Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜHENDİSLİK, PSİKOLOJİ VE TİYATRO BÖLÜMLERİNDE OKUMAKTA OLAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE İLETİŞİM VE EMPATİ BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 287 - 298, 28.02.2019

Öz

Bu
araştırmanın amacı, farklı fakültelerde okuyan öğrencilerin empatik eğilim ve
iletişim becerilerini karşılaştırmaktır. Araştırmanın örneklemini İstanbul’da
öğrenim gören; 101 psikoloji, 70 tiyatro ve 99
mühendislik olup 139 kız, 131 erkek öğrenci toplam 270 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırma da Empati Ölçeği ve İletişim Becerileri Ölçeği kullanılmıştır.
Araştırma analizi için bağımsız T test, Anova, Pearson korelasyon kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda empati ve iletişim becerileri konusunda öğrencilerin
cinsiyetlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bölümler arası
farklılıklara bakıldığında ise; psikoloji öğrencilerinin empati ve iletişim
becerileri konusunda tiyatro ve mühendislik öğrencilerinden daha iyi olduğu,
tiyatro öğrencilerinin de mühendislik öğrencilerinden daha iyi olduğu
saptanmıştır. Erkek öğrencilerin bilişsel empati açısından kızlardan daha iyi
olduğu, empatik ilgi-sempati açısından da kızların erkeklerden daha iyi olduğu
saptanmıştır. Kız öğrencilerin iletişim becerileri konusunda erkek
öğrencilerden uyum yetenekleri, konuşmayı idare etmeleri ve konuşmaya karşı
alakaları açısından daha yüksek çıktığı görülmüştür. Araştırma sonuçları, elde
edilen bulgular ışığında tartışılmış ve gelecekteki çalışmalara
dair öneriler verilmiştir.

Kaynakça

  • Baltaş Z ve Baltaş A (1994) . Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Baymur, F.( 1994) Genel Psikoloji, İnkılap Yayınları, Anka Basım, İstanbul.
  • Bingöl, G ve Demir, A. (2011). Amasya Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Göztepe Tıp Dergisi ( 26), 152-159.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Büşra Aydoğan Bu kişi benim 0000-0002-1628-8227

Süleyman Kahraman 0000-0002-8223-4614

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydoğan, B., & Kahraman, S. (2019). MÜHENDİSLİK, PSİKOLOJİ VE TİYATRO BÖLÜMLERİNDE OKUMAKTA OLAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE İLETİŞİM VE EMPATİ BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(2), 287-298.