao C. H., Huan, T. C ve Wu, C. C (2011). Free time management contributes to better quality of life: A study of undergraduate students in Taiwan. Journal of Happiness Studies, 12(4), 561-573.
  • Yaşartürk, F., Akyüz, H., ve Karataş, İ. (2018). Rekreasyon bölümü öğrencilerinin boş zaman yönetimi ile akademik başarılarını etkileyen örgütsel faktörler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 233-243.
  • Yetim, G. (2014). Boş zaman ilgileniminin boş zaman tatmini ve sadakati üzerine etkisi: Eskişehir’deki fitnes merkezleri üzerine araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir, 1.
  • Yıldız, M., Şekerci, T., ve Kırtepe, A. (2020). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin gelecek zaman algı düzeylerinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(3), 255- 262.
  • Yıldız, S., ve Tanrıverdi, H. (2018). Boş zaman yönetimi ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. 18. Ulusal Turizm Kongresi, 18-22 Ekim 2017, Mardin, 833-834.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, O. (2018). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin boş zaman değerlendirme alışkanlıkları ve zaman yönetim becerilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli, 69.
  • Yılmaz, İ., Yoncalık, O., ve Bektaş, F. (2010). Zaman yönetimi davranışı ve akademik başarı arasındaki ilişki (Spor yöneticiliği bölümü öğrencileri örnekleminde). Sport Sciences, 5(3), 187-194.

The Effect Of Future Time Perceptions Of Sports Manager Candidates On Leisure Management

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 4, 1178 - 1197, 28.12.2023
https://doi.org/10.38021/asbid.1340568

Öz

In this study, it is aimed to examine the effect of future time perceptions of sports manager candidates on leisure management. The study group of the research consists of 383 students studying at the Sports Sciences Faculty, Sports Management Department of state universities in Ankara in the 2020-2021 academic year. In the data collection process; Personal Information Form, Leisure Management and Future Time Perception scales were used. While the SPSS package program was used in the analysis of the data obtained, t-test, ANOVA, Tukey, pearson correlation analysis and regression analysis were used. As a result of the analysis, the scores obtained by the participants from the leisure management scale; differs statistically according to gender, class and academic achievement levels. The scores they obtained from the future time perception scale; gender differs statistically according to academic achievement levels. As a result of Pearson correlation analysis, it was determined that there was a statistical relationship, although the levels were different in some sub-dimensions of both scales. As a result of the regression analysis, it was determined that the perception of future time is effective in explaining the leisure management. As a result: there is a positive effect between the future time perceptions of the sports manager candidates and their leisure management.

Kaynakça

  • Aitchison, C. C. (2005). Feminist and gender research in sport and leisure management: Understanding the social–cultural nexus of gender–power relations. Journal of Sport Management, 19(4), 422-441.
  • Akgül, B. M., ve Karaküçük, S. (2015). Boş zaman yönetimi ölçeği: Geçerlik- güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 12(2), 1867-1880.
  • Aksoy, B. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarında gelecek zaman algısı ve tükenmişlik düzeylerinin incelenmesinde Bursa Uludağ üniversitesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa, 45.
  • Aktaş, H. (2021). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin gelecek zaman algısı ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişki: Gümüşhane Üniversitesi örneği. Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 10(20), 271-299.
  • Arslan, S. (2013). Serbest zaman-rekreasyon ve serbest zaman eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 145-149.
  • Avcı, S., ve Erden, M. (2009). Gelecek zaman algısı ölçeği'nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(37), 1-4.
  • Ayyıldız Durhan, T., Kurtipek, S., ve Güngör, N. B. (2021). Leisure Education as A Predictor of Personal Growth Initiative. International Online Journal of Educational Sciences, 13(5).
  • Başar-Sarıipek, D. (2016). Zaman baskısı altında çalışma ve boş zaman algısı. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(4), 112-127.
  • Baycan, D. Y. (2020). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman doyumu ve sağlık algısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bartın, 53.
  • Baykut-Öteleş, Ş. (2018). Üniversite öğrencilerinin zaman kullanma becerilerinin akademik performans üzerine etkisi: Sakarya Üniversitesi örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(8), 12-21.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum, Pegem Akademi, 11. Baskı, Ankara
  • Codina, N., ve Pestana, J. V. (2019). Time matters differently in leisure experience for men and women: Leisure dedication and time perspective. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(14), 2513.
  • Cronbach, L.J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, 16, 297- 334.
  • Çakır, V. O. (2017). Üniversite öğrencilerin serbest zaman doyum düzeyleri ile serbest zaman yönetimleri arasındaki ilişki. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 17-27.
  • Çelik, O. B., İlhan, E. L., ve Esentürk O.K. (2015). Investigation of time management skills of college students who play sports and don't play sports. Ovidius University Annals, Series Physical Education and Sport/Science, Movement and Health, 15(2 S1), 602
  • Çetin, F. (2021). Üniversite öğrencilerinin gelecek zaman algıları ile kişilik özellikleri ve belirsizliğe tahammülsüzlük düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya, 22.
  • Çeyiz, S., ve Özbek, O. (2014). Küreselleşme ve spor etkileşimi. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 487-495.
  • Çuhadar, A. (2020). Sosyal medya kullanımı ve boş zaman yönetimi ilişkisinin incelenmesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman, 66-72.
  • Çuhadar, A., Demirel, M., Er, Y., ve Serdar, E. (2019). Lise öğrencilerinde boş zaman yönetimi ve gelecek beklentisi ilişkisi. Journal of International Social Research, 12(66), 112-123.
  • Demir, G., ve Alpullu, A. (2020). Üniversite öğrencilerinin boş zaman yönetiminin değerlendirilmesi. Eurasian Research in Sport Science, 5(1) , 94-102.
  • Demirel, M., Işık, U., Demirel, D. H., Üstün, Ü. D., ve Gümüşgül, O. (2016). Gelecek zaman algısı: Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerine yönelik bir çalışma. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 10-15.
  • Doğan, İ. (2007). Sosyoloji kavramlar ve sorunlar (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 551-570.
  • Duran, Ü. B., Güler, C., ve Çavuşoğlu, S. B. (2020). Tenis oyuncularında boş zaman yönetimi ve yaşam doyumu. Turan: Stratejik Araştırmalar Merkezi, 12(48), 302-313.
  • Dursun, A. , Özkan, M. S., ve Körler-Başkaya, Y. (2019). Ergenlerin gelecek beklentilerinin yordayıcısı olarak: Psikolojik semptomlar ve akademik başarı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1) , 121-144.
  • Gao, L., Gan, Y., Whittal, A., ve Lippke, S. (2020). Problematic internet use and perceived quality of life: Findings from a cross-sectional study investigating work-time and leisure-time internet use. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(11), 40-56.
  • García, J. A., and Ruiz, B. (2015). Exploring the role of time perspective in leisure choices: What about the balanced time perspective?. Journal of Leisure Research, 47(5), 515- 537.
  • Güçlü, N. (2001). Zaman yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 7(25), 87-106.
  • Halıcı, A., Parasız, Ö., ve Yetim, A. (2020). Sayılarla Türkiye’de spor yöneticiliği eğitimi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 25(4), 299-312.
  • Harmandar-Demirel, D., Serdar, E., ve Demirel, M. (2020). The relationship between future time perception and optimism: An example of physical education and sports school students. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(8), 109-116.
  • Hartman, C. L., Barcelona, R. J., Trauntvein, N. E., ve Hall, S. L. (2020). Well-being and leisure-time physical activity psychosocial factors predict physical activity among university students. Leisure Studies, 39(1), 156-164.
  • Husman, J. E., and Shell, D. F. (1996). Beliefs and perceptions about the future: A conceptualization and measurement of future time perspective. The XXVI International Congress of Psychology, Montreal, Canada.
  • İlhan, E. L. (2012) Examination on the healthy life style behaviors of the student-athletes inuniversity teams in Turkey Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(3), 1511-1522
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 114.
  • Kaya, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyum düzeylerinin yordayıcısı olarak yalnızlık ve gelecek zaman algısı. Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat, 21-22.
  • Köse, B., ve Uzun-Dönmez, M. (2019). Spor bilimlerinde okuyan öğrencilerin zaman yönetimi davranışları. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 82-87.
  • Kurtipek, S., Çelik, O. B., Yenel, İ. F., ve İlhan, E. L. (2016). Investıgatıon of tıme management skılls accordıng topersonalıty characteristics of university students who study sport education, Science, Movement and Health, 16(2), 520-525
  • Kurtipek, S., Güngör, N. B., Esentürk, O. K., İlhan, L., ve Yenel, F. (2020). Öğrencilerin bakış açısı ile spor yöneticiliği bölümü: Bir swot analizi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(1), 187-194. DOI: 10.33689/spormetre.621704
  • Kuykendall, L., Boemerman, L., ve Zhu, Z. (2018). The importance of leisure for subjective well-being, Handbook of Well-Being. Salt Lake City, UT: DEF Publishers, 1.
  • Küçükesmen, E., Şimşek, A., ve Türkoğlu, M. E. (2020). Önlisans öğrencilerinin sosyo- demografik özelliklerine göre boş zaman yönetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (38), 202-231.
  • Lens, W., ve Tsuzuki, M. (2005). The role of motivation and future time perspective in educational and career development. The International Conference on Careers in Context: New Challenges and Tasks for Guidance and Counseling, sunulmuş bildiri 14-16 September, Lissabon, Portugal.
  • Munusturlar, S. (2014). The effect of leisure education on self esteem and well being. Anadolu University, Institute of Health Science, PhD Thesis, Eskişehir.
  • Nurmi, J. E. (1991). How do adolescents see their future? A review of the development of futureorientation and planning. Developmental Review, 2, 1-59.
  • Nuttin, J., ve Lens W. (1985). Future Time perspective and motivation: Theory and research method. Belgium: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Shaw, B. (1971). The road to equality: Ten unpublished lectures and essays. Beacon Press, 1884-1918.
  • Shirai, T., ve Beresneviciene, D. (2005). Future orientation in culture and socio-economic changes: Lithuanian adolescents in comparison with Belgian and Japanese. Baltik Journal of Psychology, 6(1), 21-32.
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics: International edition. Pearson, 112-114.
  • Wang, W. C., Kao C. H., Huan, T. C ve Wu, C. C (2011). Free time management contributes to better quality of life: A study of undergraduate students in Taiwan. Journal of Happiness Studies, 12(4), 561-573.
  • Yaşartürk, F., Akyüz, H., ve Karataş, İ. (2018). Rekreasyon bölümü öğrencilerinin boş zaman yönetimi ile akademik başarılarını etkileyen örgütsel faktörler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 233-243.
  • Yetim, G. (2014). Boş zaman ilgileniminin boş zaman tatmini ve sadakati üzerine etkisi: Eskişehir’deki fitnes merkezleri üzerine araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir, 1.
  • Yıldız, M., Şekerci, T., ve Kırtepe, A. (2020). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin gelecek zaman algı düzeylerinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(3), 255- 262.
  • Yıldız, S., ve Tanrıverdi, H. (2018). Boş zaman yönetimi ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. 18. Ulusal Turizm Kongresi, 18-22 Ekim 2017, Mardin, 833-834.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, O. (2018). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin boş zaman değerlendirme alışkanlıkları ve zaman yönetim becerilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli, 69.
  • Yılmaz, İ., Yoncalık, O., ve Bektaş, F. (2010). Zaman yönetimi davranışı ve akademik başarı arasındaki ilişki (Spor yöneticiliği bölümü öğrencileri örnekleminde). Sport Sciences, 5(3), 187-194.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Rekreasyon
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Seyfettin Yılmaz 0000-0001-6710-1170

Serkan Kurtipek 0000-0002-4791-9482

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 10 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 24 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S., & Kurtipek, S. (2023). Spor Yöneticisi Adaylarının Gelecek Zaman Algılarının Boş Zaman Yönetimine Etkisi. Mediterranean Journal of Sport Science, 6(4), 1178-1197. https://doi.org/10.38021/asbid.1340568

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366