Bu çalışmanın amacı spor lisesi öğrencilerinin antrenörlük mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenliklere göre incelenmesidir. Spor sektöründe yaşanan istihdam sorunu ve ortaöğretim çağında spor lisesi okuyan öğrencilerin ilerleyen dönemlerde antrenörlük mesleğine bakış açılarını öğrenmek ve bu tarz çalışmalar ile spor sektörüne katkı sağlamak her geçen gün önemini daha da arttırmaktadır. Araştırmada Turğut, Sural ve Kan (2018) tarafından geliştirilen, ‘‘Lise Öğrencilerinin Antrenörlük Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma grubunu Düzce Spor Lisesi’nde 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılının 2. kanaat döneminde eğitim gören 47 kadın 72 erkek toplam 119 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel yöntem olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Analizler SPSS (26.00) paket programı kullanılarak yapılmıştır. Yapılan analiz sonucuna göre spor lisesi öğrencilerinin sırasıyla cinsiyet, yaş, sınıf, aktif spor yapma süresi, haftalık antrenman yapma süresi ve milli sporcu olma durumu gibi değişkenler açısından anlamlı farklılık bulunamamıştır. Farklılık bulunamamasının sebebinin öğrencilerin büyük çoğunluğunun sporcu olması ve spor lisesinde okuması dolayısıyla sporun içinde olmasından kaynaklı olduğu düşünülmektedir.
The aim of this study is to examine the attitudes of sports high school students towards the coaching profession according to different variables. The employment problem in the sports sector and the importance of learning the perspectives of students studying sports high school in the secondary education age towards the coaching profession in the future and contributing to the sports sector with such studies increases day by day. In the research, the "Attitude Scale of High School Students Towards Coaching Profession" developed by Turğut, Sural and Kan (2018) was used. The research group consists of a total of 119 students, 47 female and 72 male, studying in Düzce Sports High School in the second semester of the 2022-2023 academic year. The survey method, which is a quantitative method, was used in the research. Analyses were made using SPSS (26.00) package program. According to the results of the analysis, no significant difference was found in terms of variables such as gender, age, class, duration of active sports, duration of weekly training and national athlete status of sports high school students, respectively. It is thought that the reason for not finding a difference is that the majority of the students are athletes and study at a sports high school and therefore are involved in sports.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Antrenman |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .