Salgın süreci (COVID-19) tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de birçok alanda etkili olmuştur. Salgın süreci ile birlikte mevcut yaşantı da meydana gelen değişimler hem yetişkinleri hem de çocukları etkilemiştir. Bu çalışma ile 2-6 yaş arasında çocuğu olan ebeveynlerin salgın sürecine bakış açılarının, duygularının ve yaşamlarında meydana gelen değişimlerin incelenmesi ve çocuklarda bu süreçte yaşanılan değişimlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) modeli kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu 30 ebeveyn oluşturmakta olup 21 kadın ve 9 erkek ile yapılan çevrimiçi ve telefon görüşmeleri aracılığıyla veriler toplanmıştır. Verilerin sonucunda dokuz ana ve bu ana temalara bağlı alt temalar oluşturulmuştur. Bu ana temalar; “ebeveyn bakış açısı ile salgın süreci, salgın sürecinin avantajları, salgın sürecinin dezavantajları, salgın sürecinde hissedilen duygular, salgın sürecini çocuklara anlatış şekilleri, salgın sürecinde günlük yaşamda meydana gelen değişimler, salgın süreci sonunda yaşamda meydana gelebilecek farklılıklar, ebeveynlerin salgın sürecinde çocukları ile geçirdikleri sürede günlük aktiviteleri, salgın sürecinde çocuklarda gözlenen değişimler” şeklinde kavramsallaştırılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen bulgular çerçevesinde araştırma grubunu oluşturan ebeveynlerin salgın sürecinde yaşadığı duygular, bakış açıları ve yaşamlarında gözlenen değişimler ile çocukların süreç içerisindeki değişimlerinin literatürle paralel bir yapı çerçevesinde geliştiği gözlenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 6 |