Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 36, 284 - 297

Öz

Kaynakça

  • Akto, A. & Akto, S. (2020). Erken çocukluk ve değerler eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 13(74), 326-339. DOI: 10.17719/jisr.11281
  • Algan, G., Özkut, B., Kaya, Ö. S., (2012). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki çocukların annelerinin müzik eğitimine bakış açısı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 21-31. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1724404
  • Arslan, A. (2022). Erken çocukluk döneminde çocuğun gelişiminin desteklenmesinde aile. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(4), 1676-1684. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2681855
  • Arslan, A. (2025). TYMM Erdem-Değer-Eylem çerçevesi’nin incelenmesi. Temel Eğitim, 7(27), 106-121. https://doi.org/10.52105/temelegitim.1758139
  • Aydın, H. (2019). Coğrafya Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Yaklaşımları Açısından İncelenmesi ve Coğrafya Öğretmenlerinin Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri [Yüksek lisans tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Beşir, E. (2024). Ortaokul İngilizce Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi ve Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri [Yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Bilici, A. B. & Gençer, B. (2025). Amasya türkülerinin değerler eğitimi açısından değerlendirilmesi. Art-e Sanat Dergisi, 18(35), 154-171. https://doi.org/10.21602/sduarte.1654718.
  • Burubatur, M. (2022). Aile Katılımlı Oyun ve Hareket Temelli Müzik Etkinliklerinin Çocuk ve Aile Üzerindeki Etkileri [Doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (17. Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creech, A. & Hallam, S. (2003). Parent–teacher–pupil interactions in instrumental music tuition: a literature review. British Journal of Music Education, 20(1), 29-44. http://dx.doi.org/10.1017/S0265051702005272
  • Deniz, J. (2020). Gagne’nin öğretim kuramı temelinde yapılandırılmış piyano derslerinde işbirlikli öğrenme yönteminin işlevselliği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(31), 4097-4137. https://doi.org/10.26466/opus.680488
  • Elbir, B. & Bağcı, C. (2013). Değerler eğitimi üzerine yapılmış lisansüstü düzeyindeki çalışmaların değerlendirilmesi. Turkish Studies, 8(1), 1321-1333. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4250
  • Erdemli, M. (1995). Bilkent Üniversitesi Erken Müzik Eğitimi Programına Devam Eden 48 - 56 Aylık Çocukların Müzik Becerilerinin Gelişiminin İncelenmesi [Yüksek lisans tezi] Hacettepe Üniversitesi.
  • Gedik, G. & Demirtaş, S. (2023). Müzik eğitimi öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme düzeyleri ile piyano öğrenme stilleri arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 59, 243-265. https://doi.org/10.9779/pauefd.1176391
  • Girgin, D. (2016). Çalgı eğitiminde algılanan aile desteği ölçeği:geçerlik güvenirlik analizi. İlköğretim Online, 15(3). https://doi.org/10.17051/io.2016.90950
  • Koç, U. H. (2016). Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Genel Yaklaşımlar Dersinin Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumlar Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi (1995). [Yüksek lisans tezi] Marmara Üniversitesi.
  • Köse, A. (2025). 7. Sınıf Ders Kitaplarındaki Metinlerin Kök Değerler Açısından İncelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Margiotta, M. (2011). Parental support in the development of young musicians: a teacher's perspective from a small-scale study of piano students and their parents. Australian Journal of Music Education 1, 16-30). https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ952004.pdf
  • McPherson, G. E. (2008). The role of parents in children's musical development. Psychology of Music, 37(1), 91-110). http://dx.doi.org/10.1177/0305735607086049
  • Meydan, H. (2014). Okulda değerler eğitiminin yeri ve değerler eğitimi yaklaşımları üzerine bir değerlendirme. Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1(1), 93-108. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/40229
  • Milli, M. S. (1999). İlköğretim Okullarında Piyano ve Klavyeli Çalgıların Müzik Öğretmenleri Tarafından Kullanımı ve Eğitime Katkıları [Yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Özal G. İ. (2010). Okul öncesi eğitimde müzik eğitiminin temel sorunları. Kastamonu Education Journal, 18(2), 355-362. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/817869
  • Özübek, A. (2019). Erken müzik ve keman eğitimi süresince gözlenen fiziksel gelişimler ile karşılaşılması olası sakatlıklar ve önleme stratejileri. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 1(2), 15-46. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/876176
  • Sezer, A. & Çoban, O. (2016). Ortaokul öğrencilerinin sorumluluk değeri algıları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 22-39. https://doi.org/10.29065/usakead.232420
  • Sığırtmaç, A. (2002). Okul öncesi dönemde müzik eğitimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(9), 30-39. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/50118
  • Soysal, F. (2012). Erken çocukluk dönemi müzik eğitimi. The Journal of Academic Social Science Studies. 5(3), 191-207. http://dx.doi.org/10.9761/jasss_81
  • Sucu, H. Ş. (2025). Aksaray Efsanelerinin Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda Yer Alan Kök Değerler Açısından İncelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi.
  • Şakar, E. (2019). Erken Müzik Eğitimine Başlayan Konservatuvar Öğrencilerinde Flüt Eğitim Programının Teknik ve Pedagojik Açıdan İncelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Tunceli, İ.H., Zembat, R. (2017). Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi ve önemi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3), 1-12. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/339966
  • Turhan, B. & Özbay, Y. (2016). Erken çocukluk eğitimi ve nöroplastisite. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(2), 54-63. http://ijeces.hku.edu.tr/tr/download/article-file/366945
  • Türk Dil Kurumu Sözlüğü, (2019), 11. Baskı. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Ulusoy, K. & Dilmaç, B. (2018). Değerler Eğitimi. (5.Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yalçın, F. & Erden, F. T. (2022). Erken çocukluk eğitimi kurumlarının dış mekanları üzerine bir derleme: tasarım ve değerlendirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 55(1), 263-312. https://doi.org/10.30964/auebfd.748799
  • Yapalı, Y. (2024). Dalcroze yaklaşımı ve erken çocukluk müzik eğitimi için önerileri. Alanyazın, 5(1), 57-69. https://doi.org/10.59320/alanyazin.1406430
  • Yapalı, Y. & Özal Göncü, İ. (2024). Türkiye’ de devlet okulları ve özel öğretim kurumlarında görev yapan erken çocukluk eğitimcilerinin müziği etkin olarak kullanmalarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 15(56), 775-800. http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.4441
  • Yıldırım, S. G. & Demirel, M. (2019). Türk tarihinde değerler ve değerler eğitimi üzerine bir inceleme. Eğitim Kuram ve uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(1), 92-99. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/705697
  • Yıldız, E. & Şen, Y. (1999). Küçük yaşlarda müzik ve piyano eğitiminin önemi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 5, 187-191. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/28568
  • Zdzinski, S. F. (1992). Relationships among parental ınvolvement, music aptitude, and musical achievement of ınstrumental music students, Journal of Research in Music Education, 40(2). https://doi.org/10.2307/3345561

An Examination of Family-Supported Piano Education in Terms of Values Education

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 36, 284 - 297

Öz

The family is a social structure where an individual receives their first education and where the foundations of their values are formed. The educational process begins in the family, where the foundations for an individual's character and value development are laid. Therefore, family support is extremely important, especially during childhood, the most critical period in an individual's life. This study examines piano education in the preschool period according to the criteria determined by the Ministry of National Education within the scope of family support. Preschool is considered a critical period for individual character development and the acquisition of basic behaviors and habits. Values education provided during this period supports the individual's social and emotional development, affecting their entire life. Values education is an important educational area that enables individuals to exhibit healthy behaviors within the framework of ethical, moral, and humanitarian principles within social life. In this context, the Ministry of National Education has integrated core values into its curriculum based on these requirements. Family support during early childhood is one of the most important factors directly affecting both children's academic success and the acquisition of values. While the foundation of values education is laid in the family, art education, particularly music education, plays a crucial role in reinforcing these values and translating them into behavior. Piano education, a key dimension of music education, is a crucial area that develops not only an individual's musical abilities but also their personality traits. Piano education, beginning at an early age and supported by the family, increases children's motivation for playing the instrument and helps them develop regular practice habits. It can be argued that education received in this direction contributes to the development of values such as responsibility, patience, love, respect, honesty, justice, self-control, friendship, helpfulness, and patriotism. When examining the research title, this study employed a descriptive method, and the research data were analyzed using content analysis and source scanning techniques. Based on the research findings, it was concluded that family-supported piano education is associated with the ten core values of the Ministry of National Education (MEB) and that family support can positively contribute to the piano education process.

