In this research, Schiller and Guyea, who have studied art in sociological terms, have studied the artistic tendencies and the formal language and aesthetic rhetoric of the rhythm paintings of Velazquez. In this direction, the sample for the purpose of the research is based on the works of Picasso and Salvador Dali influenced by Velazquez. The social structure of the sociological survey period and the sampled studies limited by the artistic language have been investigated in the historical periods within the context of artistic discourse. Through this examination, the different stages of abstraction and the different perception dimensions of the changes in the aesthetic appreciation judgments and approach to reality are emerging through the changing social structures and the historical process through a single painting
Velazquez Las Meninas Guyeau Sociological Approach Reality Abstraction Picasso
Bu araştırmada, sanatı sosyolojik bakımdan inceleyen Schiller ve Guyea’nun sanat üzerine söylemlerinden yola çıkılarak, Velazquez’in Nedimeler tablosunun birbirinin devamı sanatsal eğilimler ve dönemler boyunca geçirdiği biçimsel dil ve estetik söylem incelenmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın amaçlı örneklemini Picasso ve Salvador Dali’nin Velazquez’den etkilenerek ortaya koydukları aynı isimli çalışmalar oluşturmaktadır. Gerçekleştirilen sosyolojik inceleme dönemin sosyal yapısı ve sanatsal dili ile sınırlandırılmış, örnekleme alınan çalışmalar birbirinin devamı tarihsel dönemler içerisinde sanatsal söylem dahilinde incelenmiştir. Bu inceleme ile tek bir resim üzerinden değişen toplumsal yapılar ve tarihsel süreç boyunca estetik beğeni yargılarının değişimi ve gerçekliğe yaklaşımın farklı algı boyutları, soyutlama basamakları ortaya çıkmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 6 |