Tedarikçi seçimi günümüzde en önemli konuların başında gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, turizm sektöründe tedarikçi seçim kriterlerini belirlemek ve tedarikçi seçim kriterlerine göre turizm işletmeleri arasında istatistikî açıdan fark olup olmadığını tespit etmektir. Tedarikçi seçim kriterleri; 3 faktör altında ‘‘Teknoloji ve Kapasite, Operasyon Yönetimi Performansı, Kalite ve Kurumsal İtibar’’ olarak incelenmiştir. Veri toplama yöntemi olarak yüz yüze anket tekniğinden yararlanılmıştır. İstanbul’da faaliyet gösteren 30 turizm işletmesinde görev alan 110 çalışandan elde edilen anket verileri amaca uygun istatistik programına girilerek analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda tedarikçi seçim kriterleri alt boyutları ile turizm işletmelerinin yıldız sayıları arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Yapılan Anova ve Post-Hoc analizlerinde; 3 yıldızlı turizm işletmelerinin kaliteye fazla önem vermedikleri görülmektedir. 5 yıldızlı turizm işletmelerinin ise ürün ve hizmet kalitesine, tedarikçinin teknoloji seviyesine ve problemleri çözme kabiliyetine önem verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Tedarikçi seçim sürecinde ürün ve hizmet maliyeti, turizm işletmelerinin hepsinde önemli bir unsur olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 8 |