Kaynakça

  • Akto, A. & Akto, S. (2020). Erken çocukluk ve değerler eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 13(74), 326-339. DOI: 10.17719/jisr.11281
  • Algan, G., Özkut, B., Kaya, Ö. S., (2012). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki çocukların annelerinin müzik eğitimine bakış açısı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 21-31. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1724404
  • Arslan, A. (2022). Erken çocukluk döneminde çocuğun gelişiminin desteklenmesinde aile. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(4), 1676-1684. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2681855
  • Arslan, A. (2025). TYMM Erdem-Değer-Eylem çerçevesi’nin incelenmesi. Temel Eğitim, 7(27), 106-121. https://doi.org/10.52105/temelegitim.1758139
  • Aydın, H. (2019). Coğrafya Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Yaklaşımları Açısından İncelenmesi ve Coğrafya Öğretmenlerinin Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri [Yüksek lisans tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Beşir, E. (2024). Ortaokul İngilizce Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi ve Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri [Yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Bilici, A. B. & Gençer, B. (2025). Amasya türkülerinin değerler eğitimi açısından değerlendirilmesi. Art-e Sanat Dergisi, 18(35), 154-171. https://doi.org/10.21602/sduarte.1654718.
  • Burubatur, M. (2022). Aile Katılımlı Oyun ve Hareket Temelli Müzik Etkinliklerinin Çocuk ve Aile Üzerindeki Etkileri [Doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (17. Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creech, A. & Hallam, S. (2003). Parent–teacher–pupil interactions in instrumental music tuition: a literature review. British Journal of Music Education, 20(1), 29-44. http://dx.doi.org/10.1017/S0265051702005272
  • Deniz, J. (2020). Gagne’nin öğretim kuramı temelinde yapılandırılmış piyano derslerinde işbirlikli öğrenme yönteminin işlevselliği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(31), 4097-4137. https://doi.org/10.26466/opus.680488
  • Elbir, B. & Bağcı, C. (2013). Değerler eğitimi üzerine yapılmış lisansüstü düzeyindeki çalışmaların değerlendirilmesi. Turkish Studies, 8(1), 1321-1333. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4250
  • Erdemli, M. (1995). Bilkent Üniversitesi Erken Müzik Eğitimi Programına Devam Eden 48 - 56 Aylık Çocukların Müzik Becerilerinin Gelişiminin İncelenmesi [Yüksek lisans tezi] Hacettepe Üniversitesi.
  • Gedik, G. & Demirtaş, S. (2023). Müzik eğitimi öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme düzeyleri ile piyano öğrenme stilleri arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 59, 243-265. https://doi.org/10.9779/pauefd.1176391
  • Girgin, D. (2016). Çalgı eğitiminde algılanan aile desteği ölçeği:geçerlik güvenirlik analizi. İlköğretim Online, 15(3). https://doi.org/10.17051/io.2016.90950
  • Koç, U. H. (2016). Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Genel Yaklaşımlar Dersinin Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumlar Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi (1995). [Yüksek lisans tezi] Marmara Üniversitesi.
  • Köse, A. (2025). 7. Sınıf Ders Kitaplarındaki Metinlerin Kök Değerler Açısından İncelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Margiotta, M. (2011). Parental support in the development of young musicians: a teacher's perspective from a small-scale study of piano students and their parents. Australian Journal of Music Education 1, 16-30). https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ952004.pdf
  • McPherson, G. E. (2008). The role of parents in children's musical development. Psychology of Music, 37(1), 91-110). http://dx.doi.org/10.1177/0305735607086049
  • Meydan, H. (2014). Okulda değerler eğitiminin yeri ve değerler eğitimi yaklaşımları üzerine bir değerlendirme. Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1(1), 93-108. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/40229
  • Milli, M. S. (1999). İlköğretim Okullarında Piyano ve Klavyeli Çalgıların Müzik Öğretmenleri Tarafından Kullanımı ve Eğitime Katkıları [Yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Özal G. İ. (2010). Okul öncesi eğitimde müzik eğitiminin temel sorunları. Kastamonu Education Journal, 18(2), 355-362. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/817869
  • Özübek, A. (2019). Erken müzik ve keman eğitimi süresince gözlenen fiziksel gelişimler ile karşılaşılması olası sakatlıklar ve önleme stratejileri. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 1(2), 15-46. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/876176
  • Sezer, A. & Çoban, O. (2016). Ortaokul öğrencilerinin sorumluluk değeri algıları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 22-39. https://doi.org/10.29065/usakead.232420
  • Sığırtmaç, A. (2002). Okul öncesi dönemde müzik eğitimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(9), 30-39. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/50118
  • Soysal, F. (2012). Erken çocukluk dönemi müzik eğitimi. The Journal of Academic Social Science Studies. 5(3), 191-207. http://dx.doi.org/10.9761/jasss_81
  • Sucu, H. Ş. (2025). Aksaray Efsanelerinin Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda Yer Alan Kök Değerler Açısından İncelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi.
  • Şakar, E. (2019). Erken Müzik Eğitimine Başlayan Konservatuvar Öğrencilerinde Flüt Eğitim Programının Teknik ve Pedagojik Açıdan İncelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Tunceli, İ.H., Zembat, R. (2017). Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi ve önemi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3), 1-12. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/339966
  • Turhan, B. & Özbay, Y. (2016). Erken çocukluk eğitimi ve nöroplastisite. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(2), 54-63. http://ijeces.hku.edu.tr/tr/download/article-file/366945
  • Türk Dil Kurumu Sözlüğü, (2019), 11. Baskı. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Ulusoy, K. & Dilmaç, B. (2018). Değerler Eğitimi. (5.Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yalçın, F. & Erden, F. T. (2022). Erken çocukluk eğitimi kurumlarının dış mekanları üzerine bir derleme: tasarım ve değerlendirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 55(1), 263-312. https://doi.org/10.30964/auebfd.748799
  • Yapalı, Y. (2024). Dalcroze yaklaşımı ve erken çocukluk müzik eğitimi için önerileri. Alanyazın, 5(1), 57-69. https://doi.org/10.59320/alanyazin.1406430
  • Yapalı, Y. & Özal Göncü, İ. (2024). Türkiye’ de devlet okulları ve özel öğretim kurumlarında görev yapan erken çocukluk eğitimcilerinin müziği etkin olarak kullanmalarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 15(56), 775-800. http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.4441
  • Yıldırım, S. G. & Demirel, M. (2019). Türk tarihinde değerler ve değerler eğitimi üzerine bir inceleme. Eğitim Kuram ve uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(1), 92-99. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/705697
  • Yıldız, E. & Şen, Y. (1999). Küçük yaşlarda müzik ve piyano eğitiminin önemi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 5, 187-191. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/28568
  • Zdzinski, S. F. (1992). Relationships among parental ınvolvement, music aptitude, and musical achievement of ınstrumental music students, Journal of Research in Music Education, 40(2). https://doi.org/10.2307/3345561

