Sanat; toplumların kültüründen, politikasından, sorunlarından ayrı tutularak, kendi yolunda ilerleyen bir olgu olarak düşünülemez. 1980’lerde dünyada ve ülkede değişen toplumun sosyokültürel, politik, ekonomik konjonktürleri sanatı ve sanat ortamını da etkiler. Türkiye’de 1980’lerle birlikte plastik sanatlarda, özellikle resmin anlatım zemini sadece tuval ve boyalarla yapılma geçerliliğini yitirmiş, tuvali aşan sanat görselleri, söylemleri ortaya çıkmış ve kavramsal sanattan söz edilmeye başlanmıştır. Bu araştırmaya; biçimcilikle yetinmeyen, tuval resminde yeniyi arayan, alışılmışın sınırlarını zorlayan, farklı ve cesur denemelerle öne çıkan Bedri Baykam ve Türkiye’de çağdaş sanatta öncü isimlerinden biri ve aynı zamanda kavramsal sanat alanında Avrupa ölçeğinde tanınan sanatçı Sarkis alınmıştır. Bu sanatçıların ortaya koydukları sanat eserleri, dönemin yenilikçi sanat anlayışı açısından sorgulanarak değerlendirilmiştir. Çalışma “nitel araştırma” yöntemi ile gerçekleştirilmiş ve toplanan veriler “betimsel analiz” yöntemiyle çözümlenerek sonuca gidilmiştir.
Türkiye’de 1980’lerde Sanat Kavramsal Sanat Resim Sanatı Bedri Baykam Sarkis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |