Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Sayı: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2, 251 - 268, 31.05.2020

Öz

Kaynakça

  • Abdüsselam, M , Burnaz, E , Ayyıldız, H , Demir, İ . (2016). Web Teknolojilerinin E-Ticaret Ortamlarında Kullanımı İle İlgili İçerik Analizi: Türkiye’deki İlk 500 E-Ticaret Sitesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (10) , 263-284.
  • Aksu, S. ve Ercan, M. (2014). Lüks Marka İletişiminde Sosyal Medyaya Uyum Sağlamak: Gucci ve Vakko’nun Facebook ve Twitter Kullanımları Üzerine Bir İnceleme. Türkiye İnternet Konferansı, Erişim Adresi http://inet-tr.org.tr/inetconf17/bildiri/9.pdf.
  • Akyazı, A . (2018). Dijitalleşen Ticaret: Yaşlı Dostu E-Ticaret Siteleri Üzerine Bir Araştırma. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication , 8 (4) , 602-614
  • Alpago, H , Oduncu Alpago, D.(2020). Korona Virüs ve Sosyoekonomik Sonuçlar. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (8) , 99-114 . DOI: 10.21733/ibad.716444.
  • Baldwin, C. (2020, Nisan 15). Covid-19: Online Clothing Sales Tumble During Lockdown. 01.05.2020 tarihinde https://www.essentialretail.com/news/covid19-online-clothing-sales/. adresinden erişildi.
  • Beyazaslan, G. (2020, Mayıs 8). Yeni Normalde İnternetten Satılacak Ürünler ve Öne Çıkan Sektörler.09.05.2020 tarihinde https://www.ideasoft.com.tr/yeni-normalde-internetten-satilacak-urunler-ve-one-cikan-sektorler/. Adresinden erişildi.
  • Çetinkaya, E. (2020, Mart 22). COVID-19 Etkisi: Corona’nın E-Ticarete Etkileri,01.05.2020 tarihinde https://hamlinmcgill.com/covid-19-etkisi-coronanin-e-ticarete-etkileri/. Adresinden erişildi.
  • Deloitte (2020). Küresel Covid-19 Salgınının Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/consulting/kuresel-covid-19-salgininin-turkiyede-farkli-kategorilere-etkileri.pdf. (Erişim Tarihi: 07.05.2020.).
  • Demirel, D., Eriş, V., (2019). Innovation trends in e-commerce applications: gittigidiyor.com case. PressAcademia Procedia (PAP), (9),192-196. DOI: 10,17261 / Pressacademia.2019.1091.
  • Gökmen, K. (2019). Bilgi Toplumunda Elektronik Ticaret ve Türkiye Örneği . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Günyol, A. (2020, Mart 20). Koronavirüs ile Birlikte Türkiye'de E-Ticaret Satışları Arttı. 28.04.2020 tarihinde https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/koronavirus-ile-birlikte-turkiyede-e-ticaret-satislari-artti-/1772734 Adresinden erişildi.
  • https://ccinsight.org/trends-by-location/#regional-trends. (Erişim Tarihi: 04.05.2020)
  • https://commonthreadco.com/blogs/coachs-corner/coronavirus-ecommerce#coronavirus-ecommerce-data. (Erişim Tarihi: 08.05.2020)
  • https://localveri.com.tr/blog/e-ticaret-2/koronavirusun-etkileri-her-alanda-dijitallesme/. (Erişim Tarihi: 07.05.2020)
  • https://www.iyzico.com/blog/corona-virus-tuketim-dunyasinda-neleri-degistirdi. (Erişim Tarihi: 05.05.2020)
  • https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2020/nielsen-investigation-pandemic-pantries-pressure-supply-chain-amidst-covid-19-fears/(Erişim Tarihi: 01.05.2020) https://www.seosefi.com/corona-covid-19-virusun-seoya-etkisi/ (Erişim Tarihi: 09.05.2020)
  • https://www.ticimax.com/blog/corona-virusunun-e-ticarete-etkisi. (Erişim Tarihi: 08.05.2020)
  • https://www.trthaber.com/haber/yasam/koronavirus-onlemleri-evde-ekmek-yapimini-artirdi-471950.html. (Erişim Tarihi: 06.05.2020).
  • https://trends.google.com/trends/explore?q=kolonya&geo=TR. (Erişim Tarihi: 20.04.2020).
  • Kaymaz, Ç. (2019, Eylül 9). Dünya E-Ticaret Hacmi. 20.04.2020 tarihinde https://blog.kmk.net.tr/dunya-e-ticaret-hacmi. Adresinden erişildi.
  • Kemp, S. (2020, Ocak, 30). Digital 2020: 3.8 Biilion People Use Social Media. 21.04.2020 tarihinde https://wearesocial.com/blog/2020/01/digital-2020-3-8-billion-people-use-social-media, adresinden erişildi.
  • Keseyak, B. (2020, Mayıs,8). Akıllı Saat Siparişleri Arttı. 09.05.2020 tarihinde https://www.techinside.com/akilli-saat-siparisleri-artti/. Adersinden erişildi.
  • Mcdowell, M. (2020, Nisan 14). Digital Fashion Surges in a Sales Downturn, 01.05.2020 tarihinde https://www.voguebusiness.com/technology/digital-fashion-surges-in-a-sales-downturn-forma-drest. Adresinden erişildi.
  • Meral, B. (2020). E-ticarette corona virüs (Covid-19) etkisi. 09.05.2020 tarihinde https://www.techinside.com/e-ticarette-corona-virus-covid-19-etkisi/. Adresinden erişildi.
  • Meyer, S. (2020). Understanding the COVID-19 Effect on Online Shopping Behavior. 02.05.2020 tarihinde https://www.bigcommerce.com/blog/covid-19-ecommerce/#understanding-panic-buying-and-coronavirus. Adresinden erişildi.
  • Muradoğlu, C. (2020, Nisan 7). Covid-19'la Birlikte Türkiye'de Online Harcama Tutarında Nasıl Bir Değişim Yaşandı?, 24.04.2020 tarihinde https://webrazzi.com/2020/04/07/covid-19-la-birlikte-turkiye-de-online-harcama-tutarinda-nasil-bir-degisim-yasandi/. Adresinden erişildi.
  • Oran, İ. B. (2020). Küreselleşen Ekonomi Ortamında E- Ticaretin Geleceği. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 12(45). 168-175. DOI: http://dx.doi.org/10.15189/1308-8041
  • Orendorff, A. (2020, Mayıs 11). Coronavirus Ecommerce Data, Impact & Resources: COVID-19 Updates. 02.05.2020 tarihinde https://commonthreadco.com/blogs/coachs-corner/coronavirus-ecommerce#coronavirus-ecommerce-data. Adresinden erişildi.
  • Rigby, C. (2020, Nisan 9). Naked Wines Expects Full-Year Turnover to Pass Expectations As Demand Rises During Pandemic. 01.05.2020 tarihinde https://internetretailing.net/strategy-and-innovation/strategy-and-innovation/naked-wines-expects-full-year-turnover-to-pass-expectations-as-demand-rises-during-pandemic-21237. Adresinden erişildi.
  • Sakarya Pehlivan, A. (2020, Nisan 3). Kovid-19 E-Ticaret Satışlarını Arttırdı, Talep De Değişti: İşte Liste Başı Ürünler. 29.04.2020 tarihinde https://www.ekonomist.com.tr/aysegul-sakarya-pehlivan/kovid-19-e-ticaret-satislarini-arttirdi-talep-de-degisti-iste-liste-basi-urunler.html. Adresinden erişildi.
  • Styrk, J. (2020, Mart 31). Top 100 Fastest Growing & Declining Categories in E-commerce. 22.04.2020 tarihinde https://www.stackline.com/news/top-100-gaining-top-100-declining-e-commerce-categories-march-2020. Adresinden erişildi.
  • Terzioğlu, A. (2020, Nisan 25). Covid-19’un etkileri. 29.04.2020 tarihinde https://gazatesu.sabanciuniv.edu/toplum ve bilim. Adresinden erişildi.
  • Withington, I.(2020, Nisan 23). E-Commerce Is the Biggest Opportunity for Food + Drink Brands In A COVID-19 World and Beyond. 29.04.2020 tarihinde https://www.hkstrategies.com/e-commerce-is-the-biggest-opportunity-for-food-drink-brands-in-a-covid-19-world-and-beyond/. Adresinden erişilmiştir.
  • World Healt Organization (WHO), (2020a, Mayıs,10). “Coronavirus disease (COVID-19) Situation Report– 111, https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200510covid-19-sitrep-111.pdf?sfvrsn=1896976f_2. ( Erişim Tarihi: 11.05.2020).
  • World Healt Organization (WHO), (2020b, Mart,11). “Coronavirus disease 2019 (COVID-19) Situation Report – 51, https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200311-sitrep-51-covid-19.pdf?sfvrsn=1ba62e57_10. (Erişim Tarihi: 20.04.2020).
  • World Trade Organization (WTO). (2020). E-Commerce, Trade and the COVID-19 Pandemic. https://www.wto.org/english/tratop_e/covid19_e/ecommerce_report_e.pdf. (Erişim Tarihi. 09.05.2020.)
  • Yılmaz, C. (2010). Online Alışverişte Algılanan Değer, Memnuniyet, Güven Ve Sadakat Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.

COVID-19 PANDEMİK KRİZİ SÜRECİNDE E-TİCARETTE MEYDANA GELEN DEĞİŞİMLER

Yıl 2020, Sayı: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2, 251 - 268, 31.05.2020

Öz

2019 Aralık ayında, Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan Corona Virüs salgını nedeniyle 11 Mart 2020 tarihinde Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından Pandemi ilan edilmiştir. COVID-19 salgının patlak vermesiyle tüm dünyada ekonomik anlamda meydana gelen olumsuz etkilerin ne kadar süreceği hala belirsizliğini devam ettirmektedir. Özellikle birçok ülkede tamamen veya kısmen sokağa çıkma yasağının getirilmesi, COVID-19 salgınının tüketici davranışlarını önemli ölçüde değiştirmesine ve sektörün yeniden şekillenmesine yol açmıştır. Özellikle fiziksel mağazalar alınan tedbirler ve müşteri tercihleri nedeniyle salgından olumsuz etkilenirken, online perakendeciler satış hacmini artırarak sürekli müşteri kazanmaktadır. Tüketiciler salgın ortamında ihtiyaçlarını karşılamak için en hızlı ve pratik yol olan e-ticareti tercih etmeye başlamıştır. E-ticaret, kargonun alınması dışında fiziksel etkileşimi sıfıra indiren bir yöntemdir. Bununla beraber ürüne doğrudan ulaşmak yalnızca sağlık açısından değil, pratiklik, zaman ve enerji tasarrufu gibi nedenlerden dolayı son derece önemlidir. Bu çalışmanın amacı, bulaşıcı bir hastalık olan COVID-19’un, e-ticaret üzerindeki etkisini incelemek ve COVID-19 pandemisi sürecinde e-ticaret bağlamında farklı ürün ve ürün gruplarına olan talep değişikliklerini değerlendirmektir.

Kaynakça

  • Abdüsselam, M , Burnaz, E , Ayyıldız, H , Demir, İ . (2016). Web Teknolojilerinin E-Ticaret Ortamlarında Kullanımı İle İlgili İçerik Analizi: Türkiye’deki İlk 500 E-Ticaret Sitesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (10) , 263-284.
  • Aksu, S. ve Ercan, M. (2014). Lüks Marka İletişiminde Sosyal Medyaya Uyum Sağlamak: Gucci ve Vakko’nun Facebook ve Twitter Kullanımları Üzerine Bir İnceleme. Türkiye İnternet Konferansı, Erişim Adresi http://inet-tr.org.tr/inetconf17/bildiri/9.pdf.
  • Akyazı, A . (2018). Dijitalleşen Ticaret: Yaşlı Dostu E-Ticaret Siteleri Üzerine Bir Araştırma. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication , 8 (4) , 602-614
  • Alpago, H , Oduncu Alpago, D.(2020). Korona Virüs ve Sosyoekonomik Sonuçlar. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (8) , 99-114 . DOI: 10.21733/ibad.716444.
  • Baldwin, C. (2020, Nisan 15). Covid-19: Online Clothing Sales Tumble During Lockdown. 01.05.2020 tarihinde https://www.essentialretail.com/news/covid19-online-clothing-sales/. adresinden erişildi.
  • Beyazaslan, G. (2020, Mayıs 8). Yeni Normalde İnternetten Satılacak Ürünler ve Öne Çıkan Sektörler.09.05.2020 tarihinde https://www.ideasoft.com.tr/yeni-normalde-internetten-satilacak-urunler-ve-one-cikan-sektorler/. Adresinden erişildi.
  • Çetinkaya, E. (2020, Mart 22). COVID-19 Etkisi: Corona’nın E-Ticarete Etkileri,01.05.2020 tarihinde https://hamlinmcgill.com/covid-19-etkisi-coronanin-e-ticarete-etkileri/. Adresinden erişildi.
  • Deloitte (2020). Küresel Covid-19 Salgınının Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/consulting/kuresel-covid-19-salgininin-turkiyede-farkli-kategorilere-etkileri.pdf. (Erişim Tarihi: 07.05.2020.).
  • Demirel, D., Eriş, V., (2019). Innovation trends in e-commerce applications: gittigidiyor.com case. PressAcademia Procedia (PAP), (9),192-196. DOI: 10,17261 / Pressacademia.2019.1091.
  • Gökmen, K. (2019). Bilgi Toplumunda Elektronik Ticaret ve Türkiye Örneği . (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Günyol, A. (2020, Mart 20). Koronavirüs ile Birlikte Türkiye'de E-Ticaret Satışları Arttı. 28.04.2020 tarihinde https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/koronavirus-ile-birlikte-turkiyede-e-ticaret-satislari-artti-/1772734 Adresinden erişildi.
  • https://ccinsight.org/trends-by-location/#regional-trends. (Erişim Tarihi: 04.05.2020)
  • https://commonthreadco.com/blogs/coachs-corner/coronavirus-ecommerce#coronavirus-ecommerce-data. (Erişim Tarihi: 08.05.2020)
  • https://localveri.com.tr/blog/e-ticaret-2/koronavirusun-etkileri-her-alanda-dijitallesme/. (Erişim Tarihi: 07.05.2020)
  • https://www.iyzico.com/blog/corona-virus-tuketim-dunyasinda-neleri-degistirdi. (Erişim Tarihi: 05.05.2020)
  • https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2020/nielsen-investigation-pandemic-pantries-pressure-supply-chain-amidst-covid-19-fears/(Erişim Tarihi: 01.05.2020) https://www.seosefi.com/corona-covid-19-virusun-seoya-etkisi/ (Erişim Tarihi: 09.05.2020)
  • https://www.ticimax.com/blog/corona-virusunun-e-ticarete-etkisi. (Erişim Tarihi: 08.05.2020)
  • https://www.trthaber.com/haber/yasam/koronavirus-onlemleri-evde-ekmek-yapimini-artirdi-471950.html. (Erişim Tarihi: 06.05.2020).
  • https://trends.google.com/trends/explore?q=kolonya&geo=TR. (Erişim Tarihi: 20.04.2020).
  • Kaymaz, Ç. (2019, Eylül 9). Dünya E-Ticaret Hacmi. 20.04.2020 tarihinde https://blog.kmk.net.tr/dunya-e-ticaret-hacmi. Adresinden erişildi.
  • Kemp, S. (2020, Ocak, 30). Digital 2020: 3.8 Biilion People Use Social Media. 21.04.2020 tarihinde https://wearesocial.com/blog/2020/01/digital-2020-3-8-billion-people-use-social-media, adresinden erişildi.
  • Keseyak, B. (2020, Mayıs,8). Akıllı Saat Siparişleri Arttı. 09.05.2020 tarihinde https://www.techinside.com/akilli-saat-siparisleri-artti/. Adersinden erişildi.
  • Mcdowell, M. (2020, Nisan 14). Digital Fashion Surges in a Sales Downturn, 01.05.2020 tarihinde https://www.voguebusiness.com/technology/digital-fashion-surges-in-a-sales-downturn-forma-drest. Adresinden erişildi.
  • Meral, B. (2020). E-ticarette corona virüs (Covid-19) etkisi. 09.05.2020 tarihinde https://www.techinside.com/e-ticarette-corona-virus-covid-19-etkisi/. Adresinden erişildi.
  • Meyer, S. (2020). Understanding the COVID-19 Effect on Online Shopping Behavior. 02.05.2020 tarihinde https://www.bigcommerce.com/blog/covid-19-ecommerce/#understanding-panic-buying-and-coronavirus. Adresinden erişildi.
  • Muradoğlu, C. (2020, Nisan 7). Covid-19'la Birlikte Türkiye'de Online Harcama Tutarında Nasıl Bir Değişim Yaşandı?, 24.04.2020 tarihinde https://webrazzi.com/2020/04/07/covid-19-la-birlikte-turkiye-de-online-harcama-tutarinda-nasil-bir-degisim-yasandi/. Adresinden erişildi.
  • Oran, İ. B. (2020). Küreselleşen Ekonomi Ortamında E- Ticaretin Geleceği. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 12(45). 168-175. DOI: http://dx.doi.org/10.15189/1308-8041
  • Orendorff, A. (2020, Mayıs 11). Coronavirus Ecommerce Data, Impact & Resources: COVID-19 Updates. 02.05.2020 tarihinde https://commonthreadco.com/blogs/coachs-corner/coronavirus-ecommerce#coronavirus-ecommerce-data. Adresinden erişildi.
  • Rigby, C. (2020, Nisan 9). Naked Wines Expects Full-Year Turnover to Pass Expectations As Demand Rises During Pandemic. 01.05.2020 tarihinde https://internetretailing.net/strategy-and-innovation/strategy-and-innovation/naked-wines-expects-full-year-turnover-to-pass-expectations-as-demand-rises-during-pandemic-21237. Adresinden erişildi.
  • Sakarya Pehlivan, A. (2020, Nisan 3). Kovid-19 E-Ticaret Satışlarını Arttırdı, Talep De Değişti: İşte Liste Başı Ürünler. 29.04.2020 tarihinde https://www.ekonomist.com.tr/aysegul-sakarya-pehlivan/kovid-19-e-ticaret-satislarini-arttirdi-talep-de-degisti-iste-liste-basi-urunler.html. Adresinden erişildi.
  • Styrk, J. (2020, Mart 31). Top 100 Fastest Growing & Declining Categories in E-commerce. 22.04.2020 tarihinde https://www.stackline.com/news/top-100-gaining-top-100-declining-e-commerce-categories-march-2020. Adresinden erişildi.
  • Terzioğlu, A. (2020, Nisan 25). Covid-19’un etkileri. 29.04.2020 tarihinde https://gazatesu.sabanciuniv.edu/toplum ve bilim. Adresinden erişildi.
  • Withington, I.(2020, Nisan 23). E-Commerce Is the Biggest Opportunity for Food + Drink Brands In A COVID-19 World and Beyond. 29.04.2020 tarihinde https://www.hkstrategies.com/e-commerce-is-the-biggest-opportunity-for-food-drink-brands-in-a-covid-19-world-and-beyond/. Adresinden erişilmiştir.
  • World Healt Organization (WHO), (2020a, Mayıs,10). “Coronavirus disease (COVID-19) Situation Report– 111, https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200510covid-19-sitrep-111.pdf?sfvrsn=1896976f_2. ( Erişim Tarihi: 11.05.2020).
  • World Healt Organization (WHO), (2020b, Mart,11). “Coronavirus disease 2019 (COVID-19) Situation Report – 51, https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200311-sitrep-51-covid-19.pdf?sfvrsn=1ba62e57_10. (Erişim Tarihi: 20.04.2020).
  • World Trade Organization (WTO). (2020). E-Commerce, Trade and the COVID-19 Pandemic. https://www.wto.org/english/tratop_e/covid19_e/ecommerce_report_e.pdf. (Erişim Tarihi. 09.05.2020.)
  • Yılmaz, C. (2010). Online Alışverişte Algılanan Değer, Memnuniyet, Güven Ve Sadakat Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Güven 0000-0003-1816-6415

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2

Kaynak Göster

APA Güven, H. (2020). COVID-19 PANDEMİK KRİZİ SÜRECİNDE E-TİCARETTE MEYDANA GELEN DEĞİŞİMLER. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 251-268.