Aile Destekli Piyano Eğitiminin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 12 Sayı: 36, 284 - 297

Öz

Aile, bireyin ilk eğitim aldığı, değer yargılarının temellerinin oluştuğu sosyal bir yapıdır. Eğitim süreci, bireyin karakter ve değer gelişiminin temellerinin atıldığı ailede başlamaktadır. Bu sebeple aile desteği, özellikle bireylerin yaşamlarındaki en kritik dönem olan, çocukluk döneminde son derece önemlidir. Bu çalışma okul öncesi dönemde, piyano eğitiminin Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği on kök değeri aile desteği kapsamında belirlenen kriterlere göre incelemektir. Okul öncesi döneminin, bireyin karakter gelişimi, temel davranış ve alışkanlıklarının kazandırılması açısından kritik bir dönem olduğu kabul edilmektedir. Bu dönemde verilen değerler eğitimi, bireyin tüm yaşamını etkileyen, bireyin sosyal ve duygusal gelişimini desteklemektedir. Değerler eğitimi, kişilerin sosyal yaşam içerisinde etik, ahlaki ve insani ilkeler çerçevesinde sağlıklı davranışlar sergileyebilmelerini sağlayan önemli bir eğitim alanı olmaktadır. Bu bağlamda Milli Eğitim Bakanlığı bu gerekliliklerden yola çıkarak, öğretim programlarına kök değerleri entegre etmiştir. Erken çocukluk dönemi sürecinde aile desteği, çocukların hem akademik başarısında hem de değerler kazanımını doğrudan etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Değerler eğitiminin temeli ailede atılırken, bu değerlerin pekiştirilmesi ve davranışa dönüşmesi sürecinde sanat eğitimi, özellikle de müzik eğitimi önemli bir rol oynamaktadır. Müzik eğitiminin önemli boyutlarından olan piyano eğitimi, bireyin yalnızca müziksel davranışlarını değil aynı zamanda kişilik özelliklerini de geliştiren önemli bir alandır. Erken yaşta başlayan piyano eğitimi ve bu eğitimin aile tarafından da destek görmesi, çocukların çalgıya olan motivasyonunu arttırarak, düzenli çalışma alışkanlığı kazanmalarını sağlamaktadır. Bu doğrultuda alınan eğitim bireyde, sorumluluk, sabır, sevgi, saygı, dürüstlük, adalet, özdenetim, dostluk, yardımseverlik, vatanseverlik değerlerinin gelişimine katkıda bulunduğu ifade edilebilir. Araştırma başlığı incelendiğinde bu araştırmada; betimsel yöntem ile izlenmiş olup, araştırma verileri içerik analizi ve kaynak tarama teknikleri ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgular doğrultusunda; Aile destekli piyano eğitiminin, MEB’in on kök değeri ile ilişkili olduğu ve aile desteğinin piyano eğitimi sürecine olumlu katkı sunabileceği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akto, A. & Akto, S. (2020). Erken çocukluk ve değerler eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 13(74), 326-339. DOI: 10.17719/jisr.11281
  • Algan, G., Özkut, B., Kaya, Ö. S., (2012). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki çocukların annelerinin müzik eğitimine bakış açısı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 21-31. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1724404
  • Arslan, A. (2022). Erken çocukluk döneminde çocuğun gelişiminin desteklenmesinde aile. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(4), 1676-1684. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2681855
  • Arslan, A. (2025). TYMM Erdem-Değer-Eylem çerçevesi’nin incelenmesi. Temel Eğitim, 7(27), 106-121. https://doi.org/10.52105/temelegitim.1758139
  • Aydın, H. (2019). Coğrafya Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Yaklaşımları Açısından İncelenmesi ve Coğrafya Öğretmenlerinin Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri [Yüksek lisans tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Beşir, E. (2024). Ortaokul İngilizce Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi ve Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri [Yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Bilici, A. B. & Gençer, B. (2025). Amasya türkülerinin değerler eğitimi açısından değerlendirilmesi. Art-e Sanat Dergisi, 18(35), 154-171. https://doi.org/10.21602/sduarte.1654718.
  • Burubatur, M. (2022). Aile Katılımlı Oyun ve Hareket Temelli Müzik Etkinliklerinin Çocuk ve Aile Üzerindeki Etkileri [Doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (17. Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creech, A. & Hallam, S. (2003). Parent–teacher–pupil interactions in instrumental music tuition: a literature review. British Journal of Music Education, 20(1), 29-44. http://dx.doi.org/10.1017/S0265051702005272
  • Deniz, J. (2020). Gagne’nin öğretim kuramı temelinde yapılandırılmış piyano derslerinde işbirlikli öğrenme yönteminin işlevselliği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(31), 4097-4137. https://doi.org/10.26466/opus.680488
  • Elbir, B. & Bağcı, C. (2013). Değerler eğitimi üzerine yapılmış lisansüstü düzeyindeki çalışmaların değerlendirilmesi. Turkish Studies, 8(1), 1321-1333. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4250
  • Erdemli, M. (1995). Bilkent Üniversitesi Erken Müzik Eğitimi Programına Devam Eden 48 - 56 Aylık Çocukların Müzik Becerilerinin Gelişiminin İncelenmesi [Yüksek lisans tezi] Hacettepe Üniversitesi.
