İnternetin gelişmesi ve eğitim
alanında daha sık kullanılması uzaktan eğitim gibi alternatif eğitim
ortamlarının daha da yaygınlaşmasını sağlamıştır. Uzaktan
eğitime katılan öğrencilerin bu ortamlarda sunulan derslere yönelik bakış
açılarının ortaya çıkarılması önemlidir. Bu çalışma kapsamında, Cumhuriyet Üniversitesi
öğrencilerinin uzaktan eğitimde sunulan derslere karşı ilgileri araştırılmış,
öğrencilere aldıkları derslerin uzaktan eğitimde devam edip etmemesini isteyip istemedikleri
sorulmuştur. Cumhuriyet Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’nde (CUZEM) zorunlu
dersleri alan öğrencilerinden toplam 3413 kişi araştırmanın örneklemi
oluşturmaktadır. Cumhuriyet Üniversitesinde uzaktan eğitimde, Türk Dili, Temel
Bilgi Teknolojileri, İngilizce ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi dersleri verilmektedir.
Öğrencilerin bu derslerin uzaktan eğitimde devam edip etmemesi ile ilgili
görüşleri değerlendirilmiştir. Öğrencilerin tüm derslere yönelik bakış açıları cinsiyet
göre farklılık göstermemektedir. Kız ve erkek öğrenciler derslerin uzaktan
eğitimle verilmesini benimsememişler ve yüz yüze sunulmasını istemişlerdir.
UZAKTAN EĞİTİMDE SUNULAN DERSLERE YÖNELİK BAKIŞ AÇISI CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12 |