BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 6, 105 - 113, 01.06.2017

Öz

In this research, Schiller and Guyea, who have studied art in sociological terms, have studied the artistic tendencies and the formal language and aesthetic rhetoric of the rhythm paintings of Velazquez. In this direction, the sample for the purpose of the research is based on the works of Picasso and Salvador Dali influenced by Velazquez. The social structure of the sociological survey period and the sampled studies limited by the artistic language have been investigated in the historical periods within the context of artistic discourse. Through this examination, the different stages of abstraction and the different perception dimensions of the changes in the aesthetic appreciation judgments and approach to reality are emerging through the changing social structures and the historical process through a single painting

Kaynakça

  • SENA, Cemil (1972). Estetik- Sanat ve Güzelliğin Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • KRAUSSE, A. Carola (2005). Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü. Almanya: Literatür Yayıncılık.
  • FOUCAULT, Michael (2013). Nedimeler: Las Meninas Üstüne. (Çev. Kılıç, Savaş). http://www.e-skop.com/skopbulten/nedimeler-las-meninas-ustune/1451 (erişim: 01.01.2017).
  • GUMBERT, L. (1994). Christian Boltanski. (Çev. Cowper, Francis). Paris: Flammarion.
  • ANONİM (2009). Las Meninas by Bob Kessel. meninas/(erişim: 29.12.2016) http://www.bobkessel.com/tag/las
  • ANONİM (2008). Picasso, Las Meninas, After Velazquez. https://pollocksthebollocks.wordpress.com/2008/06/30/pablo-picasso-las-meninas-after- velazquez/ (erişim: 29.12.2016) Görsel Kaynakça
  • Resim 1: Diego Velazquez, Las Meninas (Nedimeler) https://www.wikiart.org/en/Search/las%20meninas (erişim: 29.12.2016)
  • Resim 2: Picasso, Las Meninas https://pollocksthebollocks.wordpress.com/2008/06/30/pablo-picasso-las-meninas-after- velazquez/ (erişim: 29.12.2016)
  • Resim 3: Picasso, Las Meninas https://tr.pinterest.com/pin/119978777542401533/ (erişim: 12.2016)
  • Resim 4: Salvador Dali, The Maids in Waiting (Las Meninas) https://www.flickr.com/photos/centralasian/5410540349/ (erişim: 29.12.2016)
  • Resim 5: Salvador Dali, Las Meninas -The Maids in Waiting https://www.wikiart.org/en/salvador-dali/las-meninas-the-maids-in-waiting-1977 (erişim: 12.2016)
  • Tablo 1: Velazquez Las Meninas (Nedimeler) tablosu uzamsal derinlik https://s-media-cache- ak0.pinimg.com/originals/b8/48/b1/b848b176c83cb7cdaa31539b1c3144d8.jpg (erişim: 12.2016)

SCHİLLER VE GUYEAU’NUN ESTETİK GÖRÜŞLERİ EKSENİNDE NEDİMELER TABLOSUNUN DEĞİŞEN GÖRÜNÜMÜ VE ESTETİĞE SOSYOLOJİK YAKLAŞIM

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 6, 105 - 113, 01.06.2017

Öz

Bu araştırmada, sanatı sosyolojik bakımdan inceleyen Schiller ve Guyea’nun sanat üzerine söylemlerinden yola çıkılarak, Velazquez’in Nedimeler tablosunun birbirinin devamı sanatsal eğilimler ve dönemler boyunca geçirdiği biçimsel dil ve estetik söylem incelenmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın amaçlı örneklemini Picasso ve Salvador Dali’nin Velazquez’den etkilenerek ortaya koydukları aynı isimli çalışmalar oluşturmaktadır. Gerçekleştirilen sosyolojik inceleme dönemin sosyal yapısı ve sanatsal dili ile sınırlandırılmış, örnekleme alınan çalışmalar birbirinin devamı tarihsel dönemler içerisinde sanatsal söylem dahilinde incelenmiştir. Bu inceleme ile tek bir resim üzerinden değişen toplumsal yapılar ve tarihsel süreç boyunca estetik beğeni yargılarının değişimi ve gerçekliğe yaklaşımın farklı algı boyutları, soyutlama basamakları ortaya çıkmaktadır

Kaynakça

  • SENA, Cemil (1972). Estetik- Sanat ve Güzelliğin Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • KRAUSSE, A. Carola (2005). Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü. Almanya: Literatür Yayıncılık.
  • FOUCAULT, Michael (2013). Nedimeler: Las Meninas Üstüne. (Çev. Kılıç, Savaş). http://www.e-skop.com/skopbulten/nedimeler-las-meninas-ustune/1451 (erişim: 01.01.2017).
  • GUMBERT, L. (1994). Christian Boltanski. (Çev. Cowper, Francis). Paris: Flammarion.
  • ANONİM (2009). Las Meninas by Bob Kessel. meninas/(erişim: 29.12.2016) http://www.bobkessel.com/tag/las
  • ANONİM (2008). Picasso, Las Meninas, After Velazquez. https://pollocksthebollocks.wordpress.com/2008/06/30/pablo-picasso-las-meninas-after- velazquez/ (erişim: 29.12.2016) Görsel Kaynakça
  • Resim 1: Diego Velazquez, Las Meninas (Nedimeler) https://www.wikiart.org/en/Search/las%20meninas (erişim: 29.12.2016)
  • Resim 2: Picasso, Las Meninas https://pollocksthebollocks.wordpress.com/2008/06/30/pablo-picasso-las-meninas-after- velazquez/ (erişim: 29.12.2016)
  • Resim 3: Picasso, Las Meninas https://tr.pinterest.com/pin/119978777542401533/ (erişim: 12.2016)
  • Resim 4: Salvador Dali, The Maids in Waiting (Las Meninas) https://www.flickr.com/photos/centralasian/5410540349/ (erişim: 29.12.2016)
  • Resim 5: Salvador Dali, Las Meninas -The Maids in Waiting https://www.wikiart.org/en/salvador-dali/las-meninas-the-maids-in-waiting-1977 (erişim: 12.2016)
  • Tablo 1: Velazquez Las Meninas (Nedimeler) tablosu uzamsal derinlik https://s-media-cache- ak0.pinimg.com/originals/b8/48/b1/b848b176c83cb7cdaa31539b1c3144d8.jpg (erişim: 12.2016)
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ezgi Tokdil Bu kişi benim

Tuba Gültekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Tokdil, E., & Gültekin, T. (2017). SCHİLLER VE GUYEAU’NUN ESTETİK GÖRÜŞLERİ EKSENİNDE NEDİMELER TABLOSUNUN DEĞİŞEN GÖRÜNÜMÜ VE ESTETİĞE SOSYOLOJİK YAKLAŞIM. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(6), 105-113.