Etik kodlara ve ilkelere sahip olan
işletmeler, müşterileri, çalışanları, toplum nezdinde güven kazanır;
çalışanlarını, ortaklarını ve müşterilerini motive eder ve performanslarını artırırlar.
Bu motivasyonun ve performansın artırılması ise belli bir süreç içerisinde iş
etiği/ahlakının kurumsallaştırılmasıyla mümkündür. İş etiğinin kurumsallaşması,
işletme için etik kodların belirlenmesi, ilke ve değerlerin oluşturulması ve bu
yapının tüm yönetici ve çalışanlara benimsetilmesi demektir.
Bu çalışmada literatür taraması
yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın amacı, iş etiğinin kurumsallaşmasının işletmeler
açısından önemine vurgu yapmak ve etiğinin kurumsallaşabilmesinde izlenebilecek
yol ve yöntemleri sıralayabilmektir. Çalışma sonucunda, işletmelerin etik
değerlerini etik konusunda eğitimler vererek, bünyesinde etik bir
komisyon/kurul oluşturarak, çalışanlarının etik davranışlarını ödüllendirip
destekleyerek kurumsal bir yapıya kavuşturabilecekleri ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3 |