  • Gedik, G. & Demirtaş, S. (2023). Müzik eğitimi öğrencilerinin öz-yönetimli öğrenme düzeyleri ile piyano öğrenme stilleri arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 59, 243-265. https://doi.org/10.9779/pauefd.1176391
  • Girgin, D. (2016). Çalgı eğitiminde algılanan aile desteği ölçeği:geçerlik güvenirlik analizi. İlköğretim Online, 15(3). https://doi.org/10.17051/io.2016.90950
  • Koç, U. H. (2016). Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Genel Yaklaşımlar Dersinin Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumlar Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi (1995). [Yüksek lisans tezi] Marmara Üniversitesi.
  • Köse, A. (2025). 7. Sınıf Ders Kitaplarındaki Metinlerin Kök Değerler Açısından İncelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Margiotta, M. (2011). Parental support in the development of young musicians: a teacher's perspective from a small-scale study of piano students and their parents. Australian Journal of Music Education 1, 16-30). https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ952004.pdf
  • McPherson, G. E. (2008). The role of parents in children's musical development. Psychology of Music, 37(1), 91-110). http://dx.doi.org/10.1177/0305735607086049
  • Meydan, H. (2014). Okulda değerler eğitiminin yeri ve değerler eğitimi yaklaşımları üzerine bir değerlendirme. Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1(1), 93-108. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/40229
  • Milli, M. S. (1999). İlköğretim Okullarında Piyano ve Klavyeli Çalgıların Müzik Öğretmenleri Tarafından Kullanımı ve Eğitime Katkıları [Yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Özal G. İ. (2010). Okul öncesi eğitimde müzik eğitiminin temel sorunları. Kastamonu Education Journal, 18(2), 355-362. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/817869
  • Özübek, A. (2019). Erken müzik ve keman eğitimi süresince gözlenen fiziksel gelişimler ile karşılaşılması olası sakatlıklar ve önleme stratejileri. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 1(2), 15-46. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/876176
  • Sezer, A. & Çoban, O. (2016). Ortaokul öğrencilerinin sorumluluk değeri algıları. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 22-39. https://doi.org/10.29065/usakead.232420
  • Sığırtmaç, A. (2002). Okul öncesi dönemde müzik eğitimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(9), 30-39. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/50118
  • Soysal, F. (2012). Erken çocukluk dönemi müzik eğitimi. The Journal of Academic Social Science Studies. 5(3), 191-207. http://dx.doi.org/10.9761/jasss_81
  • Sucu, H. Ş. (2025). Aksaray Efsanelerinin Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda Yer Alan Kök Değerler Açısından İncelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi.
  • Şakar, E. (2019). Erken Müzik Eğitimine Başlayan Konservatuvar Öğrencilerinde Flüt Eğitim Programının Teknik ve Pedagojik Açıdan İncelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Tunceli, İ.H., Zembat, R. (2017). Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi ve önemi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3), 1-12. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/339966
  • Turhan, B. & Özbay, Y. (2016). Erken çocukluk eğitimi ve nöroplastisite. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(2), 54-63. http://ijeces.hku.edu.tr/tr/download/article-file/366945
  • Türk Dil Kurumu Sözlüğü, (2019), 11. Baskı. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Ulusoy, K. & Dilmaç, B. (2018). Değerler Eğitimi. (5.Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yalçın, F. & Erden, F. T. (2022). Erken çocukluk eğitimi kurumlarının dış mekanları üzerine bir derleme: tasarım ve değerlendirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 55(1), 263-312. https://doi.org/10.30964/auebfd.748799
  • Yapalı, Y. (2024). Dalcroze yaklaşımı ve erken çocukluk müzik eğitimi için önerileri. Alanyazın, 5(1), 57-69. https://doi.org/10.59320/alanyazin.1406430
  • Yapalı, Y. & Özal Göncü, İ. (2024). Türkiye’ de devlet okulları ve özel öğretim kurumlarında görev yapan erken çocukluk eğitimcilerinin müziği etkin olarak kullanmalarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. International Journal of Eurasia Social Sciences (IJOESS), 15(56), 775-800. http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.4441
  • Yıldırım, S. G. & Demirel, M. (2019). Türk tarihinde değerler ve değerler eğitimi üzerine bir inceleme. Eğitim Kuram ve uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(1), 92-99. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/705697
  • Yıldız, E. & Şen, Y. (1999). Küçük yaşlarda müzik ve piyano eğitiminin önemi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 5, 187-191. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/28568
  • Zdzinski, S. F. (1992). Relationships among parental ınvolvement, music aptitude, and musical achievement of ınstrumental music students, Journal of Research in Music Education, 40(2). https://doi.org/10.2307/3345561
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi, Müzik Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Feride Deniz Özdamar 0000-0001-9931-3135

Erken Görünüm Tarihi 30 Eylül 2025
Yayımlanma Tarihi 6 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 9 Ağustos 2025
Kabul Tarihi 26 Eylül 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Özdamar, F. D. (2025). Aile Destekli Piyano Eğitiminin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(36), 284-297.
AMA Özdamar FD. Aile Destekli Piyano Eğitiminin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. ASBİDER. Eylül 2025;12(36):284-297.
Chicago Özdamar, Feride Deniz. “Aile Destekli Piyano Eğitiminin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi”. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 36 (Eylül 2025): 284-97.
EndNote Özdamar FD (01 Eylül 2025) Aile Destekli Piyano Eğitiminin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 12 36 284–297.
IEEE F. D. Özdamar, “Aile Destekli Piyano Eğitiminin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi”, ASBİDER, c. 12, sy. 36, ss. 284–297, 2025.
ISNAD Özdamar, Feride Deniz. “Aile Destekli Piyano Eğitiminin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi”. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 12/36 (Eylül2025), 284-297.
JAMA Özdamar FD. Aile Destekli Piyano Eğitiminin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. ASBİDER. 2025;12:284–297.
MLA Özdamar, Feride Deniz. “Aile Destekli Piyano Eğitiminin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi”. Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 36, 2025, ss. 284-97.
Vancouver Özdamar FD. Aile Destekli Piyano Eğitiminin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. ASBİDER. 2025;12(36):284-97.
Creative Commons License

Akademi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.